صادرکننده دستور قتل را می‌شناسم!؛ ادعای «زلنسکی» درباره علت مرگ «پریگوژین»

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” صادرکننده دستور قتل را می‌شناسم!؛ ادعای «زلنسکی» درباره علت مرگ «پریگوژین» ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

زمستان |شورش

به نقل از نیویورک‌پست، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که ولادیمیر پوتین، همتای روسیه‌ای وی، یوگنی پریگوژین، فرمانده شورشی گروه واگنر را کشته است و سعی می‌کند با سلاح هسته‌ای غرب را بترساند!

زلنسکی در کنفرانسی خبری در کی‌یف مدعی شد: این واقعیت که او (پوتین) پریگوژین را کشته، دست‌کم این اطلاعاتی است که ما داریم نه اطلاعات دیگران؛ نشان‌دهنده ضعیف بودن اوست و علاوه بر این، منطق او را به تصویر می‌کشد!

رئیس جمهور اوکراین هیچ مدرکی را برای ادعایش ارائه نکرد. پریگوژین و معاون او به همراه ۸ سرنشین دیگر هواپیمای حامل او، ماه گذشته در جریان سانحه‌ای در حومه مسکو، کشته شدند. کرملین، این ادعا که پوتین دستور قتل فرمانده واگنر را صادر کرده است را قویا رد کرد و آن را «کذب محض» خواند.

این سانحه دقیقا دو ماه پس از شورش واگنر به فرماندهی پریگوژین علیه مسکو رخ داد. در جریان این شورش نافرجام و کوتاه‌مدت که در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین اتفاق افتاد، واگنر اواخر ژوئن شهر روستوف در جنوب روسیه را برای مدتی کوتاه اشغال و سپس به سمت مسکو حرکت کرد. با این حال، شورش واگنر با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس خاتمه یافت و نیروهای واگنر و پریگوژین به مینسک منتقل شدند.

کمیته تحقیقات روسیه روند رسیدگی و تحقیق درباره این سانحه را آغاز کرده و «عامدانه بودن سقوط هواپیمای پریگوژین» را نیز از فهرست گزینه‌های احتمالی خارج «نکرده» است.

زلنسکی در جریان نشست مطبوعاتی اجلاس سالانه «راهبرد اروپایی یالتا» مدعی شد که «پوتین هم به عنوان یک انسان و هم در قامت یک سیاستمدار سرخورده شده است!»

وی همچنین مدعی شد که پوتین زمستان امسال «با استفاده از زرادخانه هسته‌ای روسیه، سعی خواهد کرد که به غرب ترس تزریق کند و همچنان به رنج و عذاب دادن اوکراینی‌ها ادامه خواهد داد.»

رئیس جمهور اوکراین در ادامه ادعای خود، گفت که «پوتین به غرب به ویژه آمریکا فشار وارد خواهد کرد زیرا آنها نیز در برهه‌ای شکننده خواهند بود چون با فصل انتخابات(ریاست جمهوری آمریکا) همزمان خواهد بود.»

وی مدعی شد: پوتین سعی می‌کند غرب را بترساند اما بین ترساندن و اقدام کردن فاصله‌ای وجود دارد و فکر می‌کنم وحشت نکردن اهمیت دارد.

310310

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا