مسکو: می‌توانیم به چین برای محافظت از تمامیت ارضی کمک کنیم

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” مسکو: می‌توانیم به چین برای محافظت از تمامیت ارضی کمک کنیم ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش بیگ نیوز رودنکو در کنفرانسی که به همکاری روسیه و چین اختصاص داشت، گفت: واشنگتن به تشدید اوضاع در اطراف تایوان ادامه می‌دهد و در نتیجه فشار بر پکن را افزایش می‌دهد.

براساس گزارش اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه روسیه افزود که مسکو «همیشه آماده است تا از دوستان چینی در اقدامات آنها برای حفاظت از حاکمیت، تمامیت ارضی و وحدت کشورشان حمایت کند.»

به نقل از بیگ نیوز با اینکه آمریکا از سال ۱۹۷۹ روابط دیپلماتیکی با تایوان ندارد و این روابط را از تایوان به سمت چین تغییر داده است، اما همچنان اصلی‌ترین و مهم‌ترین حامی و متحد و تامین‌کننده جنگ‌افزار نظامی برای این جزیره خودگردان محسوب می‌شود.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بارها تاکید کرده از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند، اما از اعزام نیرو به این جزیره برای دفاع از خودش حمایت خواهد کرد. کنگره آمریکا هم در آوریل ۲۰۲۴ مبلغ هشت میلیارد دلار برای مقاصد نظامی به تایوان اختصاص داد که باعث نگرانی و خشم چین شده است.

در همین حال، سه روز پس از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید تایوان، ناوهای چینی و جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور پیرامون جزیره تایوان رزمایش برگزار کرده و پکن هم اعلام کرد این مانور نظامی آزمونی برای توانمندی ارتش چین به منظور تحت کنترل درآوردن این جزیره است. چین مدعی مالکیت بر این جزیره است و آن را بخشی از قلمروی خود می‌داند. در پی این مانورها، آمریکا بار دیگر حمایتش را از تایوان اعلام کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا