ساز و کار مدیریتی متناسب با فرهنگ مردم شکل می گیرد

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” ساز و کار مدیریتی متناسب با فرهنگ مردم شکل می گیرد ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه مدیریت دانش یعنی قدرت ساخت فکر و تغییر نگاه گفت: باز کردن دریچه عقل بشر با برهان و کار پژوهشی امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش بیگ نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه در بازدید از پژوهشگاه قوه قضاییه و در جمع مدیران و پژوهشگران، گفت: پژوهشگاه بهترین متولی برای بازنگری بخشنامه و هر آنچه که نیاز به اصلاح دارد، است. ضمن این که برای تهیه هر طرح و لایحه ای پژوهشگاه باید سند پشتیبان علمی و پژوهشی آن را بوجود آورد و با انجام کار پژوهشی و علمی، طرح ها و لوایح از استحکام بالایی برخوردار می شود.

وی با بیان اینکه پژوهشگر باید تحلیل درست و روشن از وضعیت و شرایط موجود داشته باشد، گفت: اگر در تحلیل ها درک و فهم درستی نداشته باشیم، قطعا علم و دانش انباشت شده، هیچ گونه تاثیری از خود به جای نمی گذارد. پژوهشگران پژوهشگاه باید بتوانند جامعه و اقتضائات آن را خوب فهم کنند، مخاطبین خود و نیازهای آن ها را بشناسند و بر اساس فهم درست و تشخیص نیازها مفاهیم را تحلیل کنند.

وی با ابراز علاقه نسبت به مباحث پژوهشی و علمی گفت: جلسات علمی همیشه توام با نشاط و شادابی است و روح انسان با این فضا بسیار سازگار و مانوس است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: مدیریت امروز، مدیریت دانش است و این مدیریت در تربیت فرد خلاصه نمی شود بلکه باید با این دانش، جریان فکری ایجاد کرد. هر کسی بتواند فکر مدیر را تحت تاثیر خود قرار دهد و نگاه او را تغییر دهد، می تواند موفق باشد. باز کردن دریچه عقل بشر با برهان و استدلال و کار پژوهشی امکان پذیر خواهد بود. 

خلیلی با اشاره به شخصیت وارسته شهید مطهری گفت: ایشان همواره در مجامع علمی و دانشگاهی حضور مستمر داشت و با مطالعات عمیق علمی، به دنبال پاسخ لازم برای اقناع عقول پرسشگران بود.

وی ادامه داد: تاسیس واحد پژوهش و تحقیقات از برنامه های اصلی من از همان ابتدای خدمت بوده و بر آن تاکید داشته ام. 

معاون اول قوه قضاییه با بیان این که ساز و کار مدیریتی متناسب با فرهنگ مردم شکل می گیرد، اظهار کرد: باید تصمیمات را بر اساس اقتضائات و شرایط محیطی گرفت، شناخت درست مناطق جغرافیایی و درک آن شرایط در تصمیمات بسیار تاثیرگذار است. این تصمیمات باید پشتوانه علمی و پژوهشی داشته باشد. کار پژوهش همه جوانب و زوایای یک موضوع را برای تصمیم گیری روشن می کند. تصمیم بدون انجام کار پژوهشی، تصمیم گیری در تاریکی بوده و بسیار خطرناک است؛ لذا نمی توان همه مناطق و مردم آن را در مجموعه واحد قرار داد و تصمیمی کلی برای آن مجموعه گرفت. اجزای هر مجموعه اقتضائات خاص خود را داردکه بایدبه آن توجه داشت.

خلیلی به ضرورت وجود نظام نامه برای کار پژوهشی اشاره کرد و گفت: باید نیازها را شناسایی کنیم؛ فارغ از نیازها به نتیجه موثری نمی رسیم و با تشخیص نیازها می توانیم ارتباط روحی و فکری با مخاطبین برقرار کنیم.

در این بازدید حجت الاسلام و المسلمین مهدی هادی، رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه نیز با اشاره به جایگاه و ظرفیت علمی این نهاد پژوهشی گفت: برای اجرای دقیق و کامل تکالیف و ماموریت های پژوهشگاه باید این جایگاه به طور ویژه دیده شود.

وی با اشاره به وظایف قوه قضاییه در اصل 156 قانون اساسی گفت: برای اجرای متوازن این مسئولیت ها که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم هست، ما به نظریه موازنه یا توازن تکالیف رسیدیم و در پژوهشگاه به دنبال این هستیم که این تکالیف به چه کیفیت با هم متعادل می شود.

وی حکمرانی متعالی قضایی و ضرورت سنجی تدوین سند علمی قوه قضاییه را از برنامه های اصلی سال 1403 پژوهشگاه برشمرد.

بهزاد پورسید معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه و جمعی از مدیران، معاون اول قوه قضاییه را در این بازدید همراهی می کردند.

انتهای پیام

گروه تحریریه اجتماعی

پژوهشگر مسائل اجتماعی با تمرکز بر تحولات سیاسی و نقش آن در جامعه. مقالات کوتاه و تحلیلی درباره مسائل سیاسی فعلی.
دکمه بازگشت به بالا