مسجد غرب لندن هدف حمله نژادپرستانه قرار گرفت

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” مسجد غرب لندن هدف حمله نژادپرستانه قرار گرفت ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

لندن

افراد مهاجم صندوق صدقات مسجد را تخریب و اموال داخل آن را سرقت کرده‌اند. آن‌ها همچنین در تداوم اقدامات نفرت‌انگیزی که به تازگی در کشورهای اروپایی شکل گرفته است، تعدادی از نسخ قرآن را در یکی از اتاق‌های مسجد آتش زده‌اند.

مریم طارق رئیس مسجد الفلاح در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد: کتب مقدس ما که با نهایت احترام حمل می‌شد، اکنون سوخته‌اند. این یک اتفاق بسیار ناگوار و حمله‌ای به باورهای دینی و جمعی ماست.

بر اساس گزارش‌ها، شرکتی که مسئولیت تامین امنیت مسجد را برعهده دارد بی‌درنگ پلیس و آتش‌نشانی را در جریان قرار داده است اما پلیس زمانی به صحنه جرم رسیده که افراد مهاجم محل را ترک کرده‌اند.

جان مک‌دانل عضو ارشد حزب کارگر و نماینده پارلمان انگلیس از منطقه‌ای که این حادثه رخ داده است، این رویداد را محکوم و یک عمل جنایتکارانه شرم‌آور توصیف کرد.

وی با بیان اینکه از این حادثه شوکه شده است، افزود: انگیزه این حمله هر چه بوده است، ما اجازه نخواهیم داد که در جامعه ما نفاق ایجاد شود.

سخنگوی صادق خان شهردار لندن هم با صدور بیانیه‌ای این حمله را محکوم و با نمازگزاران این مسجد ابراز همدردی کرد.

مسجد الفلاح در سال ۲۰۱۱ در منطقه «هیز» لندن به عنوان مکانی برای عبادت، آموزش و گردهمایی مسلمانان گشایش یافت. گزارش‌ها حاکیست که بازسازی مسجد نزدیک به ۵۰ هزار پوند هزینه خواهد داشت.

این رویداد در حالی صورت می‌گیرد که که آمار اسلام هراسی و نفرت از مسلمانان در انگلیس به سرعت در حال افزایش است.

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد که نفرت علیه مسلمانان ۴۲ درصد از کل جرایم مرتبط با تنفر مذهبی ثبت شده در سال گذشته را تشکیل می دهد.

مسعود شجره رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در لندن گفت: «مسلمانان ساکن انگلیس در تمامی ابعاد زندگی به شهروندان درجه دو تبدیل شده‌اند.»

وی این وضعیت را نتیجه فضای تنفر دانست که سیاستمداران و رسانه‌ها به آن دامن می‌زنند و با وضع قوانینی که مسلمانان را هدف قرار می دهد، «اسلام هراسی را مشروع و فرهنگ آن را در کشور نهادینه کرده‌اند.»

۳۱۱۳۱۱

خروج از نسخه موبایل