شاهد افزایش ابتلا به کرونا در کلانشهر‌ها هستیم

به گزارش شفاف ، افشین محمد علیزاده ، متخصص بیماری های عفونی و دانشیار بیماری های عفونی دانشگاه شهید بهشتی در مصاحبه ای اظهار داشت: ما وارد اپیدمی موج چهارم بیماری کرونا نشده ایم و باید با مردم همکاری کنیم تا از ورود آنها جلوگیری کنیم موج چهارم ، برای جلوگیری از ایجاد جو بحرانی در کشور.

وی افزود: امواج قبلی تاج بیشتر افراد مسن مبتلا به بیماری های زمینه ای را درگیر می کرد ، اما در این موج جهش یافته که تاج انگلیسی نامیده می شود ، با درگیری جوانان و جوانان ، به ویژه کودکان روبرو هستیم.

محمد علیزاده ادامه می دهد: در حال حاضر محققان در حال بررسی علت این درگیری در بین جوانان هستند که تاکنون دلیل خاصی برای آنها اعلام نشده است.

وی گفت: “تجربه هر كشوری كه امواج تاج را اداره می كند با كشورهای دیگر متفاوت است.” امواج تاج آفریقایی یا برزیلی یا انگلیسی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم شامل ویروس های جهش یافته است. در جمعیت ، کودکان زیر 13 سال بیشتر از قبل شیوع دارند و علت این اتفاق و دلیل شایع و مستعد ویروس برای آلودگی کودکان بررسی می شود.

محمد علیزاده گفت: با توجه به افزایش مراجعه کنندگان از کوید 19 به مراکز درمانی ، نگرانی ما از ایجاد موج چهارم نیز افزایش یافته است. با افزایش ویروس های جهش یافته در این شرایط ، نگرانی دیگر ما نیز این است که افراد آلوده در موج چهارم به ویروس کرونا انگلیسی آلوده شوند.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: تنها راه مقابله با این ویروس در حال حاضر پیروی از اقدامات بهداشتی و جلوگیری از تردد غیرضروری در شهرها است.

وی گفت: “در امواج یک ، دو و سه ، در نتیجه درگیری با انواع طبیعی کروناس ، درصدی از بیماران معمولاً بیمار می شوند و در بیمارستان بستری می شوند ، اما در این نوع جهش یا ویروس انگلیسی ، افزایش توزیع قبل از این که همه جوامع با نرخ توزیع بالاتر درگیر شوند ، درصد درگیری در گروه های سنی ، که یکی از آنها کودکان است ، افزایش می یابد.

محمد علیزاده گفت: حدود 4 تا 8 هفته طول می کشد تا واکسن ایمنی لازم را ایجاد کند و به دلیل عدم ایمنی ، در این مدت با انتقال وسیع تری روبرو هستیم.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: در این شرایط خاص محدودیت ها باید به صورت کاملاً هدفمند از سر گرفته شود و ناظران باید با شدت و دقت به عاملان آن هشدار دهند ، زیرا این ویروس می تواند به سرعت ظرفیت بیمارستان ما را افزایش دهد و ممکن است برخی از بیماران آن را انجام ندهید. حتی مراقبت های پزشکی نیز دریافت می کنید.

افزایش مراجعه بیماران بیماری کرونا به مراکز درمانی

وی افزود: علاوه بر این موارد ، زندگی کادر پزشکی به مدت یک سال تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته و شروع یک موج جدید علاوه بر مردم و بیماران ، عواقب جدی برای پزشکی نیز به دنبال خواهد داشت کارکنان. کارکنان. ” فقط یک راه برای خلاص شدن از شر این ویروس برای سلامتی و پایان خوب وجود دارد و آن این است که همچنان به اصول بهداشتی ، به ویژه استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی پایبند باشید.

محمد علیزاده گفت: برای خلاص شدن از شر فوران موج چهارم کرونا تلاش همه مردم ضروری است تا در ایام عید نتوانیم خودرویی را در خیابان ها ببینیم و شهرها از ترافیک خالی باشند. زمان زیادی تا نوروز باقی نمانده است و اکنون همکاران من شاهد افزایش تعداد افراد مثبت تاج در مراکز درمانی هستند. دیروز دیدم که یک خانواده هشت نفره به یک مرکز درمانی مراجعه کردند ، همه آنها بیماری قلبی داشتند.

“ما به وضوح شاهد افزایش بیماری بیماری کرونا قلب در سراسر کشور ، به ویژه در کلانشهرها هستیم ، اما خوشبختانه میزان مرگ و میر در حال کاهش است و تعداد بیماران مبتلا به بیماری قلبی طی دو هفته گذشته افزایش یافته است ، اما با عدم رعایت مقررات همچنین می تواند احتمال افزایش مرگ و میر را پیش بینی کند.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا