مقام سابق سازمان ملل: روسیه از سلاح هسته‌ای در اوکراین استفاده نخواهد کرد

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” تفصر مقاله ” مقام سابق سازمان ملل: روسیه از سلاح هسته‌ای در اوکراین استفاده نخواهد کرد ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

اوکراین |روسیه

ریتر در میانه نگرانی‌ها از کشیده شدن تسلیحات هسته‌ای به عرصه جنگ اوکراین، اطمینان خاطر داد که روسیه از این تسلیحات استفاده نخواهد کرد و قادر به حل تمامی اهداف خود با تسلیحات متعارف است.
وی که مدتی افسر اطلاعاتی تفنگداران آمریکایی بوده، در پاسخ به سوالی در مورد اینکه مسکو در صورت بسیج ۵ میلیون نیروی اوکراینی چگونه به غیر از توسل به تسلیحات هسته‌ای واکنش نشان می‌دهد، بیان کرد: روسیه از تسلیحات هسته‌ای (در اوکراین) استفاده نمی‌کند. من نمی‌دانم که چرا مردم نمی‌توانند این را درک کنند.
وی اشاره کرد که دولت اوکراین قادر به بسیج جمعی نخواهد بود زیرا برای اوکراین چیزی باقی نمانده است.

در ماه‌های اخیر با بالاگرفتن تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف در نیروگاه زاپوریژیا بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا، نگرانی‌ها از اشاعه مواد هسته‌ای از این مکان به وجود آمده است.

همچنین گمانه زنی‌هایی در مورد استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای راهبردی مطرح شده که مقام‌های مسکو هشدار داده بودند که این گزینه را مد نظر دارند.

310310

مقام سابق سازمان ملل: روسیه از سلاح هسته‌ای در اوکراین استفاده نخواهد کرد – سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز

منبع : مقام سابق سازمان ملل: روسیه از سلاح هسته‌ای در اوکراین استفاده نخواهد کرد

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا