«شکستِ ارتش»؛ مهم‌ترین هشدار درباره شکاف داخلی تل‌آویو

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” farsnews.ir ” در مورد مقاله ” «شکستِ ارتش»؛ مهم‌ترین هشدار درباره شکاف داخلی تل‌آویو ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین بیگ نیوز، روز گذشته پنجشنبه، ۲۷جولای رسانه‌های صهیونیستی به نقل از «تامیر هیمن»، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی «امان» نوشتند که نظامیان این رژیم درگیر نبردی به نام شکاف داخلی شده‌اند و هیچ گاه در آن پیروز نخواهند شد.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، هیمن در گفت‌وگو با شبکه۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: «ارتش اسرائیل وارد نبردی به نام شکاف داخلی شده است و نمی‌تواند در آن پیروز شود. این چیزی است که من را نگران می‌کند؛ فرقی هم نمی‌کند کدام یک از طرفین موفق شود، ارتش به هر حال نمی‌تواند با موفقیت از آن خارج شود».

وی در ادامه افزود: در صورت تصویب همه این قوانین، شاهد افزایش تمردهای نظامی و عدم تمایل به خدمت سربازی خواهیم بود. این موضوع به دلیل امتناع از پذیرش دستورات نیست، زیرا مقابله با آن برای ارتش آسان است، اما مشکل زمانی پیدا می‌شود که ببینیم به طور کلی درخواست‌های داوطلبانه برای پیوستن به ارتش وجود ندارد.

به گفته رئیس سابق امان، «همه اجزای آمادگی ارتش مربوط به بخش‌های داوطلبانه است؛ یعنی افسران، نیروهای ذخیره، خلبانان نیروی هوایی، نیروهای سایبری و یگان‌های ویژه. اگر این بخش‌ها از ارتش جدا شوند، شاهد ارتشی دیگری با شکل متفاوت‌تری خواهیم بود».

انفجار |جنگ

وی خاطرنشان کرد: چنانچه تصویب قوانین مربوط به طرح متوقف شود، می‌گویند کودتای نظامی رخ داده است؛ آن‌ها ارتش را به سیاسی کاری متهم کرده و جایگاه رسمی آن را تضعیف خواهند کرد. این همان چیزی است که من را برای دو ماه آینده بسیار نگران خواهد کرد.

هیمن درباره درگیری نظامیان رژیم اشغالگر با مقاومت فلسطین هم در چنین شرایطی گفت: هر چیزی که مربوط به کرانه باختری و مسئله فلسطین باشد، انفجاری‌ترین و پیچیده‌ترین عامل است؛ ما هم‌اکنون بالای یک بشکه انفجاری نشسته‌ایم. هر زمانی که عملیاتی انجام شود، انتشار خبرها و گزارش‌ها آغاز می‌شود و ما درگیر آن می‌شوریم؛ و زمانی که عملیات بلافاصله پایان می‌یابد، آرامش حاکم می‌شود.

رئیس سابق امان ضمن تاکید بر اینکه «جبهه‌ای که باید بیشتر نگران‌کننده باشد، جبهه فلسطین است»، خاطرنشان کرد: «رویدادهایی مانند مسجد الاقصی و عدم توجه به حساسیت این مکان‌ها می‌تواند همه آرامش شکننده‌ای را که در آنجا وجود دارد، حالت انفجار برساند».

هشدارهای مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی در مورد آسیب رساندن اختلافات داخلی به ارتش اشغالگر و پایین آمدن کارآمدی آنتا کشانده شدن تل‌آویو به یک جنگ داخلی به دلیل تغییرات قضایی در حالی افزایش یافته‌اند که «بنیامین نتانیاهو»، بر تداوم تصویب و قانونگذاری آن اصرار دارد.

روز گذشته «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی اذغان کرد: «از امنیت اسرائیل که تحت تأثیر تهدیدهای نیروهای ذخیره به عدم داوطلب شدن و یا نپیوستن به خدمت در ارتش قرار گرفته است، می‌ترسم و از آن‌ها می‌خواهم که دوباره تصمیمات خود را بررسی کنند».

طی روزهای گذشته رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که ارتش اشغالگران پس از نشستی که برای ارزیابی وضعیت برگزار کرده بود، برای اولین بار رسماً اعلام کرد که به کارایی این نهاد نظامی آسیب وارد شده است و این آسیب، در صورت وقوع هر جنگی دیده خواهد شد.

رسانه‌های صهیونیستی در آخرین اخبار از تمردهای نظامی علیه طرح نتانیاهو، خبر دادند: افسران یگان‌های ویژه، از جمله یگان شایتت۱۳، این هفته از خدمت به عنوان نیروهای ذخیره فعال امتناع کردند. افسران ملحق شده به اعتراضات، به فرماندهان خود اطلاع داده‌اند که به دلیل تصویب بند عدم معقولیت در کنست، دیگر داوطلب خدمت در نیروی دریایی ارتش نخواهند شد.

تصویب بخشی از طرح تغییرات قضایی برای چند روز قبل در کنست، بحران سرپیچی‌ها، امتناع از خدمت و استعفا را در در نیروهای ذخیره و اجباری ارتش رژیم صهیونیستی، تشدید کرده است. بند جنجال‌برانگیز این اصلاحات تحت عنوان «آزمون معقولیت» روز دوشنبه و در قرائت سوم کنست با اکثریت ۶۴نماینده موافق و پس از انصراف ائتلاف مخالفان از شرکت در ادامه جلسه تصویب شد.

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا