زمان مصرف عرق نعنا و بارهنگ دکتر خیراندیش

جوشانده بارهنگ و عرق نعنا یک نوشیدنی جادویی برای و رفع مشکلات گوارشی است. در این معجون خواص بی نظیر بارهنگ و در دفع سموم، کاهش اشتها، رفع یبوست، از بین بردن نفخ، درمان سوزش و درد معده و … یک جا جمع شده است.

در تحقیقی افراد ۶ گروه از لحاظ سن, جنسیت, وزن, قد, رشته و سنوات تحصیلی, سمت در شغل, برنامه غذایی روزانه معمول از نظر محتوا و زمان مصرف و مقدار مشابه بودند. به هر یک مصرف روزانه جوشانده ۲۰ گرم تخم بارهنگ در یک لیوان آب و یک لیوان عرق نعنا تجویز شد. از ۱۵ فروردین ۹۳ تا ۱۵ فروردین ۹۴ انجام شد.

یافته ها: اثر جوشانده ۲۰ گرم بارهنگ در یک لیوان عرق نعنا بر درد های ناحیه فوقانی دستگاه گوارش که ناشی از التهاب عفونتها میباشد موثر است و برطرف کننده رفلاکس و نفخ و درد در هنگام بلع نیز می باشد.

نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان داد جوشانده دانه بارهنگ در عرق نعنا به دلیل کاهش التهاب, نفخ , درد , سختی بلع , رفلاکس و سوزش و ترکیبی از این عوارض موثر است.

بارهنگ طبع سردی دارد و در عوض طبع عرق نعنا گرم است. ترکیب این دو یک ترکیب عالی و متعادل است که در طب سنتی از آن استفاده می‌کرده‌اند. بنابراین افرادی با طبع سرد و گرم در هر صورت می‌توانند از خواص بارهنگ و عرق نعناع بهره ببرند.

طرز تهیه شربت جوشانده بارهنگ و عرق نعنا 

یک قاشق تخم بارهنگ را با یک لیوان عرق نعنا به مدت ۵ دقیقه بجوشانید.

بعد از ولرم شدن با یک قاشق مربا خوری عسل میل کنید.

اضافه کردن گلاب و عسل به این جوشانده اختیاری است.

برای استفاده از خواص بارهنگ و عرق نعنا به مدت چهل روز، روزی یک لیوان از این نوشیدنی را (قبل از خواب) بدون صاف کردن، میل کنید.

فیلم طرز تهیه جوشانده عرق نعنا و بارهنگ

خواص درمانی شربت عرق نعنا و بارهنگ

  • درمان عفونت روده
  • رفع گاز روده
  • تسکین دل دردهای شدید
  • بهبود نفخ، کولیت و زخم معده
  • درمان خونریزی مقعد از سردی
  • درمان تهوع سرد و برگرداندن غذا
  • درمان عفونت معده «هلیکوباکتری»
  • ملین و نرم کننده روده جهت رفع یبوست
  • درمان کم اشتهایی با منشاء سردی معده و روده
  • لاغری و کاهش وزن
  • درمان کبد چرب
  • از بین برنده تب
  • تسکین ناراحتی‌های کلیه و مثانه
  • درمان درد‌های رماتیسمی
  • رفع سرماخوردگی
  • ایجاد شادی و رفع افسردگی
  • درمان کولیت
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • موثر در ترمیم و بهبود زخم‌های بدن
  • رفع اسپاسم یا گرفتگی
  • ضد میکروب
  • درمان آسم و سرفه
  • خلط آور و بازکننده صدا

نکات

برای درمان ناراحتی های معده از عرق نعنا در تهیه شربت استفاده کنید و برای درمان ناراحتی روده از گلاب.

اگر هم مشکل روده دارید و هم معده، از نیم لیوان عرق نعنا و نیم لیوان گلاب در تهیه شربت استفاده کنید.

هشدار

گفته می شود که بارهنگ می تواند رحم را تحریک کرده و احتمال سقط جنین در زنان باردار را افزایش دهد. هنوز تحقیقاتی درباره اثر بارهنگ بر روی زنان شیرده منتشر نشده به همین دلیل توصیه می شود کهاینکه درباره زمان مصرف عرق نعنا و بارهنگ دکتر خیراندیش چه می گوید برای خیلی از مردم ایران مهم است، امروزه برای درمان بیماری هایی از جمله میکروب معده می توان از بارهنگ خیر اندیش و همچنین عرق نعنا استفاده کرد.

گیاه مورد نظر که بارهنگ نام دارد یک علف چند ساله می باشد که عصاره ای که از برگ و دانه آن استخراج می شود بسیار مفید و پرخاصیت می باشد، از خواص درمانی بیشماری برخوردار است.

چرا که برگ آن و دارای خاصیت ضد باکتریایی می باشد که بخاطر داشتن این خاصیت برای درمان زخم ها، التهاب ها و همچنین جراحت ها استفاده شده و کاربرد دارد.

اکثر ما با عرق نعنا شیشه ای آشنا هستیم و از کودکی برای درمان دل درد و دل پیچه خود کمی از عرق نعنا را خورده و به درد آن خاتمه می دادیم چرا که مانند یک آب روی آتیش عمل کرده و دل درد و درد معده را آرام می کند.

نعنا خود یک گیاه با صدها خاصیت کوچک و بزرگ دارویی است که کشف شده و دارای طرفداران زیادی در نواحی های مختلفی مانند هند، خاورمیانه و همچنین اروپا دارد که از این گیاه خوش بو و پر خواص در آشپزی و تهیه انواع غذاها مختلف نیز استفاده می شود.

فواید عرق نعنا چیست؟

عرق نعنا پاستوریزه به دست آمده از این گیاه سبز و خوش بو از ارزش غذایی مفید و با ارزشی نیز برخوردار است که نمونه آن می توان به انرژی، آب، کلسیم و غیره اشاره کرد.

عنوان توضیحات
خواص درمان دل درد و دلپیچه
ترکیب طبع گرم عرق نعنا و طبع سرد بارهنگ برای ایجاد تعادل
بهبود یبوست خیس کردن 2 قاشق چای خوری تخم بارهنگ در دو فنجان آب
نحوه مصرف ترکیب را 40 تا 60 روز میل کنید

همچنین باید گفت که فولات موجود در آن برای افرادی که فقر آهن دارند بسیار مفید می باشد و مقدار کم پتاسیم موجود در نعنا به بهبود فشار خون کمک شایانی می کند.

بارهنگ و عرق نعنا

عرقیجات از آن سبک نوشیدنی هایی می باشد که علاقمندان بسیاری دارد که در این بین عرق نعنا جایگاه خاصی در بین سایر عرقیجات دارد.

همچنین ترکیب عرق نعنا با گیاه بارهنگ و به دلیل خاصیت های عرق نعنا ممتاز، بارهنگ و سبزی خشک استفاده بسیار بالایی دارد که یکی از خواص مهم بارهنگ با عرق نعنا در بهبود عملکرد دستگاه گوارش می باشد.

بارهنگ و عرق نعنا خیراندیش

همانطور که در قسمت بالایی این مقاله اشاره کردیم، بارهنگ خیراندیش و عرق نعنا از خواص بسیار مفید و با ارزشی دارا هستند.

که یکی از بهترین راه ها برای درمان طبیعی و همچنین گیاهی رفلاکس معده استفاده از مخلوط عرق نعنا خالص برای یبوست و تخمه بارهنگ است که به همراه استفاده از یک قاشق چایخوری عسل می توانید آن را خوش طعم تر کرده و میل کنید.

خواص بارهنگ و عرق نعنا

در این قسمت از مقاله قصد داریم از خواص بارهنگ، عرق نعنا و در بارداری برایتان بگوییم تا شما هم با این خواص شگفت انگیز آشنا شوید.

برای بهره مندی از خواص ترکیب این دو، یعنی بارهنگ و نعنا بهتر است یک ساعت بعد از وعده های غذایی خود آن را مصرف کنید تا تاثیر گذاری بهتری داشته باشد.

این ترکیب یک ترکیب معتدل است چرا که عرق نعنا طبعی گرم داشته و زمانی که با بارهنگ که طبعی سرد دارد ترکیب شود یک نوشیدنی با طبع معتدل به وجود می آورد.

بارهنگ و عرق نعنا برای میکروب معده

یکی دیگر از خواص گیاه بارهنگ و عرق نعنا فلفلی ضد میکروبی طبیعی و ضد التهابی بودن آن می باشد که از آن برای درمان درد معده، میکروب معده و همچنین کولیت استفاده می شود و مصرف دائمی آن سلامت دستگاه گوارش را تضمین می کند.

برگ بارهنگ و همچنین تخم بارهنگ از فیبر بالایی برخوردار است که برای بدن مثل ملین عمل می کند و حرکات روده را بالا برده و به درمان یبوست و حتی پیشگیری از آن  کمک شایانی می کند.

همچنین این محصول با بیشتر کردن حجم مدفوع باعث تحریک روده نیز می شود.

شما می توانید برای بهبود یبوست خود به میزان 2 قاشق چای خوری تخم بارهنگ در اندازه دو فنجان آب خیس کنید و صبر کنید تا لعاب بدهد و پس از لعاب دادن می توانید آن را نوش جان کنید.

جوشانده بارهنگ و عرق نعنا

یک نوشیدنی عالی و جادویی برای لاغری جوشانده بارهنگ و عرق نعنا فلفلی اصل و می باشد که به رفع مشکلات گوارشی نیز کمک می کند.

در معجون ترکیبی بارهنگ و عرق نعنا خواص بی نظیری از جمله برای دفع سموم، رفع یبوست و همچنین کاهش اشتها و از بین بردن نفخ، سوزش و درد معده دارد.

طبع گرم عرق نعنا و طبع سرد بارهنگ برای ایجاد تعادل تعادل در مزاج فوق العاده می باشد.

عرق نعنا و بارهنگ برای کبد چرب

در این قسمت مقاله می خواهیم از خواص عرق نعنا اصل ارگانیک و بارهنگ برای کبد چرب بگوییم تا اگر شما هم به کبد چرب دچار هستید از آن استفاده کنید و به بهبود خود کمک کنید.

برای استفاده از خاصیت این ترکیب می توانید مقداری بارهنگ را با عرق نعنا مخلوط کرده و میل کنید و به بهبود کبد چرب خود کمک کنید.

آسم |آشپزی

ترکیب بارهنگ و عرق نعنا و گلاب برای لاغری

همچنین در این قسمت مقاله می خواهیم به خواص ترکیب بارهنگ و کارخانه عرق نعنا و گلاب برای لاغری اشاره کنیم که یکی از دلایل پر مصرف بودن این ترکیب می باشد.

طبع گرم عرق نعنا و طبع سرد بارهنگ برای ایجاد تعادل در مزاج فوق العاده می باشد که همچنین باید گفت که ترکیب این دو در کنارهم مخلوطی مناسب برای لاغری می باشد که برای مزاج و بهبود متابولیسم بدن نیز بسیار کارآمد بوده و تاثیر مثبتی دارد.

دمنوش بارهنگ و عرق نعنا اشتهای کاذب را از بین برده و از یبوست جلوگیری می‌کند. برای استفاده از این ترکیب درمانگر می‌توانید یک لیوان عرق نعنا را به همراه یک قاشق تخم بارهنگ به مدت 5 دقیقه بجوشانید. برای خرید روغن گل سرخ خیراندیش کلیک کنید.

و برای طعم دار کردن آن می‌توانید بعد از کاهش دما جوشانده خود از نبات یا عسل استفاده کنید.

البته اگر لاغر شدن توسط این مخلوط را میخواهید بهتر است از عسل استفاده کنید.

همچنین برای اثر گذاری هرچه بهتر می توانید بارهنگ و دمنوشهای آن را  ناشتا یا قبل از وعده غذایی استفاده کنید.

دستور عرق نعنا و بارهنگ دکتر خیراندیش

همانطور که در قسمتهای بالای مقاله گفتیم شما می توانید با استفاده از پخش عرق نعنا و بارهنگ دکتر خیر اندیش به بهبود و درمان بسیاری از بیماریهای خود کمک کنید.

مضرات بارهنگ و عرق نعنا

در این قسمت مقاله قصد داریم به مضرات بارهنگ و عرق نعنا کوهی بپردازیم که شما هم با آن آشنا شوید.

استفاده از بارهنگ در بارداری احتمال عوارض بدی مثل درد، انقباضات رحمی و خونریزی را دارد و هنگام انقباضات رحمی امکان زایمان زودرس یا سقط جنین هم وجود دارد.

به همین دلیل باید در هنگام بارداری بدون مشورت با پزشک از مصرف بارهنگ خودداری کنید و یا حتی اگر ندانسته مقداری از آن استفاده کرده اید هرگز این کار را تکرار نکنید،

تا شما و جنین درون رحم شما در معرض خطر قرار نگیرید.

بعضی افراد مبتلا به حساسیت نسبت به بارهنگ هستند و باید در استفاده آن احتیاط داشته باشند.

همچنین باید بدانید که استفاده از بارهنگ برای بزرگسالان عوارضی ندارد اما باید در مصرف آن زیاده‌ روی نکرد چون استفاده زیاد از آن باعث کاهش فشار خون و اسهال می شود.

بارهنگ و عرق نعنا دکتر خیراندیش نی نی سایت

حتما شما هم در سایتهای مشابه مانند نی نی سایت از خواص بارهنگ و عرق نعنا گرم دکتر خیراندیش مطالبی را خوانده اید که ما قصد داریم در این مقاله به توضیح کامل تری از آنها بپردازیم و امیدوار هستیم که خوشتان بیایید.

تخم بارهنگ دارای ویتامین k میباشد و به این دلیل نباید آن را به صورت همزمان با دارو‌های ضد انعقاد خون استفاده کنید.

جوشانده بارهنگ و عرق نعنا در بارداری

همانطور که گفتیم مصرف جوشانده بارهنگ و عرق نعنا سبز در بارداری مضر بوده و مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی شود به همین دلیل بهتر است که از مصرف آن در این دوران بپرهیزید تا سلامت خود و فرزندتان به خطر نیفتد.

جوشانده بارهنگ و عرق نعنا نی نی سایت

همانطور که در سایت های مشابه مانند نی نی سایت از خواص جوشانده بارهنگ و جوشانده عرق نعنا خوانده اید.

در این مطلب نیز می توانید کامل تر آن را خوانده و با این ترکیب بیشتر آشنا شوید.

اگر در هنگام مصرف بارهنگ با گرفتگی های معده یا تجمع گاز روبرو شدید مصرف آن را متوقف کنید و اگر موارد پیش آمده از بین نرفت یا بدتر شد به  پزشک مراجعه کنید.

آن دسته از افرادی که عملکرد روده آنها دچار اختلال بوده مثل گرفتگی روده یا اسپاسم استفاده از مکمل های پسیلیوم به آنها توصیه نمی شود.

اگر قصد استفاده از مکمل های دارای فیبر را دارید توصیه می شود استفاده خود را با مقدار کم شروع کنید و آرام آرام مقدار مصرف خود را افزایش دهید.

چه موقع بارهنگ و عرق نعنا بخوریم

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چه موقع بارهنگ و عرق نعنا بعد هضم غذا بخوریم.

برای جواب به این سوال مهم باید بگوییم که شما می توانید مواقع دل درد، یبوست، رفلاکس معده و بسیاری از دیگر موارد از این ترکیب معتدل برای درمان خود و عزیزانتان استفاده کنید.

بارهنگ و عرق نعنا حکیم خیراندیش

همانطور که از خواص بارهنگ و عرق نعنا برای لاغری حکیم خیراندیش آگاه شدید به راحتی می توانید آن را برای درمان و بهبود انواع بیماری های خود استفاده کنید.

اما باید در مصرف آن زیاده روی نکیند چرا که می تواند ضررهایی را نیز با خود به همراه داشته باشد.

خواص بارهنگ و عرق نعنا و گلاب

این محصول یعنی بارهنگ و دادن عرق نعنا به نوزاد به همراه گلاب می تواند خواص شگفت انگیزی برای لاغری نیز داشته باشد.

که ترکیب بارهنگ و عرق نعنا حاوی کلسیم، پتاسیم، کربوهیدرات، آهن، منیزیم، تانن، منتول، کولین، کومارین، فلاونوئیدها، نوراپی نفرین، آنتی اکسیدان، سروتونین و اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶ می باشد.

عرق نعنا عسل بارهنگ

همچنین شما می توانید برای اثر بخشی بهتر به ترکیب نعنا خشک و بارهنگ خود عسل اضافه کرده و آن را خوش طعم تر کنید که این ترکیب برای لاغری نیز مفید می باشد.

عرق نعنا بارهنگ عسل خیراندیش

شما می توانید با ترکیب عرق نعنا و بارهنگ خیراندیش با عسل به درمان بسیاری از بیماریهای خود از جمله زخم معده و نفخ معده نیز کمک کنید.

شما می توانید این ترکیب را 40 تا 60 روز میل کنید و بعد از این مدت اثرات شگفت انگیز آن را ببینید.

عرق نعنا فلفلی و بارهنگ

در این قسمت قصد داریم از خواص شگفت انگیز عرق نعنا فلفلی و بارهنگ اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم که برای شما بسیار مفید می باشد.

شما عزیزان می توانید برای تهیه این نوشیدنی پر خاصیت یک لیوان عرق نعنا فلفلی را همراه یک مقدار بارهنگ مخلوط کرده و به مدت 5 دقیقه این ترکیب را بجوشانید و پس از ولرم شدن آن را با یک قاشق عسل که طعم خوبی به این ترکیب می دهد میل کنید.

لازم به ذکر است که اضافه کردن عسل و همچنین گلاب کاملا اختیاری می باشد. برای بهره بردن از خواص این ترکیب شما می توانید آن را به مدت 40 روز، روزی یک لیوان پیش از خواب خود و همچنین بدون صاف کردن میل کنید. جهت خرید انواع روغن گیاهی کلیک کنید.

و از خواص شگفت انگیز آن همچون کمک به بهبود دردهای ناحیه گوارش که به دلیل عفونت است بهره مند شوید.

خواص دیگر این ترکیب به شما برای به وجود آمدن پوستی شفاف و صاف کمک شایانی می کند.

برگ بارهنگ و عسل خشک پونه را که به صورت خمیری شکل در آورده باشیم می‌تواند برای التهاب و قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی درمانی مفید باشد.

عرق نعنا گلاب و بارهنگ

برای بهتر شدن طعم این ترکیب شما می توانید به عرق نعنا و بارهنگ خود مقداری گلاب اضافه کرده و آن را با طعمی جدید و خوش عطر تر میل کنید.

اگر بخواهیم توضیحی از بهترین شیوه ی مصرف بارهنگ و عرق نعنا برای دستیابی به نتایج رضایت بخش به خاصیت بارهنگ و عرق نعنا بدهیم می توان گفت شما باید این ترکیب را به مدت 40 روز و روزانه یک لیوان مصرف کنید.

مصرف این ترکیب برای نوزادان بین ۳ تا ۵ قاشق چایخوری به صورت روزانه و بدون عسل می باشد و برای خردسالان نیز مقدار استفاده از مخلوط بارهنگ و عرق نعنا روزانه یک استکان می باشد.

ولی در خانمهای باردار برای مصرف بارهنگ و عرق نعنا نیاز است که با پزشک مشورت کنند.

عرق نعنا گلاب بارهنگ برای لاغری

این ترکیب عالی یعنی همان عرق نعنا و بارهنگ با طبع گلاب می تواند یک روش عالی برای لاغری افراد بدون هیچ ضرری باشد که علاوه بر کمک کردن به لاغری خواص دیگری نیز برای آنها دارد چرا که بارهنگ برای حفظ و سلامتی مو‌ها بسیار مفید می باشد.

ترکیب سرکه و آب برگ بارهنگ و ساقه بارهنگ را می توانید به‌طور روزانه برای مو‌های خود استفاده کنید همچنین عصاره بارهنگ نیز باعث درمان پوسته و شوره سر می‌شود. برای خرید محصولات گیاهی میتوانید به سایت طیبات استور مراجعه کنید.

عرق نعنا و بارهنگ برای رفلاکس نی نی سایت

احتمالا شما هم در سایت های مختلفی مانند نی نی سایت خواص شگفت انگیز عرق نعنا، بارهنگ و عسل کوهی برای رفلاکس معده را خوانده اید که همچنین ما هم مطالبی را در این مقاله برای شما فراهم کردیم تا از آن بهره ببرید و با خواص این ترکیب بیشتر آشنا شوید.

عرق نعنا همراه بارهنگ

امروزه در بین افراد استفاده از گیاهان دارویی و عرقیجات بسیار پر طرفدار شده که ترکیب عرق نعنا همراه بارهنگ یکی از آنهاست که با خواص بی نظیری که اشاره کردیم توانسته در بین مردم جایگاه خوبی گرفته و درصد خرید و فروش آن نیز تا حد زیادی بالا برود.

اگر شما هم خواهان استفاده و بهره بردن از خواص این محصول هستید می توانید تنها با مراجعه به سایت ما این محصول را با بهترین قیمت و به صورت کاملا مستقیم از ما هم به صورت عمده و هم جزء خریداری کنید.

پاسخ به ۲ سوال درباره عرق نعنا

۱:بهتر است عرق نعنا و بارهنگ چه زمانی استفاده شود؟

یک ساعت بعد از وعده های غذایی.

۲: ترکیب عرق نعنا و بارهنگ باعث چه چیزی می شود؟

یک روش عالی برای لاغری افراد بدون هیچ ضرری می باشد.

 زنان در دوران شیردهی از مصرف بارهنگ اجتناب کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا