لزوم تقویت و توسعه مناسبات مرزی ایران و ترکیه

پلیس |ترافیک

فرمانده مرزبانی ناجا بر تقویت و توسعه روابط مرزی ایران و ترکیه تأکید کرد و گفت: برگزاری جلسات مرزی موجب بهبود امنیت مرزهای مشترک می شود.

به گزارش بیگ نیوز ، سرداری احمدعلی گودرزی وی در یک نشست ویدئویی با ژنرال آریف چتین – فرمانده کل ژاندارمری جمهوری ترکیه – در شهر مرزی بانه گفت: “برگزاری جلسات مرزی بین دو کشور باعث بهبود امنیت مرزهای مشترک ، وحدت و حساسیت “

وی با اشاره به تعامل و ارتباط مطلوب مرزبانان با ژاندارمری ایران و ترکیه گفت: ایجاد تعاملات مرزی بین دو کشور باعث شده مرز مشترک برای قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی ناامن باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به پیشینه تاریخی و روابط خوب ایران و ترکیه اظهار داشت: ما در بسیاری از موضوعات فرهنگی و تاریخی با ترکیه نقاط مشترک داریم و هر دو طرف اعتقاد قلبی به مقابله با استکبار جهانی دارند.

گودرزی بر تقویت و توسعه روابط مرزی دو کشور برای تبادل تجربیات تأکید کرد و اظهار داشت: جنگ جدی مرزبانان ایران و ترکیه در مرزهای مشترک با گروه های تروریستی مسلح و مسلح و قاچاقچیان یکی از توافق نامه های دو طرف است.

تأکید بر توسعه روابط مرزی ایران و ترکیه

در ادامه جلسه ، سرلشکر عارف چتین با اشاره به وحدت و انسجام دو کشور ایران و ترکیه گفت: همانطور که می بینیم پرچم های دو کشور در کنار هم هستند و در کنار هم قرار می گیرند. انشاالله بستری فراهم شود که به زودی و از نزدیک ملاقات کنیم.

وی با اشاره به هزاران سال روابط فرهنگی و تاریخی ایران و ترکیه گفت: ایمان ، اعتماد ، احترام و قبله دو کشور دوست و مسلمان ایران و ترکیه جنبه مشترکی است که موجب تقویت روابط مرزی شده است.

ژنرال عارف چتین اعلام کرد: وقتی ما متحد باشیم ، هیچ قدرتی نمی تواند به دو کشور آسیب برساند و تحت سایه این وحدت ، استعمارگران نمی توانند بر ما تسلط داشته باشند.

به گزارش سایت خبری پلیس ، وی به وفاداری و حس انسان دوستانه ایران نسبت به ملت ترکیه در بلایای طبیعی سال گذشته اشاره کرد و گفت: “ما امیدواریم که با تلاش متقابل ، کنترل بیشتر بر مرزهای دو کشور و همچنین پاسخ ترافیک و حرکات غیر مجاز “. موفق باشید.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا