دستگاه قطعه شویی التراسونیک چیست

اولتراسونیک چیست؟

علم اولتراسونیک استفاده از ارتعاشات مکانیکی بالاتر از محدوده شنوایی انسان است – معمولاً بیش از 18000 هرتز.

تمیز کردن التراسونیک چگونه است؟

تمیز کردن التراسونیک از انرژی مافوق صوت در یک مخزن تمیز کردن غوطه وری استفاده می کند تا به حذف خاکهای مقاوم یا سرسخت از قطعات کمک کند. یک سیستم اولتراسونیک همیشه حداقل از سه جز اصلی تشکیل شده است:

  • مخزنی برای نگهداری مایع تمیز کننده و قطعات کثیف
  • ژنراتوری برای تبدیل ولتاژ خط به سیگنال اولتراسونیک
  • مبدل ها برای تبدیل سیگنال الکتریکی فراصوت به انرژی مکانیکی

جهت مشاهده قیمت دستگاه قطعه شویی از گروه صنعتی طوفان صنعت کلیک کنید.

ژنراتور التراسونیک چیست؟

ژنراتور اولتراسونیک انرژی الکتریکی AC را از خط برق گرفته و آن را به انرژی الکتریکی متناوب با فرکانس اولتراسونیک مورد نظر تبدیل می کند.

علاوه بر این، ژنراتور اولتراسونیک ممکن است مدار پیچیده ای داشته باشد که به طور خودکار خروجی خود را با فرکانس کارکرد مطلوب مبدل اولتراسونیک تنظیم کند.

مبدل التراسونیک چیست؟

مبدل انرژی الکتریکی را با فرکانس اولتراسونیک به صدا و حرکت مکانیکی تبدیل می کند. انرژی صوتی را به داخل مخزن تمیز کننده هدایت می کند.

Cavitation و انفجار چیست؟

این پدیده در مایعات منحصر به فرد است. حباب های حفره منفجر می شوند و انرژی زیادی را به صورت محدود آزاد می کنند. این انفجار فرآیند اصلی اولتراسونیک است.

دستگاه قطعه شویی اولتراسونیک چطور عمل تمیز کردن را انجام می هد؟

یک چربی گیر اولتراسونیک با ایجاد حفره کنترل شده در مایع تمیز کننده کار می کند. به حفره های میکروسکوپی یا حباب هایی گفته می شود که وقتی مبدل ها انرژی مافوق صوت کافی را به مایع منتقل می کنند، تشکیل می شود. حباب های حفره نسبتاً آهسته تشکیل می شوند و پس از آن ناگهان فرو می ریزند، و انرژی عظیمی را در برابر سطوح اجسام غوطه ور در مخزن آزاد می کنند که برای از بین بردن خاک از قطعات سخت می شود.

آشنایی با دستگاه قطعه شویی BVT

دو سری تمیز کننده اولتراسونیک Benchtop 40 کیلوهرتز را ارائه داده شده است. برای کارگاه های کوچک تر استفاده از این نوع دستگاه قطعه شویی بسیار ایده آل است. همه مدل ها از طراحی خود محصور با استیل ضد زنگ، مخازن مقاوم در برابر خوردگی و روکش های بلند استفاده می کنند. واحدها با توان استاندارد تکفاز 120 ولت کار می کنند. سبدهای قطعات فولادی ضد زنگ اختیاری برای جلوگیری از از بین رفتن قطعات کوچک برای همه مدل ها موجود است.

کنترل های LCD دیجیتال برای عملکردهای اولتراسونیک و بخاری زمان چرخه و تنظیمات دما را تا 175 درجه فارنهایت (80 درجه سانتیگراد) کنترل می کنند
اولتراسونیک 40 کیلوهرتز با تکنولوژی شستشوی داخلی
مخزن و درب فولاد ضد زنگ 304
برای برنامه های تمیز کردن سبک قیمت ارزان (برای استفاده سنگین، سری BTU را توصیه میشود)
واحدهای بزرگتر (BTV 150، 300) دارای تخلیه با شیر هستند
سبدهای قطعات جداگانه فروخته می شوند.

برند دیگری که دستگاه پاک کننده مرغوب و با کیفیتی تولید میکند، پاک کننده فمیلی است. این دستگاه بهترین گونه برای صرفه جویی مصرف انرژی و تمییز کنندگی بالا بدون آسیب رساندن به قطعات است. آلتراسونیک فمیلی به آسانی قابل حمل میباشد. همچنین مصرف آب این دستگاه بسیار کم و اندک است و از این نظر دستگاهی مقرون به صرفه میباشد.

نکته منفی که درباره این دستگاه باید به آن اشاره کرد، سبد قوسی شکل و بسیار بلند آن است که برای نگهداری از حلقه ها گزینه چندان مناسبی نیست.

پاک کننده فراصوت اوکوک (ukoke)

دستگاه واک کننده فراصوت اوکوک برای افرادی که به دنبال یک دستگاه قابل جمل و نقل هستند گزینه بسیار مناسبی است. اشیاء شکننده مانند جواهرات، عینک های طبی و یا عینک های آفتابی را میتوان به راحتی با این دستگاه شست و شو داد. کار کردن با این دستگاه  بسیار کار ساده و راحتی است. حجم کوچک و سبک آن باعث میشود که بتوانید به راحتی آن را جابه جا کنید. توجه کنید که این نوع از دستگاه برای شستشوی اشیاء بزرگ مناسب نیست.

سازنده دستگاه التراسونیک ، یک برند آمریکایی است. شرکت تولید کننده این برند در زمینه ساخت و تولید حمام های التراسونیک رومیزی تخصص دارند. برند برانسون از جمله برند های برتر در زمینه تولید ماشین های شست و شو به شمار میروند. همچنین از نظر هزینه هم بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه هستند. از این دستگاه برای شستشوی اشیاء با ابعاد کوچک و ریز استفاده میشود.

این دستگاه کاربرد بسیار زیادی برای تمییز کردن لکه های میکروسکوپی قطعات ی مانند ساعت، قطعات فلزی و همچنین قطعات الکتریکی و … دارند. توان این دستگاه در بین ۵۰ تا ۶۰ هرتز میباشد. همچنین مجهز به تایمر ۵ دقیقه ای نیز است. وجود این تایمر، امکان تمییز کردن و شست و شوی سریع را فراهم میکند.

از دیگر برند های مشهور در بین بهترین حمام های شستشو، کلینر بندلین میباشد. این حمام ها در آزمایشگاه ها، داروسازی و صنعت کاربرد دارند و تولید و عرضه میشود. باید بدانید که این برند کیفیت بی نظیری دارد. حجم این دستگاه از ۹/۰ تا ۲۳۰ لیتر میباشد. حداقل توان این دستگاه، ۴۰ وات است و حداکثر توان آن برای بزرگ ترین مدل ۱۲ کیلووات است.

بیشترین توان حرارتی دستگاه های بندلین که مربوط به دستگاه ۲۳۰ لیتری است، ۷۲۰۰ وات میباشد. جنس مخازن حمام این مدل، استیل مرغوب است و برای گندزدایی و چربی گیری به یک فیلتر متصل میشود. دمای این کلینر میتواند از دمای ۳۰ تا ۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم شود. از این مدل در انواع صنعت های حرارتی و برودتی، برد های کامپیوتری، صنایع غذایی و لبنیاتی، داروسازی، صنایع هوایی، ریلی و دریایی استفاده کرد.

التراسونیک حمام شستشوی کادیسان ( Codyson)

کادیسان یکی از برند های معروف چینی است. این برند کارایی های مختلفی دارد. نوع طراحی زیبای این دستگاه و وزن سبک آن بسیار قابل توجه میباشد. همچنین یکی از ویژگی های مهم حمام های التراسونیک که مجهز بودن به آبگرمکن است را شامل میشود. از آنجایی که این دستگاه حجم کمی دارد، برای قطعات بزرگ و یا تعداد زیاد قطعه چندان مناسب نمیباشد. از این مدل بیشتر در مطب های پزشکی و دندانپزشکی و درمانگاه ها و کلینیک ها استفاده میشود.

 

دکمه بازگشت به بالا