قانون جدید در کنگره برای تامین بودجه «عادی سازی روابط با اسرائیل»

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” قانون جدید در کنگره برای تامین بودجه «عادی سازی روابط با اسرائیل» ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

خاورمیانه |سیاست خارجی

به نقل از خبرگزاری شهاب، این کمیسیون در یک اقدام عامدانه، عربستان را شریک اصلی در منطقه دانست که واجد شرایط بسیاری از این برنامه ها خواهد بود.

پیش نویس این قانون که قانون یکپارچگی و عادی سازی منطقه ای نام دارد، توسط سناتورهای سنا از جمله باب منندز و جیمز لنکفورد ارائه شده است.

هدف از این طرح ترویج ابتکاراتی برای عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و جهان عرب و کشورهای اسلامی است.

منندز در بیانیه‌ای گفت: «این لایحه از پویایی‌هایی بهره می‌برد که عمیقاً منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را تغییر می‌دهند».

وی افزود: یکپارچگی بیشتر در این منطقه که با درگیری و دودستگی همراه است باید ستون سیاست خارجی ایالات متحده در حرکت رو به جلو باشد. این منطقه به عنوان منطقه ای مهم برای منافع استراتژیک ایالات متحده باقی خواهد ماند و ما باید از تلاش هایی که ثبات و رفاه را برای شرکای خود و شهروندان منطقه افزایش می دهد، حمایت کنیم.”

براسای این لایحه مسوولی در سطح سفیر برای توافقنامه ابراهیم، ایجاد یک صندوق فرصت، گسترش عادی سازی روابط و «ادغام»، حمایت از توسعه توافقنامه ابراهیم، مشارکت اقتصادی در کنفرانس النقب و حمایت از آموزش مشترک در امنیت سایبری تعیین می‌شود.

لنکفورد گفت: آمریکا و اسرائیل چندین قرارداد بین‌المللی برای همکاری در زمینه‌های علمی، کشاورزی، امنیت سایبری و غیره دارند و ما باید همین روابط و همکاری موفق خود با اسرائیل را با سایر طرفهای توافقنامه ابراهیم هم توسعه دهیم.

وی افزود، توافقنامه ابراهیم شرایط مناسبی برای سیاست خارجی خوب و همکاری بین‌المللی فراهم کرده و واشنگتن باید به توسعه آن در راستای منافع استراتژیک خود ادامه دهد.

310310

خروج از نسخه موبایل