لیست تجهیزات آزمایشگاهی لازم برای هر آزمایشگاه

از آنجا که آزمایشگاه ها یکی از محیط های خطرناک محیط کار هستند ، مهم است که افراد از تجهیزات آزمایشگاهی استفاده کنند که این لوازم جانبی مهم برای هر آزمایشگاهی است.

به همین دلیل ، ما در این مقاله سعی داریم شما را با مهمترین ابزارهای آزمایشگاهی آشنا کنیم و شما را با کاربرد و نحوه استفاده هر یک آشنا کنیم. به ما بپیوندید …

انواع طبقه بندی تجهیزات آزمایشگاهی

امروزه تمام آزمایشگاههایی که در زمینه های مختلف مشغول به کار هستند مجموع کل آزمایشگاه های عمومی است. بنابراین تهیه تجهیزات آزمایشگاهی پرکاربرد و پرکاربرد که هریک از آنها در زیر توضیح داده می شود ، بسیار مهم است.

1- شیشه های آزمایشگاهی

یکی از دستگاههای آزمایشگاهی متداول و پرکاربرد در اشکال مختلف و کاربردهای مختلف در شیشه است.

• لوله های آزمایشگاهی

استفاده از لوله های آزمایشگاهی برای آزمایش های شیمیایی و بیوشیمیایی به حدی مضر است که به یکی از اصلی ترین دستگاه های آزمایشگاهی تبدیل شده است. در واقع ، لوله های آزمایش با سر بسته و سر باز به طور معمول برای حفظ ، گرما و انجام واکنش های آزمایشگاهی استفاده می شوند. بنابراین ، ظرف به شکل U شکل است تا از ورود آن به گرمای مستقیم جلوگیری کند. همچنین تعمیر و جابجایی این دستگاه بسته به نوع لوله آزمایشگاهی (شیشه یا پلاستیک) مورد استفاده برای نصب آزمایشگاه (به جای لوله آزمایشگاهی) ممکن است متفاوت باشد.

• انسانی (لیوان آزمایشگاهی)

این تجهیزات آزمایشگاهی که به عنوان مهمترین تجهیزات آزمایشگاهی شناخته می شوند ، عموما در اندازه های مختلف (کوچک و بزرگ) و در مواد مختلف (پلاستیک یا شیشه) تولید می شوند. از ترازوی این دستگاه آزمایشگاهی نیز برای انتقال و حذف تعداد محدود مایعات استفاده شد. (البته فارغ التحصیلی به معنای عدم دقت زیاد در اندازه گیری نیست.)

همچنین به دلیل کمبود درب ، افراد برای نگهداری مواد مناسب نیستند ، اما از آنها به عنوان ظرف برای پخت و پز ، گرم کردن و گرم کردن استفاده می شود. (اما در انسان باید توجه داشت که برای گرم کردن گردن محلول باید از سودا و اسپری آتش استفاده شود.)

• ارلنمایر

سایر دستگاه های آزمایشگاهی که به طور گسترده در محیط های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند شامل ارلنمایر است.

این کیس شیشه ای به دلیل شکل صاف آن (باز کردن گسترده و باریک) و بدنه فارغ التحصیل ممکن است برای مخلوط کردن و ترکیب راه حل ها ایده آل باشد. (فلاسکهای ارلنمایر مانند انسان ممکن است در اندازه گیری از دقت بالایی برخوردار نباشند)

همچنین اگر درپوش دارید ، به شما امکان می دهد مایعات را در ارلنمایر ذخیره کنید. (البته لازم به ذکر است که استفاده از کپسول در هنگام گرم بودن ممکن است خطر جدی مانند انفجار ایجاد کند)

• بالن های آزمایشگاهی

یکی دیگر از ابزارهای مهم آزمایشگاهی بالن های شیشه ای است که امروزه در شکل ها و مدل های مختلفی ساخته شده است (کف گرد و صاف). در حقیقت ، این دستگاه های آزمایشگاهی برای ذوب و مخلوط کردن مایعات مناسب هستند و می توانند به عنوان درب نگهدارنده درب ها استفاده شوند.

همچنین ، بر خلاف ارلنمایر و یک بادکنک انسانی ، بدون داشتن یک نقطه اندازه گیری ، نمی تواند یک ظرف مناسب برای اندازه گیری مایعات در نظر گرفته شود.

• شیشه برگر

یکی از رایج ترین لیوان های آزمایشگاهی Hourglass است که بسته به مواد آن در اندازه های مختلفی موجود است

از این ابزار آزمایشگاهی مفید می توان برای گرم کردن و از بین بردن مایعات و حتی انجام جراحی روی مواد شیمیایی استفاده کرد. همچنین در بسیاری موارد ، شیشه Koberger برای تجهیزات آزمایشگاهی (به عنوان یک انسان) استفاده می شود.

• پلاستیک

این ظرف همچنین یکی از مهمترین ابزارهای آزمایشگاهی در آزمایشگاههای شیمی سلول ، زیست شناسی و میکروبیولوژی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای آزمایشگاهی برای کشت سلولی ، میکروبیولوژی و آزمایشگاههای میکروبیولوژیکی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ظروف آزمایشگاهی و انتخاب تجهیزات آزمایشگاهی مناسب ، با مشاورین و متخصصین فروش در شرکت تحقیقات شیمی سهند تماس بگیرید.

2 – اندازه گیری آزمایشگاهی

دستگاه های اندازه گیری آزمایشگاهی یکی دیگر از ابزارهای مهم و مهم در محیط های آزمایشگاهی است که می تواند به طور دقیق میزان و جابجایی مایعات را اندازه گیری کند. البته این لوازم جانبی انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها را توصیف می کنیم:

• گودال

پیپت ها دقیق ترین دستگاه ها و دستگاه های آزمایشگاهی برای انتقال و اندازه گیری مایعات کوچک هستند که بسته به نوع استفاده ممکن است دارای اندازه و اندازه های مختلف باشند.

• برت

Bertter یکی از مواد آزمایشگاهی در قالب استوانه شیشه ای است که برای جابجایی و استخراج مایعات با کیفیت بالا درست مانند لوله مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود وجود یک دریچه در برد به کاربران این امکان را می دهد تا ضمن حفظ حداکثر دقت در اندازه گیری ، وضوح مشخص شده را به راحتی عبور دهند.

بنابراین ، اگرچه دفاتر آزمایشگاه ها بسیار شبیه به تاسیسات خورشیدی هستند ، اما دفاتر افرادی که انجام می دهند بر خلاف دفاتر بسیار دقیق نیستند.

• سیلندر تدریجی

سایر تجهیزات آزمایشگاهی با دقت بالا مانند سیلندرهای فارغ التحصیل که می توانند برای اندازه گیری و جابجایی یک مایع خاص استفاده شوند. در حقیقت ، دقت این دستگاه آزمایشگاهی در اندازه ها و اندازه های مختلف بسته به قطر متفاوت است. هرچه قطر سیلندر فارغ التحصیل کوچکتر باشد ، اندازه گیری دقیق تر خواهد بود.

همچنین از آنجا که این دستگاه های آزمایشگاهی برای آنالیز آتشفشانی مناسب نیستند ، بهتر است از ابزارهای دیگر مانند لوله کشی حجمی ، بادکنک یا عناصر ساز استفاده شود.

3- تجهیزات امنیتی آزمایشگاهی

از آنجا که رعایت اصول ایمنی در هر محیط آزمایشگاهی حائز اهمیت است ، استفاده از تجهیزات ایمنی به یک ابزار آزمایشگاهی مهم و مهم تبدیل شده است زیرا با وجود این دستگاه ها ، آنها هنگام ایجاد آزمایشگاه ایمن نیز از بروز حوادث جلوگیری می کنند.

در نتیجه ، علاوه بر استفاده از ابتدایی ترین تجهیزات ایمنی ، مانند عینک ، دستکش ، کفش مخصوص و لباس های ایمنی مناسب ، برای محافظت بهتر از سلامتی افراد باید تجهیزات پیشرفته تری خریداری و استفاده کنید.

این امر به این دلیل است که در دسترس بودن هر ابزار امنیتی برای انجام انواع روشها و جلوگیری از تصادفات ضروری است.

• کلاه آزمایشگاهی

برای محافظت از سلامتی و ایمنی کارگران باید از لانه های آزمایشگاهی به عنوان تجهیزات آزمایشگاهی استفاده شود. زیرا هنگام کار در آزمایشگاههای شیمیایی و مواد شیمیایی آزمایشگاهی می توان گازهای خطرناکی تولید کرد که سلامت انسان را به خطر می اندازد.

بنابراین بسته به نوع محیط امروز و کار با مواد آزمایشگاهی ، این کلاه ها در انواع درپوش های شیمیایی ، کلاه ایمنی میکروبی ، کلاه های فیلتر ، سلاح و غیره تولید و تولید می شوند.

• حمام های آزمایشگاهی و شستشوی چشم

کار با مواد شیمیایی و سایر مواد آزمایشگاهی می تواند چشم و دست کارگران را به خطر بیندازد ، بنابراین استفاده از مواد شوینده لباسشویی و حمام ها به عنوان مهمترین تجهیزات آزمایشگاهی مهم است.

4- تجهیزات آزمایشگاهی

سایر ابزارهای مورد نیاز در آزمایشگاههای شیمی شامل تجهیزات آزمایشگاهی است. این ابزارها برای اندازه گیری ، تجزیه و تحلیل و ارزیابی آزمایش ها شامل دو دسته کلی و تخصصی می باشد.

در حقیقت ، در دسترس بودن تجهیزات عمومی از قبیل PH متر ، اجاق های آزمایشگاهی ، اجاق گاز گرم ، اجاق گاز آزمایشگاهی ، اتومبیل و غیره برای همه آزمایشگاه ها بسیار مهم است.

5- بلوک آزمایشگاهی

خراشیدن یکی از اولین و مهمترین مواد آزمایشگاهی تقریباً در تمام محیط های آزمایشگاهی است که عموماً به ساخت آشپزخانه ، دوربین شکاری ، قفسه های دیواری و غیره معروف است.

البته این ابزار آزمایشگاهی شامل انواع کابینت ، میزهای آزمایشگاهی ، سینک ظرفشویی ، حمام ، فراکسیون و مبلمان است که همه آنها یک آزمایشگاه ایمن ، لوازم و ملزومات را ذخیره می کنند ، بنابراین باید دقت و توجه کافی به کلیه اصول فنی داشته باشد.

6- تجهیزات آزمایشگاهی ساده و پرکاربرد

علاوه بر موارد فوق ، لوازم جانبی متنوعی از جمله مایونز ، اسپلاتر ، ظروف شیشه ای ، گیاهان چینی ، بخاری استخر ، الکل ، الکلی ، گرما ، دماسنج و بسیاری لوازم جانبی دیگر وجود دارد. مقیاس های دیجیتال و غیره برای کارهای آزمایشگاهی و آزمایش اهمیت دارند.

به همین دلیل آنها باید در لیست مهمترین تجهیزات آزمایشگاهی قرار بگیرند ، زیرا آزمایشگاه ها نسبت به سایر دستگاه ها به این تجهیزات آزمایشگاهی ساده تر و کاربردی تر نیاز دارند.

و در آخر اینکه ، اگر می خواهید یک محیط آزمایشگاهی را مدیریت کنید ، تهیه کلیه مواد آزمایشگاهی لازم و لازم با دقت و کیفیت بالا بسیار مهم است. شركت تجهيزات آزمايشگاهي Shimy Paruh به همراه كاركنان با تجربه ، مصرفكنندگان را در خريد تمام تجهيزات آزمايشگاهي ، ارائه بهترين محصولات از بزرگترين مارك هاي دنيا سوق مي دهد.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا