نماد سایت بیگ نیوز

طرز استفاده از ژل شوینده واژینال برای خانم ها چگونه است؟

ژل بهداشتی بانوان محلولی است که از آن می توان برای شستشوی ناحیه واژینال استفاده کرد. این ژل ساختاری مناسب با PH این ناحیه دارد و از واژن در برابر عفونت های باکتریایی و قارچی محافظت می کند. ژل بهداشتی بانوان برخلاف صابون PH این ناحیه را بر هم نمی زند و پاکیزگی و طراوت این ناحیه را تامین می نماید.

ژل بهداشتی بانوان چیست؟

ژل بهداشتی پاک کننده ای است که برای شستشو و بهداشت ناحیه تناسلی بانوان طراحی شده است. این محصول با حفظ تعادل PH این ناحیه حساس که کاملا مستعد تجمع باکتری ها و قارچ ها است، از ایجاد عفونت، بوی بد و بیماری های مربوط به این ناحیه جلوگیری می کند.

چرا نباید از شوینده هایی مانند صابون برای شستن ناحیه واژینال استفاده کنیم؟

در ناحیه تناسلی بانوان باکتری هایی زندگی می کنند که مفید هستند و وجود این باکتری ها از بروز عفونت در این ناحیه جلوگیری می کنند. صابون ها با ساختار قوی خود این باکتری های مفید را از بین می برند و به همین دلیل باعث به هم خوردن PH این ناحیه و بروز عفونت می شوند. زمانی که PH واژن بهم بخورد، رنگ ترشحات واژن تغییر می کند و واژن بوی بدی می گیرد. خارش و سوزش نیز در ادامه ظاهر می شود. به همین دلیل توصیه می شود از صابون برای شستشوی این ناحیه استفاده نشود و بجای آن از ژل بهداشتی مخصوص بانوان ویتابلا استفاده کنید.

ژل شوینده واژینال چه خواصی برای این ناحیه دارد؟

نرم کننده و آبرسان: ژل شوینده واژینال عموما حاوی نرم کننده و آبرسان می باشد و می تواند به خوبی پوست این ناحیه را آبرسانی کند. افرادی که دچار خشکی پوست در این ناحیه هستند می توانند با استفاده از این محصول پوست را به خوبی آبرسانی نمایند.

برطرف کننده بوی نامطبوع: ناحیه واژن به طور معمول بوی خفیفی دارد که آزاردهنده نیست. زمانی که این بو به دلایل عفونی یا عدم رعایت بهداشت شدت بگیرد باعث بوی بدی در این ناحیه می گردد. استفاده از ژل بهداشتی می تواند بوی نامطبوع این ناحیه را اگر به دلیل عدم رعایت بهداشت است از بین ببرد.

روشن کننده تیرگی های پوست: برخی از بانوان تیرگی در ناحیه بیرونی واژن خود دارند. برخی از ژل های شوینده واژینال حاوی موادی هستند که می توانند پوست این ناحیه را روشن نمایند.

چند نوع ژل بهداشتی داریم؟

ژل بهداشتی دوشیزگان: این نوع ژل مناسب افرادی است که ازدواج نکرده اند و با توجه به PH طبیعی دوشیزگان تهیه شده است.

ژل بهداشتی بانوان: به دلیل اینکه ترشحات خانم ها پس از ازدواج به دلیل داشتن رابطه جنسی دچار تغییر می شود به همین دلیل PH آن نیز متفاوت است و این نکته در ژل بهداشتی مخصوص آنها رعایت شده است.

ژل بهداشتی مناسب دوران یائسگی: پس از ، وضعیت هورمونی بانوان تغییر می کند. در این دوران ترشحات واژن و PH آن نیز دچار تغییر شده و بافت واژن و ناحیه تناسلی خشک می گردد. به همین دلیل، برخی ژل های بهداشتی مناسب نیازهای بدن بانوان یائسه طراحی شده است.

از ژل شوینده واژینال چه میزان استفاده کنیم؟

بر روی بسیاری از ژل شوینده واژینال درج شده است که می توانید روزانه دو بار از آنها استفاده نمایید. متخصصان اما نظر دیگری دارند، آنها عقیده دارند اینکار باعث خشکی و خارش واژن می گردد و ممکن است باکتری های مفید این ناحیه را از بین ببرد. به همین دلیل توصیه می شود در مورد میزان استفاده از ژل شوینده واژینال حتما با پزشک مشورت نمایید.

چگونه باید از ژل شوینده واژینال استفاده کنیم؟

در مرحله اول باید دست های خود را بشویید؛ زیرا می خواهید با دست ها ناحیه واژینال را شستشو دهید. پیش از استفاده از ژل شوینده واژینال ابتدا دست های خود را به خوبی با آب و صابون بشویید تا آماده شستشوی ناحیه واژینال شوید.

در مرحله دوم مقدار مناسبی از ژل شوینده واژینال را روی دست خود بریزید. استفاده از لیف یا دستمال به دلیل پوست حساس این ناحیه توصیه نمی شود و بهتر است از دست های خود استفاده نمایید. سپس با دست ها ژل را به روی ناحیه واژینال منتقل نمایید و حدود یک تا دو دقیقه اجازه دهید شوینده روی پوست بماند تا نقش خود را در از بین بردن باکتری ها ایفا نماید. سپس ناحیه را به خوبی آبکشی نمایید.

در مرحله آخر حتما ناحیه تناسلی را با دستمال خشک نمایید. محیط مرطوب فضای مناسبی برای رشد باکتری های مضر است و به همین دلیل لازم است این ناحیه خشک باشد. سعی کنید از دستمالی استفاده کنید که فاقد مواد شیمیایی و مضر برای ناحیه ژنیتال هستند. دستمال یا حوله نخی بهترین انتخاب است به شرطی که مکررا شسته شود.

آیا استفاده از ژل شوینده واژینال عوارض دارد؟

اگر ژل شوینده بیشتر از حد معمول استفاده شود ممکن است عوارض زیر را داشته باشد:

چگونه ژل بهداشتی مناسب بدنم خرید کنم؟

شاید شما هم جزو خانم هایی باشید که علیرغم آنکه معتقدند بهداشت فردی را به خوبی رعایت می کنند اما گاهی دچار سوزش، خارش، خشکی یا بوی نامطبوع واژن یا انواع عفونت های ناحیه تناسلی می شوند. باید بدانید که از آنجایی که ناحیه تناسلی بانوان به شدت حساس است و می تواند به محیطی مناسب برای تجمع انواع  باکتری ها و قارچ ها تبدیل شود، حفظ بهداشت در این ناحیه بسیار مهم است. یکی از گزینه هایی که به حفظ بهداشت شخصی بانوان کمک شایانی می کند، استفاده از ژل بهداشتی بانوان است.

همانطور که می دانید رعایت بهداشت فردی برای هر شخص امری واجب و ضروری است. بنابراین در میان اقداماتی نظیر مسواک زدن یا استحمام که هر فرد برای رعایت بهداشت فردی خود انجام می دهد، توجه به بهداشت ناحیه تناسلی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ژل بهداشتی بانوان نیز برای خانم ها یکی از مهمترین محصولات در این زمینه است. یکی از محصولات ویتابلا ایتالیا ژل بهداشتی بانوان است که در بین خانم ها معروفیت خاصی دارد. شما میتوانید جهت خرید این محصول و همینطور ژل شستشوی صورت ویتابلا ۱۵۰ میل به سایت اقای بیز مراجعه کنید.

مزایای استفاده از ژل بهداشتی بانوان

از آنجایی که ژل بهداشتی بانوان در حفظ سلامت و بهداشت فردی خانم ها تاثیر قابل ملاحظه ای دارد در این بخش به برخی از مهم ترین مزیت های استفاده از آن می پردازیم:

حفظ PH طبیعی ناحیه تناسلی

PH معیاری برای نشان دادن خاصیت اسیدی یا قلیایی است و میزان آن بین اعداد صفر تا چهارده متغیر است. محیط ناحیه اندام تناسلی بانوان به طور طبیعی اسیدی و میزان PH آن بین 8/3 تا 5/4 است. این بازه بهترین PH برای این ناحیه محسوب می شود؛ زیرا در این حالت باکتری های مفید در این ناحیه باقی می مانند و باکتری های بیماری زا و غیر مفید از بین می روند و مانع ایجاد بیماری های عفونی می شوند.

ژل بهداشتی PH ناحیه تناسلی بانوان را به خوبی متعادل می سازد، به طوری که می توان گفت که با حفظ  PH طبیعی، آن را در محدوده 8/3 تا 5/4 نگاه می دارد. بنابراین در این شرایط عفونت و مشکلات ناشی از برهم خوردن PH طبیعی در این ناحیه نظیر خارش نیز وجود نخواهد داشت.

خاصیت رطوبت رسانی

یکی از مشکلاتی که برخی از خانم ها با آن مواجه هستند، خشکی واژن است. این مشکل خصوصا در خانم های یائسه بیشتر است. یکی از مزایای مهم ژل های بهداشتی بانوان این است که با خاصیت رطوبت رسانی شان از خشکی واژن جلوگیری می کنند. بنابراین اگر از یک ژل بهداشتی مرغوب و باکیفیت استفاده کنید، این مشکل کاملا برطرف می شود.

خاصیت روشن کنندگی

از مشکلات دیگری که برخی از خانم ها با آن مواجه هستند تیرگی ناحیه تناسلی است. افرادی که از این مسئله ناراحت هستند باید بدانند برخی از ژل های بهداشتی بانوان حاوی ترکیبات موثری نظیر ویتامین C هستند که به کاهش تیرگی و روشن تر شدن پوست این ناحیه کمک می کنند.

خاصیت آنتی باکتریال

همانطور که پیش از این نیز گفته شد اندام تناسلی خانم ها به گونه ای است که اگر شرایط مهیا باشد باکتری ها و قارچ ها به راحتی می توانند در آنجا تجمع پیدا کنند و موجب ایجاد انواع بیماری ها و عفونت شوند. از این رو ژل بهداشتی بانوان با خاصیت آنتی باکتریال خود می تواند مانع تکثیر و رشد قارچ ها و باکتری ها در این ناحیه شود.

جلوگیری از بوی نامطبوع

یکی دیگر از مشکلات برخی از بانوان بوی نامطبوع در ناحیه تناسلی آنها است که استفاده از ژل بهداشتی بانوان به آسانی به رفع این مشکل کمک می کند. دلیل این مسئله آن است که ترکیبات این ژل ها نه تنها بوی بد را از بین می برند، بلکه برخی از آن ها نیز حاوی ترکیبات معطری هستند که موجب خوشبو شدن این ناحیه می شود.

کاهش ترشحات واژن

ترشحات واژن تا حدودی طبیعی هستند اما گاهی میزان این ترشحات به هر دلیلی بیشتر و آزار دهنده می شود. در این شرایط استفاده از ژل بهداشتی می تواند در کاهش مقدار این ترشحات بسیار کارساز باشد.

مهمترین نکته ای که در استفاده از ژل بهداشتی باید به آن توجه داشته باشید این است که این محصول را تنها باید حداکثر دو الی سه بار در هفته استفاده نمایید؛ زیرا استفاده بیش از اندازه از آن موجب بر هم خوردن PH محیط خارجی واژن و خشکی در این ناحیه می شود.

همه خانم ها در هر سنی و زمانی می توانند از ژل بهداشتی بانوان استفاده کنند. استفاده از این ژل به خصوص بعد از دوران قاعدگی، پس از فعالیت های ورزشی، استخر یا هر زمانی که در ناحیه تناسلی احساس سوزش، خارش یا هر گونه عفونت وجود داشت توصیه می شود.

– نکته کاربردی دیگری که خانم ها باید از آن مطلع باشند این است که پس از رابطه جنسی، استفاده از ژل بهداشتی بانوان و شستشوی واژن به وسیله این محصول ضروری است؛ زیرا ارتباط جنسی می تواند یکی از عوامل انواع عفونت های ناحیه تناسلی بانوان باشد.

– اگر پوست حساسی دارید حتما از ژل های بهداشتی فاقد رایحه استفاده کنید تا مانع ایجاد حساسیت شوند و برای پوست حساس شما مناسب باشند.

– پیش از استفاده ناحیه واژن را با آب گرم بشویید و در صورتی که در این ناحیه زخم باز وجود دارد، از ژل استفاده نکنید.

در هنگام استفاده از ژل بهداشتی به این نکته توجه داشته باشید که این محصول برای استعمال در قسمت خارجی ناحیه تناسلی طراحی شده است. بنابراین نباید از آن برای داخل واژن استفاده نمایید؛ زیرا داخل واژن دارای ترشحاتی است که کار اصلی آن تمیز کردن این ناحیه است.

اگر در دوران یائسگی هستید، حتما از ژل بانوان یائسه استفاده کنید؛ زیرا همانطور که می دانید در این دوران PH ناحیه تناسلی و ترشحات آن متفاوت می شود و موجب خشک شدن واژن خشک می گردد. محصول مناسب خانم های یائسه با توجه به این شرایط خاص طراحی و تولید شده است و از خاصیت رطوبت رسانی فوق العاده ای برخوردار است.

نتیجه گیری کلی

در این مقاله اهمیت ژل بهداشتی در بهداشت فردی به طور مفصل بیان شد. ژل بهداشتی محصولی مفید و کارآمد برای حفظ سلامت و بهداشت ناحیه تناسلی بانوان است که با حفظ PH طبیعی این ناحیه، از جمع شدن باکتری ها و قارچ ها در این ناحیه و بروز انواع بیماری های این ناحیه اعم از سوزش، خارش، بوی نامطبوع و عفونت های مختلف جلوگیری می کند و بهداشت فردی را تمکیل می کند. این محصول همچنین با خواص بسیار خود نظیر آبرسانی و ضد باکتریالی می تواند یک محصول دائمی در سبد خرید خانم ها باشد.

خروج از نسخه موبایل