ضرورت تهیه دستورالعمل اجرایی درخصوص یادمان‌های شهدا

معدنی پور خبر داد؛

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: درخصوص تعیین تکلیف یادمان‌های شهدا در سطح شهر تهران در حوزه‌های احداث، بهره برداری، حفظ و نگهداشت آن‌ها نیازمند تدوین دستورالعمل اجرایی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری آنا؛ هفتاد و هفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور بررسی عملکرد فرهنگی و اجتماعی سازمان‌های بهشت زهرا (س) و نوسازی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

در این جلسه نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: ما بر این باوریم که سازمان بهشت زهرا ماهیتی کاملاً فرهنگی دارد و تمام اقداماتی که در این مجموعه به اجرا گذاشته می‌شود رویکردی فرهنگی دارد.

 وی با بیان اینکه محور و چگونگی مدیریت یادمان‌های شهدای گمنام باید مشخص شود، گفت: دبیرخانگی و مدیریت این حوزه باید در قالب یک‌دستورالعمل تعیین تکلیف گردد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه می‌بایست نقطه یابی و تدفین پیکر شهدا با هماهنگی و تایید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گیرد، گفت: یکی از نکات مورد تاکید ما حفظ وظایف ذاتی دیگر سازمان‌ها به ویژه بنیاد حفظ آثار و بنیاد شهید است لذا مواردی که می‌بایست با آن‌ها هماهنگ شود، حتما مد نظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طراحی یادمان شهدا، ساخت، بهره برداری و حفظ و نگهداشت آن‌ها از جمله مواردی است که باید متولی و فرآیند آن‌ها در دستورالعمل مشخص شود.

وی از سازمان بهشت زهرا خواست تا هفته اول دی ماه پیش نویس دستورالعمل در حوزه یادمان‌های شهدا را تهیه و به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ارائه دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: استفاده از تجارب خوب گذشته در مجموعه مهمی مثل سازمان بهشت زهرا حتماً باید مورد توجه قرار گیرد و حتی باید به چالش‌هایی که در گذشته در سازمان بهشت زهرا وجود داشته نیز توجه شود.

معدنی پور تاکید کرد: همه اقشار جامعه گذرشان به بهشت زهرا می‌افتد و همین موضوع باعث می‌گردد تا اگر دقت لازم در انجام امور در این مجموعه وجود نداشته باشد نارضایتی عمیقی در بین مردم به وجود آید. تاکید ما بر این است که ضمن توجه به پرسنل مجموعه، زمینه برای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان فراهم آید.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه که با حضور مدیران سازمان نوسازی شهرداری تهران برگزار شد، پس از استماع گزارش اقدامات انجام شده اظهار داشت: در حوزه بافت‌های فرسوده توجه به معماری ایرانی و اسلامی مورد تاکید است.

وی گفت: در بافت‌های فرسوده ساخت در ارتفاع صورت می‌گیرد لذا ضروت دارد تا ببینیم در چنین فضایی چگونه می‌توانیم از معماری ایرانی و اسلامی بهره ببریم.

انتهای پیام/

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا