شروع تولید پهپاد انتحاری «گاستلو» در روسیه

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” farsnews.ir ” در مورد مقاله ” شروع تولید پهپاد انتحاری «گاستلو» در روسیه ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین بیگ نیوز، تولید یک نوع پهپاد کامیکازه در روسیه همزمان با ادامه نبرد این کشور با اوکراین آغاز شده است.

خبرگزاری «نیوز آرمنیا» روز شنبه گزارش کرد که این پهپاد «گاستلو» نام دارد و با در نظر گرفتن خواسته‌های اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین که در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین کار می‌کنند، ساخته شده است.

روسیه اعلام کرده که این پهپاد توانایی پرواز در شب و ساعات تاریک را دارد.

روسیه قصد دارد پنج هزار پهپاد در ماه را تولید کند. پهپادهای جدید به میزان یک سوم از قطعات روسی تشکیل شده و در آینده نزدیک سهم آنها به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

جنگ پهپادی بین روسیه و اوکراین در هفته‌‌های اخیر شدت گرفته است و هر دو طرف با انوع پهپاد به مواضع هم حمله می‌کنند.

پیشتر شرکت صنایع دفاعی «کرانشتاد» روسیه اعلام کرد ه بود که  پهپادهای «سیریوس» و «اوریون» را به عنوان بخشی از سیستم شناسایی و حمله که به طور مشترک با جنگنده‌ها کار می‌کنند، آزمایش کرده است.

تولید |جنگ

 

به گزارش خبرگزاری «تاس» دفتر مطبوعاتی شرکت کرانشتاد  اعلام کرد: «پهپادهای سیریوس و اوریون به عنوان بخشی از یک سیستم شناسایی و حمله قادر به عملیات هستند. آزمایش‌ها قبلا  با موفقیت اجرا شده است».

بر اساس این گزارش، قابلیت تعامل با هواپیمای جنگنده مستلزم انجام عملیات شناسایی و حمله مشترک است که در آن یک پهپاد و به اهداف دریایی و زمینی حمله می‌کند. در همین حال، هواپیماهای سرنشین‌دار عمدتاً وظایف وسایل تهاجمی را برای حمله به اهداف شناسایی شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام می‌دهند.

قرار است تحویل انبوه پهپادهای جدید سیریوس به نیروهای روسیه در سال ۲۰۲۳ آغاز شود. سیریوس به دو موتور مجهز است. وزن برخاست آن افزایش یافته و می‌تواند محموله بزرگتری را حمل کند. ارتش روسیه در نبرد با اوکراین به پهپادها نیاز مبرمی دارد و از سویی دیگر ارتش آمریکا نیز اوکراین را به انواع پهپادی پیشرفته مجهز می‌کند.

وزارت دفاع اوکراین نیز اعلام کرده با شرکت ترکیه‌ای «بایکار» برای ساخت مرکزی برای بازآماد پهپادها در خاک اوکراین به توافق رسیده است (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/ص




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا