مردم با حضور انتخابات به دوگانه‌های ساخته‌شده دشمن توجه نکردند

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” ana.ir ” در مورد مقاله ” مردم با حضور انتخابات به دوگانه‌های ساخته‌شده دشمن توجه نکردند ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

ظهره‌وند در گفت‌وگو با آنا:

مردم با حضور انتخابات به دوگانه‌های ساخته‌شده دشمن توجه نکردند

سفیر اسبق کشورمان در ایتالیا با بیان اینکه مردم با حضور در انتخابات به دوگانه‌های ساخته و پرداخته شده دشمنان توجه نکردند، گفت: مردم با درک عمیقی که از شرایط داخلی و منطقه‌ای دارند، صیانت و حفاظت از امنیت ملی را امری ضروری دانستند.

ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر اسبق کشورمان در افغانستان و ایتالیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره کیفیت برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم و مشارکت مردم در این عرصه اظهار کرد: یازدهم اسفندماه شاهد انتخاباتی روان و در شأن و جایگاه ملت ایران بودیم و مشکل خاصی در برگزاری انتخابات به وجود نیامد که این موضوع خود حائز اهمیت است و نشان می‌دهد نظام جمهوری اسلامی براساس تجربه‌ای که به دست آورده امروز به خوبی می‌تواند انتخاباتی را در سلامت، امنیت و رقابت کامل برگزار کند.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی تلاش بسیاری کردند تا مردم از حضور پای صندوق‌های رأی دلسرد شوند و کمترین میزان مشارکت به ثبت برسد ولی الحمدالله این اتفاق نیفتاد و ملت ایران با هوشیاری و بصیرت خود این پروژه دشمن را خنثی کردند، البته هرچند فضای سرد سیاسی بر این دوره از این انتخابات سایه افکنده بود اما در کل آمار مشارکت قابل قبول محسوب می‌شود.

دو اولویت مهم مجلس دوازدهم چه باید باشد؟

سفیر اسبق کشورمان در افغانستان با بیان اینکه مردم نسبت به وضعیت موجود انتقادات بحقی دارند، گفت: به هر حال مردم نسبت به مسائل اقتصادی معترض هستند و خواستار کاهش تورم و حل مشکلات اقتصادی هستند و لازم است که مجلس دوازدهم این موضوع مهم را مدنظر قرار دهد و به این موضوع باید گلایه مردم از جناح‌ها و جریانات سیاسی را هم افزود که در طول سالیان گذشته به خوبی پاسخ مطالبات مردم را نداده‌اند و مسئولیت شکست‌ها را برعهده نگرفته‌اند.

ظهره‌وند در بخش دیگری از این گفت‌وگو بر این نکته تأکید کرد که مردم به دوگانه‌های ساخته و پرداخته شده توسط دشمنان توجه نکرده‌اند، اظهار کرد: مردم با درک عمیقی که از شرایط داخلی و منطقه‌ای دارند به‌ویژه آن هم در وضعیت امنیتی که بر منطقه حاکم است، صیانت و حفاظت از امنیت ملی و نظام جمهوری اسلامی ایران را امری واجب و ضروری دانستند و به همین دلیل پای صندوق‌های رأی حاضر شدند. مردم ایران اسلامی حساب حکومت را از حکمرانان و کارگزاران نظام جدا کرده‌اند و بر این باورند که ضعف‌های مدیریتی و کارگزاران را نباید به پای کل سیستم و حکومت نوشت.

انتظارات مردم از مجلس دوازدهم

وی اضافه کرد: مسئولان به خصوص مجلس آینده باید تلاش کنند که ضعف‌های مدیریتی و مشکلات اداره کشور را شناسایی و برطرف کنند و پاسخگوی مطالبات مردم باشند. ملت ایران به امید تغییر پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و از مجلس آینده انتظار دارند با توجه به محدودیت منابع ارزی دست به تصویب قوانین مدون و کارآمد بزند. باید پذیرفت به دلیل تحریم‌ها کشور با محدودیت منابع ارزی مواجه است و ضرورت دارد که از ریخت‌وپاش‌ها پرهیز شود و تخصیص منابع به بهترین شکل ممکن انجام شود و در این عرصه مجلس نقش مهمی دارد و با کمک دولت می‌تواند رویه‌های توزیع منابع را اصلاح کنند.

سفیر اسبق کشورمان در ایتالیا در پایان گفت: من امیدوارم مجلس دوازدهم از مجلس یازدهم کارآمدتر و بهتر از مجلس یازدهم پاسخگوی مطالبات مردم باشد و در حوزه تقنینی و نظارتی ضعف‌های موجود را شناسایی و برطرف سازد تا موجبات تقویت امید در جامعه را فراهم کند.

گروه تحریریه اجتماعی

پژوهشگر مسائل اجتماعی با تمرکز بر تحولات سیاسی و نقش آن در جامعه. مقالات کوتاه و تحلیلی درباره مسائل سیاسی فعلی.
دکمه بازگشت به بالا