عکس | مرسدس بنز از غول شاسی‌بلند خود رونمایی کرد

به نظر می‌رسد که دست آلمانی‌ها هم برای نام گذاری خودروهای جدید، حسابی خالی شده و آن‌ها قصد دارند تا از یک اسم، برای چند محصول استفاده کنند. اکنون بعد از معرفی رسمی سدان برقی مرسدس بنز EQE ، نوبت به نسخه‌ی شاسی بلند آن رسیده است تا هنر و تکنولوژی اشتوتگارتی‌ها را به رخ جهان بکشد. امروز به سراغ مشخصات فنی و قیمت بنز برقی EQE SUV مدل ۲۰۲۳ خواهیم رفت اما پیش از هر چیزی، از شما دعوت می‌کنیم تا در یک ویدیو کامل و جذاب، زیر و بم این زیبای الکتریکی را بهتر ببینید.

معرفی شاسی بلند مرسدس بنز EQE مدل ۲۰۲۳

ابتدا به سراغ ابعاد این SUV الکتریکی آلمانی می‌رویم که شامل ۴۸۶۴ میلی متر طول، ۱۹۴۰ میلی متر عرض و ۱۶۸۶ میلی متر می‌شود. طبق این اعداد اکنون می‌توان گفت که شاسی بلند مرسدس بنز EQE مدل ۲۰۲۳ از نظر اندازه، تقریبا چیزی بین شاسی بلندهای مرسدس بنز EQB و بنز EQS به حساب می‌آید.

شاسی بلند Mercedes Benz EQE 2023 SUV

شاسی بلند مرسدس بنز EQE مدل ۲۰۲۳ از نظر مشخصات فنی به سه تریم مختلف دسته بندی می‌شود. در نسخه اول که با نام EQE۳۵۰ معرفی شده است، یک شاسی بلند دیفرانسیل عقب با تک موتور الکتریکی را خواهیم داشت که حداکثر توان آن به ۲۱۵ کیلو وات (۲۸۹ اسب بخار) قدرت و ۵۶۶ نیوتن متر گشتاور محدود شده است اما به هیچ وجه این اعداد را دست کم نگیرید چرا که شتاب ۰-۱۰۰ در تریم EQE۳۵۰ Plus به کمتر از ۶.۳ ثانیه می‌رسد.

شاسی بلند مرسدس بنز EQE مدل 2023

اما اگر به دنبال یک شاسی بلند برقی با قابلیت AWD هستید، باید نسخه دوم یعنی شاسی بلند مرسدس بنز EQE ۳۵۰ ۴MATIC مدل ۲۰۲۳ را در نظر بگیرید. هرچند که قدرت این نسخه همان ۲۸۸ اسب بخار است و از نظر شتاب هم تغییر خاصی نکرده اما گشتاور آن به بیش از ۷۶۵ نیوتن متر جهش پیدا کرده است.

شاسی بلند مرسدس بنز EQE مدل 2023

در انتهای کار به شاسی بلند مرسدس بنز EQE ۵۰۰ ۴MATIC مدل ۲۰۲۳ می‌رسیم که با دو موتور الکتریکی قدرتمند، دقیقا ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۸۶۰ نیوتن متر گشتاور را به راننده هدیه می‌دهد. شتاب این شاسی بلند برقی برابر با ۴.۶ ثانیه است که از این نظر، سریع‌ترین شاسی بلند «غیر AMG» جهان به حساب می‌آید اما متاسفانه حداکثر سرعت آن از ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر نمی‌شود.

شاسی بلند مرسدس بنز EQE مدل 2023

شاسی بلند مرسدس بنز EQE مدل 2023

البته فرقی ندارد که کدام تریم را انتخاب کنید چرا که در نهایت، این باتری‌های ۹۰.۶ کیلو وات ساعتی هستند که نیروی شاسی بلند مرسدس بنز EQE مدل ۲۰۲۳ را تامین می‌کنند. شارژ کامل این باتری‌ها توسط شارژرهای ۷.۷ کیلو وات AC تقریبا در ۹.۵ ساعت انجام می‌شود که این عدد در شارژرهای سریع ۱۷۰ کیلو وات DC به ۳۲ دقیقه کاهش می‌یابد. طبق تست‌های WLTP، باتری های شاسی بلند الکتریکی مرسدس بنز ای کیو ای مدل ۲۰۲۳ در هر بار شارژ می‌توانند ۵۵۰ کیلومتر دوام بیاورند.

شاسی بلند مرسدس بنز EQE مدل 2023

شاسی بلند مرسدس بنز EQE مدل 2023

شاسی بلند Mercedes Benz EQE 2023 SUV

رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی، سیستم تعلیق بادی ایرماتیک (AirMATIC) و سامانه فرمان پذیری چرخ‌های عقب را هم در کنار سیستم مولتی مدیا MBUX، دو نمایشگر ۱۲.۳ و ۱۲.۸ اینچی را هم به امکانات شاسی بلند مرسدس بنز EQE مدل ۲۰۲۳ اضافه کنید.

شاسی بلند مرسدس بنز EQE مدل 2023

به علاوه دستیار رانندگی خودکار هم یکی دیگر از امکانات جذاب شاسی بلند مرسدس بنز EQE مدل ۲۰۲۳ به حساب می‌آید که قابلیت‌هایی مثل سامانه هشدار تصادف از عقب و جلو، ترمزهای اضطراری، هشدار خروج از خط و سیستم باقی ماندن در بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور و دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک با نمای پرنده و دوربین دنده عقب، سیستم هشدار ترافیک از پشت RCTA و دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شاسی بلند مرسدس بنز ای کیو ای آ ام گ مدل ۲۰۲۳

شاسی بلند Mercedes Benz EQE 2023 SUV

به قوی ترین شاسی بلند تمام برقی AMG سلام کنید! این نسخه هم به مانند EQE ۵۰۰ MATIC از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که حداکثر توان آن را به ۶۷۷ اسب بخار قدرت و بیش از ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش می‌دهند. شتاب ۰-۱۰۰ و حداکثر سرعت شاسی بلند مرسدس بنز EQE AMG مدل ۲۰۲۳ هم برابر با ۳.۴ ثانیه و ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت ثبت شده. تغییرات این نسخه نسب به تریم‌های معمولی EQE شامل رینگ‌های ۲۱ اینچی اختصاصی با لاستیک پایلوت اسپرت میشلن EV MO۱، ترمزهای ۶ پیستونه با دیسک ۴۱۴ میلی متری (ترمزهای سرامیکی AMG هم جزو آپشن‌ها هستند)، سیستم تعلیق AMG RC و دمپرهای تطبیقی می‌شود.

شاسی بلند Mercedes Benz EQE 2023 SUV

شاسی بلند Mercedes Benz EQE 2023 SUV

باتری، شارژر و شعاع پیمایش شاسی بلند مرسدس بنز EQE AMG مدل ۲۰۲۳ هم تقریبا همان چیزی است که در نسخه‌های معمولی شاهد آن بودیم.

قیمت SUV الکتریکی Benz ای کیو ای و ای کیو ای AMG مدل ۲۰۲۳

در انتهای کار بد نیست به سراغ قیمت شاسی بلند های مرسدس بنز EQE مدل ۲۰۲۳ و مدل EQE AMG SUV برویم که طبق شایعات شنیده شده، قرار است در بازه قیمت ۷۰ تا ۱۱۰ هزار دلار روانه بازار شوند.

۲۲۷۲۲۷

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا