دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه و تنظیم‌گری باید اراده داشته باشند

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه و تنظیم‌گری باید اراده داشته باشند ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه و تنظیم‌گری باید اراده داشته باشند

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز، یاسر جلالی، مشاور وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه دائمی ساترا از اراده مشترک دستگاه‌های فرهنگی کشور برای حمایت و ساماندهی جریان تولید، توزیع و مصرف محصولات فرهنگی رسانه‌ای خبر داد.

یاسر جلالی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و عملکرد سازمان تنظیم مقررات صوت‌وتصویر فراگیر گفت: «از بدو تاسیس ساترا یک قرابت و نزدیکی و آشنایی با این سازمان دارم. با بخشی از فعالیت‌ها آشنا بودم اما پس از بازدید از نمایشگاه با فعالیت‌ها به صورت عمیق‌تر آشنا شدم. فعالیت‌های ساترا از نظر تنظیم‌گری، تنوع و حجم فعالیت بسیار خوب است و انتظار داریم که در سرخط‌های اصلی که به آن توجه می‌شود اتفاق‌های خوبی رخ دهد.»

این مقام مسئول با اشاره به لزوم آینده‌نگری در فعالیت‌های ساترا افزود: «بخشی از کارها متوجه آینده است و الزاماتی دارد که مهم‌ترین آن اجماع حاکمیت در تصویب و تثبیت یک سری ضوابط است. بخش دیگر این الزمات توسعه فناوری و سرمایه‌گذاری است که امیدوارم با تمهیدات این سازمان شاهد رخ دادن اتفاقات خوب باشیم.»

جلالی با اشاره به برخی از هماهنگی‌های خوبی که در دوسال گذشته برای ایجاد یک تقسیم کار و هماهنگی در مقوله تنظیم‌گری رخ داده گفت: «من برداشتم این است که حداقل در شرایط فعلی چهارچوب‌های ارزشی بین دستگاه‌ها و متولیان مشترک است و اراده‌های مشترکی وجود دارد. ممکن است یک جاهایی بخشی از قاعده‌های حکمرانی ما هنوز مشخص نشده یا بخشی از تقسیم‌کارهای ما دقیق نبوده که طبیعتا باعث بروز یک اختلافاتی هم شده اما می‌توان به وضوح دید که در دور فعلی اراده برای اینکه متناسب با نیاز کاربر و برای توسعه زیست بوم کار بشود وجود دارد و مسابقه خوبی بین دستگاه‌ها در این زمینه شکل گرفته است.»

این مدیر فرهنگی با اشاره به همکاری‌هایی که با سازمان تبلیغات اسلامی نیز دارد، ضمن تایید ضرورت حضور موثر تولید کنندگان آثار محتوایی ارزش مدار در سکوهای جدید و پرطرفدار تاکید کرد: «توسعه محتوا و توجه به اثر یک رویکرد، خط کلی حرکت سازمان تبلیغات‌اسلامی است. تلاش سازمان تبلیغات اسلامی این است که بتواند متناسب با مخاطبین مختلف محتوا را توسعه بدهد و در این مسیر اثرگذاری داشته باشد. در این مسیر دسترسی به برخی از مخاطبین مهمتر مثل قشر نوجوان برای سازمان‌تبلیغات‌اسلامی بسیار مهم است و به همین دلیل باید از سکوهای مختلف و مسیرهای مختلف برای دسترسی به مخاطبین هدف کمک گرفت. مشارکت مجموعه‌های صوت‌وتصویر فراگیر هم یک ظرفیت بسیار مهم است که قطعا روی آن برنامه‌ریزی خواهد شد.»

۲۴۵۲۴۵

Back to top button