ساعت کاری ادارات و بانک‌ها تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز قزوین؛ علی ر علی فرخزاد ، معاون استاندار قزوین ، در جلسه پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی اقدامات بحران ، با حضور مهدیخانی ، مدیرکل مدیریت بحران ، علی فولیان ، معاون دادستان و مسئولان مدیریت بحران در قزوین. وی گفت: طبق تصمیم 11 خردادماه سال جاری در مورد اختیارات و کاهش پنجاه درصدی استفاده از دستگاه های اجرایی نسبت به سال قبل ، دستگاه ها سال گذشته پنجاه درصد مصرف آب و برق خواهند داشت ، درغیر اینصورت مواجه با قطعی آب و برق.

وی با اشاره به تغییر ساعت کاری دفاتر گفت: ادارات استان با هدف صرفه جویی در مصرف آب و برق از یکشنبه 4 تیرماه از ساعت 6:30 الی 13:30 فعال خواهند بود.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: ژنراتورهای دارای لوازم خانگی باید برق مصرفی خود را توسط ژنراتورها داشته باشند و در شهر قزوین نیز باید مدیریت بحران به طور مرتب در ادارات بازدید شود تا هزینه های اداری و تجاری را کنترل کند

فرخزاد گفت: مشترکان پرمصرف باید توسط اداره برق شناسایی و نظارت شوند و دفاتر و ادارات پرمصرف دولتی باید تحت نظارت مدیریت بحران استان قرار گیرند.

وی با اشاره به قطعی برق در استان افزود: اگر برنامه قطعی برق در اختیار مردم قرار گیرد عواقب مشکلات این منطقه کمتر خواهد بود اما اگر قطع برق مستقیم داشته باشیم عواقب منفی به دنبال دارد . “

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به آمار 19 و نیم درصدی مشترکان برق خانگی افزود: روند قطعی برق و جابجایی برق تا 15 مرداد ادامه دارد و طبق پیش بینی هوای گرم ، برای نجات باید اقدامات لازم انجام شود.

فرخزاد با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرهای دیگر استان مشکل آب وجود ندارد خاطرنشان کرد: اگرچه مشکلی در این شهرها وجود ندارد اما باید در بحث صرفه جویی و پیشگیری اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: در حوزه ترافیک ، قطع برق باعث ایجاد ترافیک در سطح شهر و پست چراغ قرمز می شود ، بنابراین استفاده از حضور همکاران پلیس در مناطق پرتردد ضروری است.

فرخزاد گفت: برای سهولت کارها و جلوگیری از هر نوع بحران نیاز به داشتن مدیر انرژی در هر شهر برای مدیریت برق و آب داریم.

‍ معاون امور عمرانی استاندار قزوین افزود: لوازم استانی حاوی مولدهای مازاد نیز باید شناسایی شوند تا ژنراتورها برای استفاده در بحران به ادارات آب و برق عرضه شوند.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا