دومین نوشیدنی محبوب در جهان پس از آب چیست؟

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” borna.news ” در مورد مقاله ” دومین نوشیدنی محبوب در جهان پس از آب چیست؟ ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش بیگ نیوز؛ تصوری وجود دارد برای لاغری با چای سبز اما آیا چای سبز برای شما مفید است؟ نوشیدن هر روز آن می تواند این فواید سلامتی را به همراه داشته باشد؟ چای سبز به اندازه رنگ پر جنب و جوش آن به دلیل فواید سلامتی بالقوه اش مشهور است. این نوشیدنی هزاران سال است که برای آبرسانی، تشریفات و اهداف دارویی مورد استفاده قرار می‌گرفت و محققان آن را بعد از آب دومین نوشیدنی محبوب در جهان می‌نامند.

اخیراً، چای سبز به عنوان یک ابر غذا و اکسیر سلامتی شهرت پیدا کرده است، با این ادعا که می تواند بر همه چیز از بیماری قلبی و خطر سرطان گرفته تا کاهش وزن تأثیر بگذارد. اما آیا این حقیقت دارد؟

ترزا فانگ، متخصص تغذیه، رئیس گروه تغذیه در دانشگاه سیمونز در بوستون و استاد کمکی در دانشکده هاروارد، می‌گوید صرفاً نوشیدن چای به طور کلی یک عادت سالم است، به خصوص اگر جایگزینی برای نوشیدنی‌های شیرین باشد.

فانگ می‌گوید: چای به خودی خود عالی است زیرا آنتی اکسیدان دارد ولی این مهم است که با نوشیدنی یا مواد دیگری شیرین نشود. تا زمانی که به آن شیرین کننده یا خامه اضافه نکنید، نوشیدنی کم کالری است. چای سبز نیز کافئین دارد ولی پروتئین آن به سلامت بدن کمک می‌کند.

چای سبز خالص دم کرده فاقد چربی، قند، کربوهیدرات و فیبر است. حاوی مقادیر کمی منیزیم، پتاسیم، منگنز و ریبوفلاوین است. فانگ می‌گوید چای سبز خاص است زیرا حاوی آنتی اکسیدان های قوی به نام پلی فنول است. آیا چای سبز باعث کاهش وزن یا کاهش چربی شکم می شود؟

فانگ می‌گوید: خیر. چون حاوی کافئین است که می تواند به طور موقت سرعت متابولیسم را کمی افزایش دهد، اما برای کاهش وزن کافی نیست.

آیا نوشیدن روزانه چای سبز اشکالی ندارد؟

اعتقاد بر این است که تا هشت فنجان در روز برای نوشیدن بی خطر است. فانگ می‌گوید برای دریافت مزایای سلامتی حداقل سه فنجان در روز بنوشید.

خروج از نسخه موبایل