عوارض نوشیدن آب معدنی برای بدن

یکی از مواد مورد نیاز برای بدن که در کنار اکسیژن  نقش مهم و حیاتی در ادامه زندگی بدن انسان دارد ، آب است. این ماده در طبیعت با پیوند دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن ایجاد می شود و ضروری ترین ماده برای ادامه حیات جانوران و گیاهان بر روی کره خاکی است. برای استفاده راحت و بهتر آب خوراکی تجهیزات و وسایل گوناگونی از جمله آب سردکن اختراع شده اند.

معدن

چرا آب بخوریم؟

1. آب شما را تناسب اندام می کند
آیا می خواهید لاغر شوید؟ آب متابولیسم شما را تسریع می کند و به شما کمک می کند دیرتر احساس گرسنگی کنید. نوشیدنی های پرکالری را با آب جایگزین کنید و قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب بیشتر، به خصوص اگر آب سرد باشد، به سرعت متابولیسم شما کمک می کند. بدن شما برای گرم کردن آب باید کالری بسوزاند.
2. آب انرژی شما را افزایش می دهد
اگر احساس خستگی و بی حالی می کنید، آب بنوشید. کم آبی باعث می شود احساس خستگی کنید. مقادیر کافی آب به قلب کمک می کند تا خون را بهتر در سراسر بدن پمپاژ کند. آب همچنین به خون کمک می کند تا اکسیژن و سایر مواد مغذی را به سلول ها برساند.
3. استرس کمتر با آب
حدود 70 تا 80 درصد بافت مغز از آب تشکیل شده است. اگر بدن شما کم آب باشد، بدن و مغز شما تحت استرس هستند. اگر تشنه هستید به این معنی است که تا حدی آب بدنتان کم شده است. برای پایین نگه داشتن سطح استرس، همیشه یک لیوان آب روی میز خود نگه دارید و همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید.
4. آب برای ماهیچه ها مفید است.
نوشیدن آب از کم آبی بدن جلوگیری می کند و مفاصل بدن را روان می کند.وقتی بدن شما آب کافی داشته باشد، می توانید طولانی تر و سخت تر ورزش کنید.
5. پوست خود را تغذیه کنید
خطوط و چین و چروک های پوست در صورت کم آبی عمیق تر می شوند. آب پایه کرم های زیبایی است. نوشیدن آب سلول های پوست شما را هیدراته می کند و آنها را حجیم می کند و شما را جوان تر نشان می دهد. همچنین آلودگی ها را از بین می برد و گردش خون را در پوست بهبود می بخشد و پوست شما را درخشان می کند.

6. به طور منظم آب بنوشید
مانند فیبر، آب نیز برای هضم خوب مهم است. آب به حل شدن مواد زائد کمک می کند و از طریق سیستم گوارش به خوبی آنها را از بین می برد. اگر کم آب باشید، بدن شما تمام آب را جذب می کند و روده بزرگ خشک می ماند و دفع مواد زائد را دشوار می کند.

7. آب باعث کاهش سنگ کلیه می شود
تعداد افراد مبتلا به سنگ کلیه در حال افزایش است. یکی از دلایل این است که مردم به اندازه کافی آب نمی نوشند. نمک و مواد معدنی موجود در ادرار کریستال های جامدی را تشکیل می دهند که به نام سنگ کلیه شناخته می شوند. آب غلظت نمک و املاح را کاهش می دهد.

آیا به اندازه کافی آب می نوشید؟

اکثر مردم به اندازه کافی آب می نوشند.احساس تشنگی به شما این امکان را می دهد که از نیاز بدن خود به آب آگاه باشید. اما میزان دقیق آب مورد نیاز شما با توجه به اندازه بدن، سطح فعالیت، آب و هوا و سلامت کلی شما تعیین می شود. اگر فعالیت بدنی دارید و ورزش می کنید، به آب بیشتری نیاز دارید. آیا می دانید استفاده مداوم از آب معدنی چه ضررهایی دارد؟ آیا می دانستید که سطح PH آب معدنی بالاتر از آب آشامیدنی است و این باعث ایجاد مشکلاتی مانند تورم، آسیب به مینای دندان و … می شود؟ در این مقاله قصد داریم مضرات استفاده مداوم از آب معدنی را به شما معرفی کنیم و به نکات مهمی در این زمینه اشاره کنیم. اگر قصد خرید آب عمده  معدنی و مصرف زیاد آن را دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مصرف مداوم آب معدنی

بسیاری از افراد با مضرات استفاده مداوم از آب معدنی آشنایی ندارند و تصور می کنند مصرف مداوم آن به بدن آسیبی نمی رساند. همانطور که می دانید قیمت آب معدنی نسبت به آب آشامیدنی گرانتر است، اما این موضوع نباید این تصور را در ذهن شما ایجاد کند که زیاده روی در مصرف آن مفید است. آب معدنی سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم، آهن، منیزیم و غیره است که هر کدام می توانند بیماری ها و مشکلات جسمی را درمان کنند.بهتر است قبل از جایگزینی آب آشامیدنی با آب معدنی با پزشک مشورت کنید. زیرا افرادی که سنگ کلیه دارند یا زنان شیرده و باردار باید مراقب مصرف زیاد این آب باشند.

سطح pH آب معدنی بسیار بالاتر از آب آشامیدنی است. این امر باعث ایجاد مشکلاتی مانند تورم، آسیب به مینای دندان، سکسکه مداوم و … می شود که اغلب مصرف کننده را آزار می دهد. در حال حاضر توزیع آب معدنی توسط تولیدکنندگان یا بنکداران بسیار رایج شده است. اما باید بدانید که اکثر برندهای فعال در این زمینه آب آشامیدنی تولید می کنند نه آب معدنی! اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید، به خوبی می دانید که در تولید آب معدنی هیچ گونه تغییر شیمیایی در ساختار آب ایجاد نمی شود و تنها آلودگی فیزیکی آن از بین می رود. اما در تولید آب آشامیدنی از کلر و ازن استفاده می شود و ماهیت آب دستخوش تغییرات زیادی می شود. در زیر مضرات استفاده مداوم از آب معدنی را ارائه خواهیم داد.

احتمال ابتلا به سرطان
در حال حاضر هیچ نوع ماده جایگزینی برای بطری های پلاستیکی برای بسته بندی آب معدنی استفاده نمی شود.این بطری ها که حاوی ترکیبات شیمیایی مانند فتالات، بنزن و … هستند، برای سلامت جسمی فوق العاده مضر هستند، به خصوص اگر بخواهید به طور دائم این نوشیدنی را مصرف کنید. اگر شرایط نگهداری آب معدنی ایده آل نباشد، این مواد شیمیایی آزاد شده و پس از انتقال به آب وارد بدن ما می شوند. گرما و سرمای بیش از حد از عوامل مهم در آزادسازی این ترکیبات هستند.

اگر قصد دارید آب آشامیدنی را با آب معدنی جایگزین کنید، هرگز نباید آن را در معرض عوامل مضر قرار دهید. ترکیبات فتالات و بنزن تأثیر مستقیمی بر غدد لنفاوی و چربی دارند و پس از آسیب رساندن به برخی بافت‌های بدن، باعث ایجاد تومور و در نهایت سرطان می‌شوند.

امکان انجماد و انجماد.
در فصل هایی مانند تابستان مصرف آب معدنی مردم افزایش می یابد. بسیاری از افرادی که از مضرات استفاده مداوم از آب معدنی آگاه نیستند، این نوشیدنی گوارا یخ زده را خریداری و مصرف می کنند و فکر می کنند نوشیدن آب یخ تشنگی آنها را برطرف می کند.همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، نه تنها گرمای بیش از حد، بلکه سرمای بیش از حد نیز باعث آزاد شدن ترکیبات سمی و شیمیایی در آب می شود. اکیداً توصیه می کنیم از یخ زدن این بطری ها خودداری کنید. طراحی آنها به گونه ای است که برای دمای 0 تا 4 درجه مناسب بوده و شرایط نگهداری آنها نباید تغییر کند. همچنین نباید بطری ها را با آب جوش پر کنید. زیرا تا 70 درصد باعث ورود مواد شیمیایی به بدن می شود.

مضرات آب معدنی برای کودکان

همه خانواده ها باید از مضرات استفاده مداوم از آب معدنی آگاه باشند و از مصرف زیاد آن توسط فرزندان خود جلوگیری کنند. آب معدنی در سطوح مختلف TDS یا سختی تولید می شود. هر چه سختی آب بیشتر باشد برای کودکان ممنوع است. زیرا کلیه کودکان کوچک است و نمی تواند تمام املاح آب معدنی را هضم کند. بهتر است کودکان آب آشامیدنی و آب تصفیه شده بنوشند.

مضرات آب معدنی برای کلیه ها

افراد مبتلا به سنگ کلیه هرگز نباید آب با سختی بالا بنوشند. آب معدنی سنگین تر از آب آشامیدنی است و مصرف زیاد آن باعث رسوب املاح در کلیه می شود.علاوه بر این، کسانی که در حال حاضر سنگ کلیه ندارند، اما به دلایل ژنتیکی کلیه آنها مستعد تشکیل سنگ است، باید آب معدنی را جایگزین آب آشامیدنی کنند.

وجود فلوراید در آب
حتما شنیده اید که مصرف زیاد آب معدنی باعث ایجاد حفره می شود. آب معدنی فلوراید کمتری نسبت به آب آشامیدنی دارد. به همین دلیل اکثر پزشکان آن را دشمن سلامت دندان می دانند. این برای کودکان اهمیت بیشتری دارد و می تواند زمینه را برای پوسیدگی و از بین رفتن مینای دندان فراهم کند.

دکمه بازگشت به بالا