سیر نزولی کرونا در گلستان/ آماده واکسیناسیون افراد بالای ۹ سال هستیم

بیگ نیوز/ گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به کاهش تعداد بیماران بستری در استان گفت: شرایط بیگ نیوز و ثابت در هفته های گذشته به شرایط نزولی تغییر کرده است.

دکتر در گفت وگو با بیگ نیوز، عبدالرضا فاضل با اشاره به اینکه گلستان در هفته های اخیر شرایط رکودی را در حوزه کرونا تجربه کرده است، گفت: در هفته های اخیر این شرایط نیز کاهش یافته و وضعیت استان نسبتاً مطلوب است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 163 بیمار کرونیان در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: از این تعداد 47 نفر در بخش مراقبت های ویژه و 18 نفر مرتبط با تنفس مصنوعی هستند.

در دو روز گذشته هیچ مورد فوتی نداشته ایم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در هفته گذشته از بروز دو مورد فوتی در بیماران عروق کرونا خبر داد و گفت: در دو روز گذشته هیچ موردی از فوت بیماران عروق کرونا نداشتیم.

فاضل میزان تزریق اولین دوز واکسن کرونا در استان گلستان را 92 درصد و تعداد یک میلیون و 350 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در دومین دوز استان گلستان بالاتر از میانگین کشوری و با تزریق یک میلیون و 116 هزار نفر و تا 79 درصد از مردم در وضعیت خوبی قرار دارند.

تزریق 17 درصدی نوبت سوم واکسن در گلستان

وی از تزریق 235 هزار نوبت سوم واکسن کرونا در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: در تزریق نوبت سوم واکسن کرونا 17 درصد مردم گلستان مراجعه و تزریق کردند که باید افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از آمادگی استان گلستان برای شروع واکسیناسیون افراد بالای 9 سال خبر داد و افزود: در حال حاضر شرایط استان عادی است و تمامی شهرستان های گلستان در وضعیت آبی قرار دارند.

فاضل با اشاره به اینکه کمبودی در تامین واکسن نداریم، ادامه داد: دغدغه ما شلوغی بازارها در پایان سال است و از مردم عزیز می خواهیم از هرگونه تجمع و حضور مستمر در بازار خودداری کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا