دیواری بین طب جدید و قدیم وجود ندارد

وزیر بهداشت گفت: “یکی از مهمترین موضوعاتی که ما با آن سر و کار داریم تقابل طب ایرانی یا به عبارت دیگر طب سنتی و طب مدرن و ترتیب دو گروه بر علیه یکدیگر و آنچه گم شد حقیقت بوده است. ”

به گزارش بیگ نیوز ، دکتر سعید نمکی در بازدید از طرح ادغام خدمات دارویی ایرانی در سیستم شبکه در مرکز بهداشت اردکان گفت: برخی افراد طب ایرانی را رد کرده اند. همانطور که اساتید معماری ما مسجد جامع یزد ، مسجد شیخ لطف الله ، مسجد عالی قاپو یا تخت جمشید را رد کردند ، این یک مزخرف مطلق بود.

وی افزود: گروه دیگری با روشی غیرمنطقی متفاوت ، با افراط گرایی ، دموکراتیک سازی و اتکا به روش های غیر علمی که در نهایت منجر به سوختن داروها می شود ، در این رویارویی شرکت کردند. در همین حال ، عقلانیت ، اعتدال و منطق باید غالب می شد و منطق این بود که ما نمی توانیم طب ایرانی را که دانشمندان این دارو در صحنه بین المللی درخشیده اند و داروی جدید و مدرن را انکار کنیم.

وزیر بهداشت گفت: اگر به کتابهای خانه حکمت در بغداد نگاهی بیندازید ، خواهید دید که بسیاری از اصول اساسی که توسط مسیحی به نام حنین بن اسحق به عربی ترجمه و به عربی ترجمه شده است ، اسنادی از ایران است . ، به ویژه سرزمین های بلخ. بخارا ، خوارزم و ایران مرکزی برای اقامت در کتابخانه مهم مجلس حکمت در بغداد به زبان عربی ترجمه شده اند.

وی افزود: آیا می توان ابن سینا ، جرجانی و روش هایی را که در طب باستان وجود داشت انکار کرد؟ آیا هنوز هم می توان با گفته بوعلی سینا بیماران را معالجه کرد؟ آنچه آموزنده است آمیزه ای از داروی قدیم و جدید و آشتی میان این دو در ادامه و گسترش یکدیگر است. هیچ دیواری بین پزشکی جدید و قدیم وجود ندارد ، اما ما همانطور که ادامه معماری و سایر علوم را داریم ، ادامه پزشکی را داریم.

وی خاطرنشان کرد: فیزیک یا نجوم باستان چه چیزی را بیان کردند ، این علوم امروز چه چیزی را بیان می کنند ، آیا این دو مقوله کاملاً از یکدیگر جدا شده اند یا در تداوم و گسترش یکدیگرند؟ ما به دنبال راهی برای سازش افراط گرایی گروهی بودیم که همه چیز را وابسته به طب مدرن یا طب سنتی می داند. این فقط یک روش عاقلانه و خردمندانه بود که این گروه ، نه کلاهبرداران و شارلاتان هایشان ، بلکه فرزندان این دو گروه در کنار هم قرار بگیرند. ما پزشکانی داریم که بعد از گذراندن دوره عمومی در دوره تخصصی طب ایرانی تحصیل کرده اند. سازمان بهداشت جهانی امروز در نظر دارد از توانایی های طب سنتی برای کاهش عوارض و هزینه های سیستم مراقبت های بهداشتی استفاده کند.

نمکی افزود: درصد قابل توجهی از مرگ و میرها در ایران به دلیل بیماری های غیرواگیر از جمله فشار خون بالا و عوارض ناشی از آن است. دنیای امروز به این نتیجه رسیده است که هیچ راهی برای مبارزه با بیماری های غیر واگیر وجود ندارد مگر با تغییر سبک زندگی ، و مهمترین آن امروزه است که با Covid 19 روبرو می شویم ، اگرچه واکسن به عنوان یک پدیده مهم در نظر گرفته شده است ، اما در مناطق در آنجا واکسیناسیون نیز انجام شده است. ، نتیجه گرفت که هیچ چیز به اندازه تغییر سبک زندگی برای جلوگیری از Covid 19 مهم نیست.

وی گفت: یکی از ارزشمندترین آموزه های طب باستان اصلاح سبک زندگی است. برخی از افراد تصور می كنند كه كاركنان بهداشتی در طرح ادغام طب ایرانی در سیستم شبكه ، نسخه هایی را می نویسند و داروهای گیاهی می دهند ، یا روشهایی مانند دم كردن (جوشانده) یا جوشانده باید جایگزین داروی مدرن شود و همچنین ما را اشتباه گرفته اند. . من دکتر دارم آسایی ، دکتر ملک افضلی و تیمی از آنها خواستند تا طرحی را برای ادغام طب ایرانی در سیستم شبکه از سطح یک تهیه کنند و از آن به عنوان پایه ای برای تدوین ، انتشار و توضیح آموزه ها بر اساس سبک زندگی سالم استفاده کنند. در طب باستان

وزیر بهداشت یادآور شد: در طب سنتی پرخوری ، مقدار زیادی چربی و گوشت و زندگی کم تحرک معنی دار نیست و قبل از طلوع آفتاب باید از جای خود بلند شود و بدن را به حرکت درآورد. در حال حاضر ، عدم تحرک عامل اصلی بسیاری از مشکلات سیستم بهداشتی ، مانند بیماری های قلبی عروقی است. بزرگترین دستاورد ما در ادغام طب ایرانی در سیستم شبکه ، تغییر سبک زندگی و آموزش سبک زندگی صحیح به مردم است و این دارو ممکن است دیگر نقش مهمی نداشته باشد. امیدوارم نتیجه این حرکت زیبا که چراغ آن در اردکان روشن شد ، پایان درگیری بین دو افراط داروی قدیم و جدید باشد.

به گزارش وبدا ، ناماکی ادامه داد: “دیگوکسین” هنوز برای درمان بیماری های قلبی استفاده می شود ، در حالی که این دارو از عصاره گل انگشت به دست می آید و هنوز هم بسیاری از داروهای گیاهی در جهان استفاده می شود و نام آنها با مارک های “We see marks” مرتبط است ، آنها حرف اول را دارند اما مشکلی که ما در کشور داریم این است که برخی افراد غیرحرفه ای عاشق این رشته شده اند و باعث بی اعتباری علم طب قدیم یا طب ایرانی یا طب سنتی می شوند.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا