قوانین بروکر الپاری

در مانند سایر کارگزاری های معتبر در بازار فارکس، قوانین زیادی در جهت جلوگیری از بروز تخلف یا مشکلات اتخاذ شده است. البته قوانین بروکر آلپاری در بخش های مختلفی مانند برگزاری مسابقات، ساخت حساب معاملاتی، دریافت کش بک و موارد دیگر نیز وجود داشته؛ که ارتباطی با بسته شدن حساب ندارد.با ورود به سایت این بروکر، مجموعه مقررات و قوانین آلپاری، در پایین صفحه (Footer) قابل مشاهده می باشد. این ضوابط در چند بخش دسته بندی شده؛ و بصورت فایل پی دی اف [PDF] به زبان انگلیسی در دسترس معامله گران قرار دارد.

با توجه به عدم ارائه مجموعه مقررات به زبان فارسی، دانستن این قوانین برای معامله گران الزامی می باشد. بطور کلی، دسته بندی انواع قوانین الپاری:

  • مقررات عمومی؛
  • قوانین سرمایه گذاری؛
  • آیین نامه معاملات؛
  • و ضوابط واریز و برداشت می باشد.

امروز در خانه فارکس من، به بررسی و معرفی قوانین آلپاری خواهیم پرداخت؛ در جدول زیر بصورت خلاصه، به این ضوابط اشاره خواهیم کرد.

©️نام بروکر آلپاری/ALPARI
قوانین عمومی آلپاری ریسک پذیری، توافقنامه مشتری، برنامه کش بک آلپاری، ثبت نام و احراز هویت
قوانین سرمایه گذاری در آلپاری مقررات حساب های پم PAMM و سبد پم
آیین نامه معاملات حساب های تجاری، مقررات حساب فیکس کانترکت، حساب اسلامی
قوانین واریز و برداشت در آلپاری حداقل مقدار واریز و برداشت، کارمزد و سایر هزینه ها
☎️معرفی بروکر با بونوس خوش آمدگویی

فرم ثبت نام آلپاری فارکس چیست؟

یکی از خدمات منحصر به فرد در بروکر آلپاری، ارائه فرم ثبت نام آنلاین است. با تکمیل فرم و در کمتر از چند دقیقه، بدون نیاز به ورود به آلپاری حساب خود را افتتاح نمایید.

مهمترین قوانین بروکر آلپاری چیست؟

مهمترین قوانین آلپاری شامل اطلاعیه ریسک پذیری، ثبت نام و احراز هویت، روش های واریز و برداشت در آلپاری و معاملات در انواع حساب ها می باشد. سایر مقررات در آلپاری، موارد جانبی و غیر ضروری است؛ اما دانستن آنها نیز خالی از لطف نیست.

لیست قوانین آلپاری در سایت بروکر

در آلپاری حتی برای شروع گفتگو در تالار، پاسخگویی تلفنی برای معاملات و استفاده از سیگنال برای ترید نیز قوانینی اتخاذ شده است.

رعایت ریسک پذیری

اولین شرط فعالیت (ثبت نام یا افتتاح حساب) در بروکر آلپاری، قبول ریسک بالای معاملات در بازار فارکس است. ریسک معاملات در بازار فارکس و CFD، به دسته بندی زیر تقسیم می شود:

  1. اثر لوریج (اهرم معاملاتی)
  2. ریسک فنی یا تکنیکال
  3. شرایط غیر عادی بازار
  4. پلتفرم معاملاتی
  5. نوسان در برخی از نمادها

ریسک استفاده از لوریج در معاملات

ریسک و مسئولیت از دست رفتن سرمایه در زمان استفاده از لوریج، بصورت کامل برعهده مشتری می باشد.

مشکلات فنی و تکنیکال

عدم ارتباط برای ارسال اطلاعات، خطر زیان مالی را به همراه خواهد داشت. مواردی مانند مشکل در سخت افزار، نرم افزار، سرویس اینترنت، تجهیزات، تنظیمات اشتباه در پلتفرم متاتریدر، تاخیر در بروز رسانی ترمینال معاملاتی، تاخیر در برداشت از حساب و … در این دسته بندی قرار می گیرد. مطابق قوانین آلپاری، ریسک مشکلات فنی بر عهده مشتری می باشد.

شرایط غیر عادی بازار

در شرایط غیر عادی بازار (انتشار اخبار اقتصادی مهم و نوسان شدید در بازار)، زمان اجرای سفارشات افزایش خواهد یافت.

پلتفرم معاملاتی

مطابق با قوانین بروکر آلپاری، معامله گران مجاز به ارسال یک درخواست (دستور العمل) بصورت در انتظار است. در صورت ارسال بیشتر دستورات، پیام “Order is locked” نمایش داده خواهد شد. در صورت بروز مشکل در ارتباط معامله گر با سرور آلپاری، برخی از قیمت ها نمایش داده نخواهد شد.

نکته: در زمان اجرای دستور سفارش، ارسال دستور برای تغییر یا بهبود سطوح سفارشات در انتظار (Pending Order)، و سطوح SL/TP بصورت همزمان قابل قبول نخواهد بود.

نوسان در نمادهای معاملاتی

بسیاری از دارایی ها در محدوده نوسانات قیمت روزانه، معامله می شود که این موضوع بسیاری از دستورات (سفارشات) را شامل می شود. البته نوسان در جفت ارزهای فارکس و سایر نمادها، علیرغم داشتن سود زیاد به همان نسبت نیز ضرر به همراه خواهد داشت.

قوانین ثبت نام و احراز هویت

ثبت نام در آلپاری و تایید حساب معامله گران، شامل مقررات مشخص و ساده ای می باشد. عدم رعایت ضوابط، به بسته شدن حساب و عدم ارائه سرویس منجر خواهد شد. یکی از مشکلات بسیار مرسوم در میان معامله گران ایرانی، ثبت نام و احراز حساب با نام دیگران می باشد.

  • گذرنامه (با حداقل 6 ماه اعتبار)
  • کارت ملی (کارت ملی آبی رنگ یا هوشمند)
  • گواهینامه رانندگی (هوشمند با فرمت جدید)
  • مجوز اقامت (برای ایرانیان خارج از کشور یا اتباع در ایران)

مدارک بارگذاری شده، می بایست با فرمت های درخواستی و حجم کمتر از 5 مگ (حداکثر 3 عکس) باشد. در صورت اشتباه در وارد کردن اطلاعات، از طریق پشتیبانی آلپاری اقدام به تغییر آن نمایید.

آموزش احراز هویت در آلپاری

با داشتن یکی از مدارک شناسایی شامل گذرنامه، کارت ملی، اجازه اقامت و گواهینامه، احراز هویت آلپاری در کمتر از 2 ساعت قابل انجام است.

قوانین آلپاری در واریز و برداشت

با توجه به مشکلات تحریم و خدمات بانکی، بسیاری از روش های واریز و برداشت آلپاری برای ایرانیان، ارائه نشده است. بهترین روش شارژ حساب آلپاری یا برداشت از آن، با صرافی تاپ چنج می باشد. یکی از قوانین الپاری در واریز و برداشت با هر روشی، یکسان بودن مشخصات حساب معامله گران در سایت های پرداخت می باشد.

به عنوان مثال اگر قصد شارژ حساب آلپاری با پرفکت مانی را دارید، مشخصات صاحب کیف پول پرفکت مانی (PMD) با اکانت آلپاری باید یکسان باشد؛ در غیر این صورت برداشت انجام نخواهد شد. سایر مقررات دیگر در واریز و برداشت این بروکر شامل موارد زیر است:

  • حداقل واریز در آلپاری 0 دلار/یورو
  • حداقل برداشت از آلپاری 10 دلار/یورو

آیا قوانین آلپاری مناسب است؟

در مقاله امروز ، به معرفی برخی از مهمترین قوانین بروکر آلپاری پرداخته ایم. مواردی که در صورت عدم رعایت، بسته شدن پوزیشن، حساب، بلوکه شدن سرمایه، عدم تایید حساب و … را به همراه خواهد داشت.سیاست های اعلام شده توسط کارگزاری فارکس آلپاری، در جهت کاهش و جلوگیری از تخلفاتی مانند پولشویی، کلاهبرداری و سوء استفاده اتخاذ شده است.

قوانین و ضوابط در تمام کارگزاری های فارکس معتبر، بصورت دستورالعمل های از پیش تهیه شده قابل مشاهده می باشد. برای بررسی سایر قوانین آلپاری، با ورود به سایت در بخش فوتر (Footer) با عنوان “مقررات و قوانین” در دسترس می باشد. قوانین معاملات فارکس در بروکر آلپاری – شرایط و قوانین بازار فارکس در الپاری

توجه به شرایط تحریمی در کشور ایران؛ یکی از موارد مهم در زمان گزینش یک بروکر؛ بررسی شرایط و قوانین معاملاتی آن به صورت کلی، و به صورت خاص در مورد معامله گران ایرانی می باشد. یکی از این کارگزاری ها در حال حاضر بوده که سابقه زیادی در خدمات رسانی به کاربران ایرانی دارد.این بروکر نیز همانند دیگر بروکرهای فارکس، برای حفظ منافع شرکت و کاربران و ایجاد هر چه بیشتر شفافیت در معاملات، قوانینی را تدوین و به اجرا گذاشته است.

البته قوانین آلپاری به صورت مشخص برای تمامی مشتریان صادق بوده، و تنها ممکن است در برخی موارد امتیازات و یا شرایط متمایزی برای برخی از مناطق جغرافیایی، بسته به استراتژی بازاریابی شرکت، وضع کرده باشد. برای ثبت نام به قسمت الپاری ثبت نام مراجعه کنید.

از اینرو در این مقاله از ، قصد داریم قوانین و شرایط بروکر آلپاری را در ارتباط با معاملات، شرایط دریافت بونوس و …، بررسی نماییم. در جدول زیر نیز موارد مورد بررسی ذکر شده که در ادامه مطلب مورد بررسی قرار گرفته است.

???? بررسی ???? شرایط و قوانین alpari
???? شرایط معاملاتی در حساب های تجاری ???? شرایط معاملاتی در حساب های سرمایه گذاری (pamm)
???? قوانین مرتبط با کش بک و بونوس ها ???? مفاد توافقنامه مشتریان
???? شرایط و مقررات حساب باینری فیکس کانترکت [fix-contracts] ???? شرایط استفاده از سیگنال ها
???? دانلود فایل توافقنامه مشتریان (به زبان انگلیسی) ⬇️

البته کاربرانی که تمایل به مطالعه این متون به صورت کامل را داشته می توانند از طریق دنبال کردن مراحل زیر، به این فایلها دسترسی پیدا نمایند:

  • ورود به وب سایت کارگزاری
  • ورود به بخش قوانین و مقررات در صفحه اصلی
  • دانلود فایل قرادادها و شرایط معاملاتی

 ورود به سایت اصلی بروکر

برای این کار، کاربران در ابتدا وارد صفحه اصلی بروکر شوند.

کلیک بر روی بخش “قراردادها و قوانین”

بعد از ورود به سایت، کاربران باید با پیمایش (scroll) صفحه تا قسمت انتهایی سایت رفته، و از بخش فوتر سایت بر روی گزینه «قراردادها و قوانین» که در تصویر زیر مشخص شده، کلیک نمایند.

آموزش دسترسی و دانلود فایل قوانین آلپاری

دانلود فایل pdf قوانین مورد نظر

در این قسمت کاربران با توجه به دسته بندی که بروکر برای این قوانین در نظر گرفته، می توانید فایل مربوط به هر یک از شرایطی که قصد بررسی آن را داشته، دانلود و مطالعه نمایید. در صورتی که موفق به یافتن این بخش نشدید، می توانید از طریق لینک صفحه ، به این بخش دسترسی داشته باشید.

آموزش دسترسی و دانلود فایل قوانین آلپاری

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنیم، این قوانین به دسته های مختلفی تقسیم بندی شده، که شامل بخشهای زیر می باشد:در این بخش کاربران می توانند قوانین و شرایطی در ارتباط با مفاد عمومی حساب، نیازمندی های حساب پم، مدیران حساب پیشنهادی، نحوه واریز/برداشت، نحوه خروج از حساب سرمایه گذاری و …، شرح داده شده که شامل بخش های زیر می باشد:

  • مقررات و شرایط حساب پم
  • مقررات و شرایط سبد پم

در این قسمت کاربران می توانند شرایط معاملات در حساب های تجاری، باز کردن و بستن معامله (پوزشن)، نحوه و انواع سفارش گذاری، میزان استاپ اوت (stop out)، معاملات سی اف دی در این حساب و …، شرح داده شده، که به بخش های زیر تقسیم شده است:

  • مقررات و شرایط معاملاتی در حساب های استاندارد (standard) و حساب نانو (nano)
  • مقررات و شرایط معاملاتی در حساب های ای سی ان (ecn) و پرو ای سی ان (pro-ecn)
  • مقرارت در حساب باینری آپشن (فیکس کانترکت)
  • شرایط معاملات تلفنی (با استفاده از رمز تلفنی!)
  • شرایط استفاده از معاملات خودکار در متاتریدر (سرویس سیگنال)
دکمه بازگشت به بالا