فواید و معایب کراتینه مو چیست؟

فواید و معایب کراتینه مو چیست؟

عوارض جانبی ناشی از کراتینه مو اغلب شدید است. ممکن است از موهای مجعد خود خسته شده باشید، اما باید توجه داشته باشید که درمان کراتینه و صاف کردن مو معمولاً بیش از 2 ماه طول نمی کشد.

صاف کردن مو با کراتینه یکی از متداول ترین روش های صاف کردن و رفع موهای زائد است که به آن “مراکل فیکس” می گویند.

کراتینه مو عوارض و خطرات جدی دارد که یکی از بارزترین آنها بعد از 72 ساعت استفاده و شستن مو است. کراتینه شدن مو نیز با بروز واکنش های آلرژیک در بسیاری از افراد مرتبط است. این علائم شامل خارش و جوش های قرمز است که از علائم شایع آلرژی هستند. لطفا توجه داشته باشید که اگر آلرژی دارید، این روش را انتخاب کنید.

نکات کراتینه کردن مو:

کراتینه کردن مو یکی از پرطرفدارترین روش های صاف کردن و رفع موهای زائد است که به آن «ترمیم کننده، معجزه گر» می گویند. در واقع از این روش به عنوان یک روش طبیعی برای صاف کردن موها بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر استفاده می شود.

این موضوع به دنبال تعدادی از شکایات مصرف کنندگان در مورد کراتینه شدن مو و گزارش عوارض جانبی ناشی از آن مورد بررسی قرار گرفت. کراتین در واقع پروتئین اصلی موجود در مو، دندان و ناخن است و موها را نرم و براق می کند. در افرادی که موهای مجعد یا وز دارند، این پروتئین به مقدار کافی برای صاف کردن ساختار مو وجود ندارد. کراتینه کردن مو عمدتاً با تغییر محتوای کراتین مو عمل می کند.

مواد مورد نیاز برای این کار از حیوانات یا سایر منابع طبیعی به دست می آید. در این روش محصولات کراتینه به موها زده می شود و با استفاده از اتو داغ به داخل موها نفوذ می کنند. برای انجام این روش باید موها را صاف کنید، موها را با کراتینه بپوشانید و داخل موها نرم کننده بزنید.

عوارض جانبی کراتین مو

اثرات کراتینه شدن مو از اولین شستشوی مو که معمولاً 72 ساعت پس از درمان است، قابل مشاهده است.

آلرژی |آموزش

مشکلات کراتینه مو، کراتینه مو و خطر سرطان:

فرمالدئید یک ماده سرطان زا است که تقریباً در تمام محصولات کراتینه مو یافت می شود. حتی یک نوع محبوب کراتینه مو به نام نوع برزیلی حاوی فرمالدئید است.

اگرچه اکثر سالن های زیبایی از ماسک مو برای حذف فرمالدئید استفاده می کنند، اما هیچ راهی برای جلوگیری از جذب مقادیر بسیار کمی فرمالدئید از پوست وجود ندارد و فرمالدئید پتانسیل بالایی برای ایجاد سرطان دارد. اگرچه برخی از محصولات کراتینه فاقد فرمالدئید هستند، اما این مواد نتیجه دلخواه را نمی دهند زیرا قدرت صاف کنندگی مو به دلیل وجود فرمالدئید است. کراتینه مو و ریزش مو: ریزش مو نیز مشکل اصلی برخی از کاربران این روش است.

با وجود اینکه از محصولات مراقبت از موی توصیه شده توسط سالن استفاده می کنم، متوجه می شوم که موهایم پس از اولین شستشو از ریشه شروع به ریزش می کنند. علاوه بر این، علاوه بر ریزش مو، طی چند هفته پس از درمان کراتینه مو، متوجه نازک شدن موها نیز شدم. در این صورت باید برای بررسی علت ریزش مو و مصرف داروهای ضد ریزش به پزشک متخصص مراجعه کنید.

آسیب کراتین و ساختار مو:

موها ممکن است بلافاصله پس از کراتینه شدن براق و براق شوند، اما این مدت طولانی نیست و قوام و بافت مو 2 تا 3 هفته پس از کراتینه شدن تغییر می کند. موهای شما خشک و شکننده است، اما انتظارات شما از صاف کردن موها ممکن است بعد از 2 یا 3 بار شستشو برآورده نشود زیرا فر یا فرها تغییر شکل داده و صاف می شوند.

علائم بیماری:

کراتینه کردن مو مانند سایر جراحی های انجام شده بر روی مو، برای بسیاری از افراد با ایجاد عوارض جانبی همراه است. این علائم شامل خارش و گرده قرمز است که از علائم شایع آلرژی است و کسانی که آلرژی دارند باید این روش را انتخاب کنند. عوارض جانبی کراتینه مو اغلب شدید است. ممکن است از موهای وز خسته شده باشید، اما مراقب باشید که صاف کردن بعد از کراتینه درمانی معمولاً بیش از دو ماه طول نمی کشد.

باعث صرفه جویی در زمان می شود

هنری بوردی، یک محقق حرفه ای سالن زیبایی و آرایشی مستقر در لس آنجلس، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اغلب موهای خود را صاف می کنند، محصولات کراتینه را توصیه می کند. ثابت شده است که زمان خشک کردن و حالت دادن به موهای شما را 40-60٪ کاهش می دهد که زمان بسیار مهمی است!

همچنین اگر به دنبال یادگیری کراتین مو یا فیلر و بوتاکس هستید، ما به شما آموزش فیلر و بوتاکس در شاپ لیزر را معرفی میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا