ضد خوردگی برج خنک کننده + پیشنهاد راه حل

مشکل انباشت یا تجمع مواد معدنی برج خنک کننده

انباشت یا تجمع مواد معدنی (scale) یکی از مسائل متداول در کار برج خنک کننده خودکار است. انباشت اغلب با تجمع ترکیبات معدنی معدنی موجود در آب ایجاد می شود مانند فسفات کلسیم، سیلیکات منیزیم و اکسید آهن. از آنجا که انباشت قسمت اصلی برج خنک کننده را تحت تاثیر قرار می دهد عملکرد انتقال حرارت کاهش می یابد. اگر انباشت نادیده گرفته شود می تواند هزینه های هنگفت انرژی را برای کارکرد برج خنک کننده به همراه داشته باشد و همچنین ممکن است نیاز به آب بندی و تعمیر اساسی سیستم خنک کننده داشته باشد.

راهکار انباشت مواد معدنی

بهترین راه برای جلوگیری از تجمع مقیاس تمیز کردن مکرر برج ها و کاهش حجم انباشت مواد معدنی است.

مشکل خوردگی یا فرسایش در برج خنک کننده

خوردگی و فرسایش

قیمت برج خنک کننده با گذشت زمان آب تقریباً هرگونه ماده شناخته شده برای بشریت را دچار خوردگی و فرسایش می کند و هنگامی که در برج های خنک کننده خودکار دچار خوردگی می شود، آب مهمترین عامل آن نیست. در حالیکه می توان مطمئن بود که آب وسیله ای است که شرایط را برای عوامل خورنده فراهم می آورد اما خود عوامل جدی تر از تاثیر آب هستند. بسیاری از برج های خنک کننده خودکار در طول عمر خود به مواد شیمیایی صنعتی حساس و آسیب پذیر می شوند. خوردگی می تواند نگرانی قابل توجهی را ایجاد کند زیرا می تواند کارکرد و خروجی برج را به حداقل رسانده، هزینه های انرژی را افزایش داده و در شرایط بدتر باعث خرابی یا آسیب به تجهیزات داخل برج شود.

راهکار فرسایش و خوردگی در برج خنک کننده

راهکار پیشنهادی برای کاهش خوردگی تمیز کردن مکرر پکینگ کولینگ تاور است. علاوه بر این انتخاب عناصر و مواد شیمیایی برج خنک کننده که معمولاً در برابر خوردگی مقاوم هستند مانند پلاستیک تقویت شده با الیاف راهکاری عالی برای غلبه بر معضل خوردگی است.

مشکل رسوب در برج خنک کننده

رسوب کردن به معنای فرایندی است که طی آن آب موجود در یک پروانه کولینگ تاور به حالت جامد در می آید. همانطور که بسیاری از برج های خنک کننده خاک، گرد و غبار و اجزای بیوشیمیایی را از هوا فیلتر می کنند ، آب نیز به این تصفیه نیاز دارد. در صورت عدم کنترل، آب فیلتر نشده می تواند باعث رسوب در برج شود و بهره وری را کاهش داده و مصرف انرژی را افزایش دهد.

راهکار مقابله با رسوب در برج خنک کننده

برای کمک به غلبه بر مقدار رسوب که رخ می دهد ضروری است که یک فیلتراسیون مناسب و کارآمد استفاده شود و همچنین یک روش شیمیایی برای جدا کردن آلاینده های موجود در آب ایجاد شود.

مشکل میکروارگانیسم ها در برج خنک کننده

میکروارگانیسم ها

در حالیکه مشکلات اولیه اغلب مربوط به مواد شیمیایی در آب برج های خنک کننده تشخیص داده شد، میکروارگانیسم ها فقط به خود آب متهم می شوند. برج خنک کننده به عنوان مکانی ناخواسته اما مناسب برای رشد بیولوژیکی مانند باکتری ها عمل می کند. این آلودگی ها را نمی توان برای مردم بی خطر تلقی کرد کما اینکه برای بازده عملکرد برج های خنک کننده نیز مضر هستند. بدترین نکته در مورد این آلاینده ها این است که حتی حجم بسیار کوچکی از آنها می توانند واکنش حرارتی را به طور چشمگیری کاهش دهند.

راهکار کاهش میکروارگانیسم ها در برج های خنک کننده

برای جلوگیری از رشد میکروارگانیسم ها در یک برج خنک کننده خودکار ، لازم است برج خنک کننده را اغلب با استفاده از پاک کننده ضد میکروبی تمیز کنید.

تصفیه آب در برج خنک کننده

راهکارهای تصفیه آب در برج های خنک کننده

 

خروج از نسخه موبایل