طرز کار لودسل

لودسل ها برای اندازه گیری وزن استفاده می شوند و بخش مهمی از زندگی روزمره ما هستند. ما در همه جا – در ماشین یا در سوپرمارکت – با لودسل مواجه می شویم. در واقع این لودسل ها معمولاً به راحتی قابل شناسایی نیستند زیرا در اجزای داخلی تجهیزات استفاده می شوند.

نحوه عملکرد لودسل ها

یک لودسل معمولاً از یک فلز شکل پذیر تشکیل شده است که کرنش در آن نصب شده است، این فلز شکل پذیر معمولاً فولاد یا آلومینیوم است. این بدان معنی است که بسیار قوی است، اما حداقل انعطاف پذیر است. فولاد به دلیل خاصیت کشسانی که دارد تحت بار بسیار آهسته تغییر شکل می دهد، اما سپس به حالت اولیه خود باز می گردد. این تغییرات بسیار کوچک را می توان توسط یک فشار سنج تشخیص داد. سپس در نهایت تغییر شکل کرنش سنج با استفاده از آنالیز الکترونیکی تعیین شده و مقدار وزن تعیین می شود.

برای درک مطلب فوق، اجازه دهید جزئیات دقیق کرنش سنج ها را توضیح دهیم. این ها هادی های الکتریکی هستند که به صورت چین دار محکم به یک فیلم متصل شده اند. هنگامی که این فیلم کشیده می شود، طول فیلم و هادی ها افزایش می یابد و بالعکس. این فرآیند باعث تغییر در مقاومت در هادی الکتریکی می شود. بنابراین، هنگامی که ولتاژ اندازه گیری کشیده می شود، مقدار مقاومت افزایش می یابد و زمانی که انقباض می یابد، کاهش می یابد.

کرنش سنج ها محکم به عنصر انعطاف پذیر متصل می شوند. بنابراین هر دو تغییر شکل یکسانی دارند. این کرنش سنج ها به گونه ای تنظیم شده اند که یک پل واتسون را تشکیل دهند. در واقع 4 کرنش سنج در یک حلقه به هم متصل شده اند و در نتیجه نیروی اعمال شده به درستی اندازه گیری می شود.

اگر جسمی روی لودسل قرار گیرد یا معلق باشد، وزن جسم را می توان تعیین کرد. بار مورد نیاز برای لودسل در جهت مرکز زمین تراز می شود، به عبارت دیگر همیشه در جهت گرانش زمین تراز می شود، بنابراین فقط جزء نیرو در جهت زمین است. اندازه گیری شد. این برای سنسورهای نیرو مانند لودسل صدق نمی کند. آنها معمولاً برای حمل بار در تمام جهات طراحی شده اند. جهت گرانش زمین ربطی به نحوه نصب آنها ندارد.

تاثیر محیط بر لودسل

یکی از ویژگی های خاص لودسل این است که محیطی که در آن از لودسل استفاده می شود از بسیاری جهات نقش مهمی ایفا می کند. برای خرید قطعات صنعتی به 1688 مراجعه نمایید.

دمای اتاق

هر ماده ای با دما تغییر می کند و در اثر گرما منبسط می شود. و در برابر سرما جمع می شود. و البته همین اتفاق در مورد لودسل و کرنش سنج نیز می افتد. دما همچنین مقاومت الکتریکی یک هادی را تغییر می دهد. با این حال، لودسل ها باید بدون توجه به دمای محیط، وزن صحیح را در هر نقطه از جهان اندازه گیری کنند.

لودسل ها باید عوامل مختلفی را تحمل کنند، مقیاس های خودرو را در نظر بگیرید، این مقیاس ها تحت تأثیر عناصر زیر قرار می گیرند: باران، خاک و گرما. آنها باید بتوانند در برابر شرایط محیط خارجی مقاومت کنند.

ما در سطح جهانی صحبت می کنیم، به عنوان مثال مقیاس جاده در سیبری به عوامل متفاوتی نسبت به Ludsley در آفریقای جنوبی بستگی دارد. اما هر دو یک چیز مشترک دارند. هر دو برای آب و هوای سخت طراحی شده اند و باید در برابر این شرایط مقاوم باشند.

استفاده از قدرت از جهات مختلف (قدرت آینده)

بسته به شرایط فنی که لودسل در آن نصب شده است (مثلاً در یک سیستم مخزن یا در یک لودسل زیر یک تسمه نقاله)، ممکن است بارهای جانبی دیگری به لودسل وارد شود. نیروهای جانبی نیروهایی هستند که در جهت اصلی به لودسل اعمال نمی شوند، بلکه از طرف یا پایین یا از جهت های دیگر اعمال می شوند. لودسل برای این منظور طراحی نشده است و نتایج اندازه گیری در این مورد ممکن است نادرست یا گمراه کننده باشد. بنابراین باید در نظر داشت که در هنگام نصب باید از نبود نیروی اضافی اطمینان حاصل کرد و یا در صورت وجود باید به حداقل برسد. نصب به حداقل رساندن این نیروهای اضافی برای دستیابی به نتایج اندازه گیری دقیق کمک می کند.

دانلود برنامه های سلولی

البته اکثر کرنش سنج ها روی ترازو نصب می شوند. با این حال، آنها مزایای بسیاری دارند. به کارخانه‌هایی فکر کنید که سیستم‌های بطری‌سازی یا کنسرو کردن با توزین دارند، هر کدام دارای لودسل یا سیستم‌های بسته‌بندی برای دسته‌بندی آب نبات یا سیب‌زمینی به طوری که وزن همه آنها در پایان فرآیند تولید یکسان باشد. شگفت آور است که چند محصول تولیدی باید وزن شود. و اینکه راه های غیرمعمولی برای استفاده از کرنش سنج ها وجود دارد. مانند بررسی پایداری خودرو، بهبود عملکرد لباس ورزشی و بسیاری موارد دیگر.

دقت سلول بارگذاری

صرف نظر از جایی که از لودسل استفاده می شود، دقت اندازه گیری نقش بسیار مهمی ایفا می کند. لودسل ها در ظرفیت های مختلف و کلاس های دقت متفاوت موجود هستند (حداکثر ظرفیت تعیین کننده حداکثر بار مورد نیاز است).

فناوری استرین گیج در درجه اول برای دستیابی به کلاس های CD و CD استفاده می شود. برخی از سیستم های توزین با کلاس دقت بالاتر از لودسل با اصلاحات الکترونیکی استفاده می کنند.

دکمه بازگشت به بالا