سمنان در شاخص هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی رتبه اول کشور را دارد

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” سمنان در شاخص هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی رتبه اول کشور را دارد ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

استان سمنان |جشنواره خوارزمی

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز استان سمنان، عادل خالقی ابراز کرد: ۴۶ و سه دهم درصد از دانش آموزان استان سمنان در دوره متوسطه به شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: میزان هدایت دانش آموزان استان سمنان به رشته‌های فنی و مهارتی ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری گزارش شد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش به منظور ترویج مهارت آموزی و هویت‌یابی در دانش آموزان، گام‌های خوبی برداشته و برگزاری جشنواره خوارزمی از جمله اقدام‌های انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: دانش آموز استان با شرکت در جشنواره ملی نوجوان خوارزمی موفق به کسب ۹ رتبه برتر شدند.

وی افزود: نزدیک به ۱۰۰ هنرستان در استان سمنان وجود دارد که هر هنرستان دست‌کم ۲ تا سه کارگاه دارد و ۱۰ میلیارد تومان برای تامین و ارتقای تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان سمنان در دولت سیزدهم تامین شد.

خالقی تصریح کرد: ۲۱ درصد دانش آموزان استان سمنان به رشته ریاضی در شاخه نظری هدایت شدند که در این شاخص نیز استان ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: توسعه و ایجاد سه هنرستان وابسته (در زمینه کشاورزی) در استان سمنان و پیگیری ساخت پنج فضای آموزشی با کالبد هنرستانی، از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان در دولت سیزدهم با هدف توسعه مهارت‌ها در بین دانش‌آموزان است.

46

خروج از نسخه موبایل