ستاری: نیروی انسانی محور توسعه دانش‌بنیان است

فناوری |کنکور

بیگ نیوز / گلستان معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: توسعه یک مفهوم درون زا است و مرکز توسعه دانش بنیان نیروی انسانی است.

سورنا ستاری امشب در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید در استان گلستان اظهار داشت: پارک علم و فناوری بهترین فرصت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد ثروت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها باید به سمت نسل سوم و چهارم حرکت کنند ، افزود: هرچه دانشگاه برای تأمین نیازهای جامعه و کسب درآمد خود از فروش فناوری بیشتر حرکت کند ، شاهد پیشرفت بیشتری خواهیم بود. “

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: متأسفانه پارک علم و فناوری در گلستان ضعیف است ، ساختمانها و اراضی بلااستفاده زیادی در استان وجود دارد و باید از ساخت پارک بزرگ علم و فناوری در گلستان حمایت شود ایجاد کردن.” هرچه زیرساخت های پارک علم و فناوری در گلستان بیشتر شود ، ما به این استان بیشتر کمک خواهیم کرد زیرا باید از ظرفیت جوانان استفاده شود و اقتصاد نیز متحول شود.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که نمی توان از خارج برای استان ها توسعه ایجاد کرد و تنها راه اعتماد به توانایی متخصصان داخلی هر استان و ایجاد زمینه فعالیت بهتر برای بنگاه های دانش بنیان و فناوری است. ایجاد کردن.”

به گزارش بیگ نیوز ، به نقل از پارک علم و فناوری گلستان ، ستاری گفت: بخش خصوصی در گنبدکاووس می خواهد کارخانه نوآوری ایجاد کند و این را باید فال نیک گرفت اما به فضای مناسب برای بخش خصوصی “.

استاندار گلستان وی همچنین در این جلسه گفت: امسال در کنکور سراسری در رشته تجربی ، دو رتبه تک رقمی در استان داشتیم که نشان می دهد دانش آموزان گلستانی از انگیزه بالایی برخوردار هستند.

هادی حق شناس اظهار داشت: “امیدواریم بتوانیم رتبه پارک علم و فناوری گلستان را در دهه فجر امسال ارتقا دهیم.” در سفر سال گذشته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به استان بسیاری از مشکلات برطرف شد و امیدواریم این سفر دستاوردهای خوبی نیز برای استان به همراه داشته باشد.

وی گفت: دانشگاه های نسل سوم می خواهند شکاف بین علم و فناوری را کاهش دهند و این امر با راه اندازی مراکز نوآوری در دانشگاه های استان گلستان محقق می شود.

برای ایجاد و راه اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری در گلستان تفاهم نامه امضا کنید

امروز تفاهم نامه ای بین معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، پارک علم و فناوری گلستان ، شرکت گردشگری تجارت پارسیان و اداره کل میراث فرهنگی گلستان منعقد شد.

هدف از این تفاهم نامه جذب شتاب دهنده ها ، شرکت های نوپا و بنگاه های خلاق و نوآور به سایت اعطا شده توسط اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گلستان و شرکت گردشگری تجارت پارسیان است.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا