معمای هویت ۳ جسد سوخته در سانحه رانندگی در عراق

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” aftabnews.ir ” در مورد مقاله ” معمای هویت ۳ جسد سوخته در سانحه رانندگی در عراق ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

خودرو |دی ان ای

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام گفت: هویت سه جسد حادثه آتش سوزی خودرو حامل زائران اربعین در مسیر جسان – الحولی عراق حاضر در سردخانه پزشکی قانونی ایلام بعد از گذشت پنج روز هنوز مشخص نشده است.

دکتر «مهرشاد طهماسبی» گفت: این اجساد شامل یک زن و ۲ مرد هستند که به علت شدت سوختگی ناشی از آتش سوزی خودرو قابل تشخیص نیستند.

وی افزود: نمونه گیری هویتی، دی ان ای و ژنتیکی از اجساد این زائران از سوی پزشکان متخصص پزشکی قانونی استان ایلام استخراج شده است.

طهماسبی یادآور شد: اما تا زمان انطباق دی ان ای این اجساد با دی ان ای اقوام درجه یک، امکان شناسایی این اجساد وجود ندارد و به علت عدم مراجعه اقوام درجه یک جهت تطابق ژنتیکی، فایل هویتی این اجساد تکمیل نشده است.

وی یادآور شد: از این اجساد سوخته اطلاعات دی ان ای، هویتی و ژنتیکی استخراج و نمونه برداری شده است اما تا زمان انطباق دی ان ای اجساد با دی ان ای اقوام درجه یک، امکان شناسایی این اجساد امکان پذیر نیست.

طهماسبی اضافه کرد: این اجساد تا زمان تعیین هویت و تطابق ژنتیکی در سردخانه پزشکی قانونی استان ایلام نگهداری خواهند شد.

روز سه شنبه هفته گذشته یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی در حدفاصل جسان – الحولی کشور عراق پس از واژگونی، دچار آتش سوزی شد و اجساد سوخته هفت نفر زائر شامل ۲ زن و چهار مرد این خودرو جهت تشریح و تشخیص هویت به پزشکی قانونی ایلام ارجاع شدند.

خروج از نسخه موبایل