سوئد: قصد تغییرات اساسی در قوانین آزادی بیان نداریم

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” سوئد: قصد تغییرات اساسی در قوانین آزادی بیان نداریم ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

سوئد |قرآن

از خبرگزاری رویترز، استکهلم امروز دوشنبه اعلام کرد که قصد اعمال تغییرات اساسی در قوانین آزادی بیان را که در روزهای اخیر به احساسات چندین میلیارد مسلمان خدشه وارد کرده، ندارد.

«اولف کریسترسون» نخست‌وزیر سوئد تغییراتی را مدنظر دارد که فقط در صورت اینکه اقدام به قرآن سوزی در انظار عمومی منجر به تهدید امنیت ملی شود، پلیس اجازه متوقف کردن آن را دارد.

کریسترسون در یک کنفرانس خبری همراه با گونار استرومر وزیر دادگستری سوئد، بار دیگر تکرار کرد که این کشور از آزادی بیان حمایت می‌کند اما به صورت کامل بر روی امنیت سوئدی‌ها در داخل و خارج از کشور تمرکز دارد.

چندین اقدام سخیف هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک در هفته‌های اخیر روابط این دو کشور را با کشورهای مسلمان وارد تنش کرده و نخست وزیر سوئد اذعان کرد که شرایط فعلی به هیچ وجه تمام نشده است.

روز گذشته سلوان مومیکا و سلوان ناجم بعد از هتک حرمت قرآن کریم صفحاتی از آن را مقابل پارلمان سوئد آتش زدند. این افراد در اواخر ماه ژوئن در بیرون مسجدی در استکهلم قرآن را مورد هتک حرمت قرار داده بودند.

در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

310310

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا