علت بالا نرفتن فشار پمپ آب

افراد زیادی هستند که در ساختمان خود پمپ آب نصب کرده اند و انتظار فشار آب مناسبی دارند، اما نه تنها به این هدف نمی رسند، بلکه باید هزینه های زیادی از جمله: ب- هزینه نصب پمپ و … را متحمل شوند. . منبع تحت فشار آن با مشکل آب آبی مواجه است. این مشکل افراد بیشتری را که در طبقات بالای ساختمان ها زندگی می کنند، تحت تاثیر قرار می دهد. در این مقاله می خواهیم با شما صحبت کنیم که دلیل افزایش نیافتن گیج فشار
پمپ آب چیست. بیایید صحبت کنیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فشار کم آب چه علائمی دارد؟

اگر پمپ آب بتواند فشار آب را کاهش دهد، نشانه کار و کارکرد پمپ است، اما فشار آب داخل لوله ها کم است. در برخی موارد فشار آب کمتر از فشاری است که برای تعویض خودکار کلید به پمپ آب وارد می کنیم، در این حالت پمپ تا زمانی که به فشار تعیین شده برسد به طور مداوم کار می کند اما در نهایت نمی تواند موفق شود.

در نتیجه برق زیادی در ساختمان مصرف می شود، طول عمر آن کاهش می یابد و از طرفی مشکل فشار آب حل نمی شود.

مهمترین دلایل بالا نرفتن فشار پمپ آب

دلیل عدم افزایش فشار پمپ آب می تواند به عوامل مختلفی برگردد که باعث افت فشار آب می شود و عبارتند از:

در سیستم لوله کشی پمپ آب ساختمان نشتی وجود دارد

این یک مشکل بسیار رایج است که در قسمت لوله کشی یا اتصال پمپ آب رخ می دهد. سیستم لوله کشی شامل اتصالات و شیرآلات لوله، لوله، شیرهای یک طرفه، سه راهی و زانویی است. این قطعات توسط اتصالات لوله به هم متصل شده و یک سیستم لوله آب را تشکیل می دهند.

اگر سوراخ کوچکی در لوله ها ایجاد شود باعث جاری شدن آب از همان سوراخ می شود که فشار پمپ آب را افزایش نمی دهد. برای رفع این مشکل باید لوله ها و اتصالات آنها را به دقت بررسی کنید. برای این کار می توانید لوله ها را با دستمال کاغذی بپوشانید و برای رفع مشکل اقدام کنید.

خرابی قطعه پمپ یکی از دلایل افزایش نیافتن فشار پمپ آب است

اگرچه پروانه پمپ یکی از مهم ترین قسمت های پمپ به حساب می آید، اما کاویتاسیون، ممکن است به دلایلی مانند سایش، پوسیدگی و خوردگی از کار بیفتد. آسیب به پروانه پمپ علت عدم افزایش فشار پمپ آب است که به دلیل چرخش نامنظم آن و در نتیجه رسیدن موتور پمپ به اندازه کافی نمی باشد. و موارد دیگر، مانند ایجاد مشکلات عملیاتی؛ صدا در موتور پمپ و پروانه پمپ ممکن است نشانه خرابی این قطعه باشد.

برای حل این مشکل باید درج پمپ را تعویض کنید یا درپوش را از بدنه پمپ جدا کنید و آن را بچرخانید و با دو پیچ باز کنید. ملخ جدید را روی کاسه نمدی قرار دهید و با کمک دو پیچ آن را ثابت کنید.

تاثیر خرابی مخزن فشار پمپ آب بر خرابی فشار پمپ سرریز

از علل احتمالی عدم افزایش فشار پمپ آب می توان به سوراخ شدن لوله در داخل مخزن پمپ یا سوراخ در مخزن اشاره کرد که ممکن است نشان دهنده نقص در مخزن فشار پمپ آب باشد. یکی از نشانه ها کاهش یا افزایش فشار در پمپ است. اگر فشار کم باشد، پمپ خاموش می شود و دائما کار می کند. برای حل این مشکل باید مخزن و لوله ها را از نظر خوردگی بررسی و بررسی کنید. . هیچ سوراخی وجود ندارد. اگر فشار پمپ باعث تعریق بدنه مخزن شود، مخزن یا لوله داخل مخزن باید تعویض شود. اگر دیواره های مخزن پوسیده باشد، کل مخزن باید تعویض شود.

قطع کننده مدار پمپ آب یا سوئیچ فشار

برای کنترل بهتر روشن و خاموش کردن پمپ آب باید از کلید اتوماتیک پمپ آب یا کلید فشار پمپ آب استفاده شود. می بینید که خرابی یا تنظیم نادرست این دو قسمت باعث نشت آب از قسمت پایین و بدنه کلید داخلی می شود، فشار داخلی زیاد باعث لرزش پمپ و افزایش دمای آب تخلیه می شود. ، فشار پمپ آب به درستی تنظیم نشده و کلید پمپ به درستی کار نمی کند.

برای حل این مشکل باید CUT ON یا CUT OFF را به درستی تنظیم کنید و ابتدا کلید را به درستی نصب کنید، سپس قطعات داخلی مانند دیافراگم و آب را بررسی کرده و آنها را تعویض یا تعمیر کنید.

دلایل دیگر عدم افزایش فشار پمپ آب

علل دیگر عبارتند از ظرفیت پمپ متناسب با نیاز ساختمان، هوای داخل پمپ، آب کافی در پشت پمپ و شکستگی یا مسدود شدن ورودی آب به پمپ. دریچه راه پمپ آب و یاتاقان های معیوب پمپ می تواند از دلایل فوق باشد.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا