ضرورت تشکیل کارگروه مشترک با وزارت صمت و جهاد کشاورزی در حوزه داروهای گیاهی

رئیس جدید دفتر داروهای ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تأکید کرد: باید در زمینه داروهای گیاهی یک گروه کاری مشترک با وزارت سکوت و جهاد کشاورزی تشکیل دهد.

به گزارش بیگ نیوز ، دکتر نفیسه حسینی یکتا در دیدار با وزیر بهداشت اظهار داشت: یکی از مباحثی که باید به آن اشاره کنم ، داروهای گیاهی است ، زیرا این ظرفیت از بین می رود و ما به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنیم ، بنابراین لازم است. در همین راستا ، باید با وزارت سکوت و جهاد کشاورزی کارگروه تشکیل دهیم و تصمیمات مؤثرتری در زمینه داروهای گیاهی بگیریم.

نقض برخی از عطرها یک مشکل بزرگ است

وی در خصوص نظارت بر عطرها و جلوگیری از سوءاستفاده از آنها گفت: در این حالت باید موازی اقدامات مثبت و مثبتی انجام دهیم. در بعضی موارد ، کمک ادارات و دستیاران مسئول بازرسی بسیار مفید است. نقض برخی از عطرها یک مشکل اساسی است. به عنوان مثال ، بسیاری از داروهای ارائه شده برای درمان چاقی حاوی کورتیکواستروئیدها هستند و بسیاری از داروهایی که برای متوقف کردن اعتیاد به مشتریان فروخته می شوند حاوی دارو هستند.

به گفته وبدا ، دکتر. حسینی یکتا با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت در مورد استفاده از توانایی های طب سنتی و مکمل در مراکز درمانی ، کلینیک ها و بیمارستان ها ، اظهار داشت: در مورد مراکز درمانی ، ما در مرحله اول قصد اصلاح داریم. شیوه زندگی و آموزش کارکنان بهداشت را در دستور کار قرار داده و در مرحله بعدی درباره داروی گیاهی که در این مراکز قابل ارائه است نتیجه بگیریم.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا