ماجرا خطرناک شد/ پوتین با این موشک دو دقیقه‌ای کی‌یف و کشورهای ناتو را نابود می‌کند

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” تفصر مقاله ” ماجرا خطرناک شد/ پوتین با این موشک دو دقیقه‌ای کی‌یف و کشورهای ناتو را نابود می‌کند ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش بیگ نیوز به نقل از رسانه های انگلیس، موشک‌های اسکندر برای تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین به بلاروس فرستاده شده‌اند که رهبر آن متحد نزدیک پوتین به شمار می رود.

موشک‌های ماخ ۷ می‌توانند ورشو و ویلنیوس، پایتخت کشورهای ناتو، لهستان و لیتوانی را در عرض دو دقیقه مورد اصابت قرار دهند.

تسلیحات هسته ای تاکتیکی در آن واحد می توانند به کی یف پایتخت اوکراین نیز ضربه بزنند.

سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی برخلاف سلاح‌های هسته‌ای استراتژیک قوی‌تر و دوربردتر، برای استفاده در میدان نبرد در نظر گرفته شده‌اند.

ماجرا خطرناک شد/ پوتین با این موشک دو دقیقه‌ای کی‌یف و کشورهای ناتو را نابود می‌کند

در همین حال ولادیمیر پوتین تاکید کرد که این اقدام همان کاری است که ایالات متحده برای چندین دهه انجام داده است. وی گفت: «ما توافق کردیم که همین کار را انجام دهیم – تاکید می‌کنم بدون نقض تعهداتمان، بدون نقض تعهدات بین‌المللی‌مان در مورد عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای.»

وی افزود: روسیه ۱۰ هواپیما در بلاروس مستقر کرده است که قادر به حمل سلاح های هسته ای تاکتیکی هستند.

ماجرا خطرناک شد/ پوتین با این موشک دو دقیقه‌ای کی‌یف و کشورهای ناتو را نابود می‌کند

خدمه تمرینات خود را از ۳ آوریل آغاز خواهند کرد و قصد دارند تا اول ژوئیه ساخت یک مرکز ذخیره سازی ویژه سلاح های هسته ای تاکتیکی را به پایان برسانند.

مسکو در واقع کنترل تسلیحات را به مینسک منتقل نخواهد کرد.

متحدان غربی این قیاس را «گمراه‌کننده» نامیدند زیرا این سلاح‌ها تحت این توافق ذخیره می‌شوند.

هم آلمان و هم ناتو گفتند موازی‌سازی پوتین برای توجیه استقرار نادرست بود.

یکی از مقامات وزارت خارجه آلمان گفت: «مقایسه‌ای که رئیس‌جمهور پوتین با مشارکت هسته‌ای در ناتو انجام داد، گمراه‌کننده است و اقدام اعلام شده از سوی روسیه را توجیه نمی‌کند».

اما اوکراین گفته است که به دنبال تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای مقابله با “باج گیری هسته ای روسیه” است.

الکسی دانیلوف، رئیس شورای امنیت ملی اوکراین در توییتر نوشت: کرملین بلاروس را به عنوان یک گروگان هسته ای گرفت.

یکی از مشاوران ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، گفت که شمشیرهای هسته‌ای پوتین از موضع ضعف ناشی می‌شود. او گفت: «پوتین با سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس، اعتراف می‌کند که از باخت می‌ترسد و تنها کاری که می‌تواند بکند ترساندن با تاکتیک است.»

ماجرا خطرناک شد/ پوتین با این موشک دو دقیقه‌ای کی‌یف و کشورهای ناتو را نابود می‌کند

روسیه از زمان آغاز تهاجم در ۲۴ فوریه ۲۰۰۲ از بلاروس به عنوان محل اعزام نیرو به اوکراین استفاده کرده است و مسکو و مینسک روابط نزدیک نظامی خود را حفظ کرده اند.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس مدتهاست موضوع استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی در بلاروس را مطرح کرده بود.

قبل از شروع جنگ، در نوامبر ۲۰۲۱، لوکاشنکو از روسیه خواست تسلیحات هسته‌ای را برای استقرار در جنوب و غرب این کشور تحویل دهد.

رهبر بلاروس یک همه پرسی برای تغییر قانون اساسی ترتیب داد تا امکان استقرار این نیروها فراهم شود.

پس از اینکه تهاجم او در مواجهه با مقاومت اوکراین مطابق میل پیش نرفت، پوتین شروع به مطرح کردن شبح استفاده از سلاح های هسته ای کرد.

به عنوان جدید، بسیج جمعی از نیروهای روسیه را اعلام کرد، او گفت: «کشور ما دارای ابزارهای مختلف دفاعی است و در برخی از اجزای آن از کشورهای ناتو پیشرفته تر است.

پوتین در اقدام اخیر خود برای بسیج نیروهای جدید گفت: «کشور ما ابزارهای دفاعی مختلفی دارد و در برخی بخش‌ها از کشورهای ناتو پیشرفته‌تر است. زمانی که تمامیت ارضی کشورمان به خطر بیفتد، ما از تمام امکاناتی که در اختیار داریم برای دفاع از روسیه و مردم خود استفاده خواهیم کرد. این یک بلوف نیست.»

۳۱۱۳۱۱

ماجرا خطرناک شد/ پوتین با این موشک دو دقیقه‌ای کی‌یف و کشورهای ناتو را نابود می‌کند – خبرگذاری بیگ نیوز

منبع : ماجرا خطرناک شد/ پوتین با این موشک دو دقیقه‌ای کی‌یف و کشورهای ناتو را نابود می‌کند

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا