فاز دوم پروژه افزایش ظرفیت پست کلاچای به بهره برداری رسید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمد افتخاری در گفت و گو با خبرنگار آنلاین با اشاره به بهره برداری فاز دوم افزایش ظرفیت پست شهید رحیم آبادی کلاچای، اظهار کرد: این پروژه با هدف افزایش ضریب اطمینان شبکه و برق رسانی پایدار به مشترکان منطقه کلاچای و حومه، جزو اولویت‌های اجرایی شرکت برق منطقه‌ای گیلان قرار گرفت و به عنوان یکی از دستاوردهای ارزنده دولت مردمی شهید جمهور با موفقیت بهره برداری شده است.

وی افزود: برای تأمین پایدار انرژی برق و برآورده ساختن نیازمندی‌های دیماندی منطقه تحت پوشش، فاز دوم پروژه افزایش ظرفیت پست شهید رحیم آبادی کلاچای در اواخر سال گذشته کلید خورد و یک دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر جایگزین یک دستگاه ترانسفورماتور ۱۵ مگاولت آمپر موجود شد و ظرفیت توان الکتریکی پست، ۳۳ درصد افزایش یافت.

افتخاری از فاز اول پروژه افزایش ظرفیت پست شهید رحیم آبادی کلاچای در سال گذشته، افزود: با توجه به نیاز روزافزون منطقه کلاچای به انرژی برق، فاز دوم افزایش ظرفیت پروژه شهید پست رحیم‌آبادی کلاچای بعد از اتمام فاز اول بلافاصله آغاز و با تلاش جهادی و شبانه‌روزی کارکنان شرکت برق منطقه‌ای گیلان، قبل از اوج بار سال جاری به بهره‌برداری رسید. همچنین از ویژگی‌های بارز پروژه مذکور افزایش پایداری و قابلیت اطمینان طولانی‌ترین فیدر فشار متوسط کشور (فیدر ۲۰ کیلوولت رحیم آباد) می‌باشد.

معاون طرح و توسعه ضمن اشاره به بهره‌برداری با اشاره به نقش مؤثر این پروژه در رونق و توسعه منطقه کلاچای و حومه، تصریح کرد: با اجرای این پروژه، ظرفیت پست فوق توزیع موصوف از ۴۵ مگاولت آمپر به ۶۰ مگاولت آمپر افزایش یافت.

منبع: www.mehrnews.com

دکمه بازگشت به بالا