لزوم بررسی دقیق زیرسویه‌های جدید امیکرون

“هامادا آتسوئو”، استاد بیمارستان دانشگاه پزشکی توکیو در ژاپن اظهار کرد که در صورت ظهور زیرسویه‌های جدید امیکرون، لازم است تا آن ها را به دقت بررسی کرد.

به گزارش بیگ نیوز، به گفته این متخصص، تابستان امسال موج هفتم کرونا، ژاپن را به علت شیوع زیرسویه BA.۵ امیکرون در بر گرفت. در حالی که مدتی است BA.۵ در سراسر جهان به زیرسویه غالب کروناویروس تبدیل شده، نسبت کلی آن به تدریج در حال کاهش است.

این متخصص اظهار کرد که در عین حال، تعداد مبتلایان به کرونا به دلیل شیوع زیرسویه‌های BQ.۱، BQ.۲ و XBB امیکرون به تدریج در سراسر جهان در حال افزایش است.

این استاد بیمارستان دانشگاه پزشکی توکیو که در زمینه بیماری‌های مسری تخصص دارد، می‌گوید: با این که هنوز مشخص نیست کدام زیرسویه در آینده غالب خواهد شد، سویه‌های جدید همگی در چسبیدن به سلول‌های انسانی توانایی یکسانی از خود نشان می‌دهند و در فرار از واکنش سیستم ایمنی بدن نیز بهتر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این متخصص می‌گوید حتی اگر زیرسویه‌های جدید ظهور کنند، می‌بایست با دقت بررسی شوند. باید بررسی کرد که آیا این زیر سویه‌ها می توانند از واکنش سیستم ایمنی بدن فرار کنند یا خیر؟ و بررسی شود که تا چه حد مسری و بیماری‌زا هستند.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا