نماد سایت بیگ نیوز

مقایسه صندلی دانش آموزی پلاستیکی، فلزی و چوبی

در چندین دهه‌ی گذشته در مدارس و دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی، استفاده از صندلی دانش آموزی MDF با ساختاری بسیار محکم یکی از ملزومات جدانشدنی از محیط کلاس‌ها بود. صندلی‌هایی با ظاهری نه‌چندان زیبا با آثار خردگی‌هایی در سطح MDF آن که نشستن بر روی آنها حتی برای مدت‌زمان کوتاه بسیار خسته‌کننده بود.
اما به مرور با افزایش تقاضا برای جایگزینی نیمکت‌ها و صندلی‌های قدیمی با صندلی دانش آموزی جدید، تولید کنندگانی مانند شرکت شیدکو که بازار تقاضا و نیاز مشتریان به محصولات جدید را به طور دقیق رصد می‌کنند، طرح‌هایی جدید و متنوع از انواع صندلی‌های MDF و همچنین صندلی‌های فایبرگلاس را طراحی و تولید کردند که قابل استفاده در فضاهای آموزشی هستند. هر نوع از این صندلی‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد که می‌تواند طبق سلیقه‌ی کاربران و متناسب با تقاضای آنها انتخاب و تهیه شود.
ترک‌خوردن یا آسیب دیدن صندلی‌های چوبی به طور کلی غیر معمول نیست. اما اگر تولید کننده در استفاده از بهترین جنس MDF دقت کرده باشد این اتفاق رخ نخواهد داد. در شرکت شیدکو از MDF بسیار ویژه به‌صورت منحنی جهت تولید صندلی‌های دانشجویی استفاده می‌شود. این منحنی در قسمت تکیه‌گاه و کف صندلی باعث ایجاد راحتی و عدم خستگی دانش آموزان می‌شود. عدم آسیب به کمر، کتف و گردن از مهم‌ترین ویژگی‌های یک صندلی استاندارد است که صندلی MDF شرکت شیدکو این مزیت را دارا است.
صندلی‌های MDF از قدیمی‌ترین صندلی‌های دانشجویی و دانش آموزی در مراکز آموزشی هستند. اما در طراحی‌های جدیدتر این صندلی‌ها، شرکت شیدکو نهایت تلاش خود را در جهت رفع عیوب صندلی‌های قدیمی موجود در بازار با ارائه ی طرحی نوین، کرده است.
از ویژگی‌های صندلی محصلی MDF می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• طراحی ویژه

این صندلی‌ها مانند صندلی‌های پلاستیکی دانش آموزی شیدکو، دارای طراحی بسیار مدرن و رسمی هستند. در قسمت کناری اسکلت صندلی یک قلاب برای آویزان کردن کیف دانش آموزان قرار دارد. در قسمت زیر صندلی نیز، با ارتفاع مناسب از سطح زمین سبدی برای قراردادن کتاب و سایر وسایل دانش آموزان وجود دارد.

• اسکلت صندلی فلزی

صندلی‌های دانش آموزی MDF شیدکو از اسکلت بسیار محکم دارای رنگ کوره‌ای ساخته شده‌اند. در قسمت دسته ی صندلی از اتصالات بسیار با کیفیت استفاده شده است، از این رو بازو بسته کردن دسته (میز متصل) به سهولت انجام می شود و با گذشت زمان اتصالات بکار رفته در آن دچار فرسایش نخواهند شد.

صندلی دانش آموزی استاندارد

برای استاندارد بودن این نوع لازم است که برخی اصول طراحی در آن رعایت شده باشد. به طور مثال صندلی دانش آموزی باید به گونه ای باشد که پای فرد محصل هنگام نشستن روی آن به طور کامل روی زمین قرار بگیرد. تذکر اینکه این نوع صندلی برای دانش آموزان ابتدایی که جثه کوچکی دارند مناسب نمی باشد. در حالت استاندارد و ایده آل این نوع صندلی باید متناسب با میانگین قد و وزن افراد منطقه یا کشور تولید شود. از مواردی که در زمان خرید باید توجه داشت که صندلی تولید داخل و با معیار و اطلاعات ایرانی تولید شده باشد.

اهمیت استفاده از صندلی محصلی

در مدارس کشور اغلب میز و نیم کت ها یا صندلی های فاقد استاندارد های لازم استفاده می شود که در مدت زمان طولانی صدمات جبران ناپذیر به بدن شخص از جمله کمر و ستون فقرات وارد می کند. به دلیل اینکه زمان استفاده از این صندلی طولانی است باید از جهت مقاومت، استحکام و هم از لحاظ رعایت اصول ارگونومی دارای استاندارد باشد.

کاربری جدید صندلی دانش آموزی

تصور ذهنی مردم از صندلی محصلی یک صندلی چوبی و فلزی سفت و سخت با یک جای دسته پهن که امروزه علاوه بر این دسته پهن که می توان باز و بسته کرد نکات دیگری در طراحی و تولید این محصول لحاظ شده است تا تجربه ی کاربری آن ارتقا پیدا کند.
امروزه از کفی فوم سرد که به شدت به کاربر احساس راحتی بهتری می دهد استفاده می شود. وجود یک طبقه در زیر کفی برای اینکه کیف یا کتاب و وسایل اضافی خود را قرار دهید طراحی شده است. پشتی پلاستیکی با درصدی انحنا برای حمایت از کمر و اندکی انعطاف پذیری و نرمی نیز از دیگر گزینه‌هایی است که می‌تواند تجربه‌ی نشستن در کلاس را بهبود ببخشد. صندلی‌های دانشجویی استاندارد باید تحمل وزن تا ۱۵۰ کیلوگرم را داشته باشند.

صندلی آموزشی به دلیل اینکه فرد محصل زمان طولانی را بر روی آن می نشیند و در کلاس حضور دارد باید به گونه ای باشد که آسیب های جسمی جبران ناپذیری را به دانش آموزان وارد نکند. از همین روی ضروری است که مدارس و آموزشگاه ها نسبت به خرید صندلی محصلی مناسب اقدام نموده و در زمان خرید به ابعاد و امکانات و رعایت اصول ارگونومی آن توجه داشته باشند.

صندلی‌های MDF

شیدکو نیز مانند صندلی‌های پلاستیکی دانش آموزی، به‌صورت تک نفره، دونفره یا چند نفره تولید می‌شوند. اسکلت و ساختار این صندلی‌ها بسیار محکم و اصولی ساخته شده‌اند که دچار تکان خوردن‌های بی‌دلیل نشده و از ثبات کافی برخوردار هستند. این صندلی‌ها در مکان‌های آموزشی یا غیرآموزشی قابل نصب بر روی زمین نیز هستند. یکی از ضروری‌ترین تجهیزات لازم که با شروع سال تحصیلی باید به آن اهمیت داد، صندلی دانش‌آموزی است. به صندلی دانش آموزشی، صندلی محصلی یا صندلی دانشجویی هم می‌گویند، این صندلی‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و علمی، کاربرد بسیار فراوان و مهمی دارد. یکی از بارزترین ویژگی‌های صندلی‌های دانش آموزی یا دانشجویی، وجود دسته‌ای است که حکم میز تحریر را دارد.

مقایسه صندلی ‌های دانش‌آموزی از جهات مختلف

صندلی‌های دانش‌آموزی از جنس پلاستیک، چوب یا فلز ساخته می‌شوند و هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند در ادامه این صندلی‌ها را از جهت ویژگی های مختلف با هم مقایسه می‌کنیم.

تنوع رنگ

وزن صندلی

قیمت صندلی

استحکام صندلی

جنس صندلی

راحتی صندلی

علاوه بر این، برخی از صندلی‌های پلاستیکی مطابق با بدن انسان طراحی و ساخته نشده‌اند و در طولانی مدت موجب آسیب به ستون فقرات و کمر می‌شوند.

ارگونومی صندلی

بهداشت صندلی

سخن پایانی

به پایان مقاله «مقایسه صندلی دانش آموزی پلاستیکی، فلزی و چوبی» رسیدیم. در این محتوا، انواع ویژگی‌های صندلی‌های دانشجویی و محصلی را مقایسه کردیم تا در هنگام خرید، با در نظر گرفتن همه موارد صندلی مورد نظر خود را تهیه کنید.

خروج از نسخه موبایل