در سایه تنش با روسیه؛ آمریکا 2500 نیرو به سوریه اعزام می‌کند

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” farsnews.ir ” در مورد مقاله ” در سایه تنش با روسیه؛ آمریکا 2500 نیرو به سوریه اعزام می‌کند ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین بیگ نیوز، در ادامه موج جدید تنش میان روسیه و آمریکا در سوریه، روزنامه ینی شفق ترکیه از قصد واشنگتن برای استقرار ۲۵۰۰ نظامی در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد در سوریه خبر داد.

به نوشته این روزنامه، آمریکا «تهدیدات فزاینده از سوی روسیه و  ایران» را بهانه این اقدام خود قرار داده و هفته گذشته در نشست ناتو در لیتوانی اعلام کرده که قصد اعزام این تعداد نیرو را دارد.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه به آسوشیتدپرس گفت که در حال حاضر ۹۰۰ سرباز آمریکایی در سوریه مستقر هستند.

روزنامه ینی شفق اما نوشت که تهدیدات روسیه و ایران بهانه و هدف اصلی آمریکا از اعزام نیروهای جدید، پشتیبانی بیشتر از شبه‌نظامیان کُرد است.

این روزنامه همچنین خبر داد که آمریکا دهها محموله سلاح به شمال سوریه فرستاده، از جمله سامانه‌های راکتی «هیمارس» را در استان دیرالزور مستقر کرده است. همچنین هفته گذشته کاروانی متشکل از ۶۰ کامیون حامل سلاح و سوخت و تجهیزات لجستیکی و ۴۰ کامیون حامل سلاح‌های سنگین وارد پایگاه نظامی آمریکا در استان الحسکه سوریه شده است.

تلویزیون رسمی سوریه نیز به نقل از منابع محلی گزارش داد که آمریکا سامانه راکتی هیمارس را در بزرگترین پایگاه نظامی خود در دیرالزور مستقر کرده است.

ناتو |نشست ناتو

 

شرق سوریه چند هفته‌ای است که شاهد تنش میان روسیه و آمریکاست، از مزاحمت‌های هوایی برای یکدیگر تا استقرار نیروهای نیابتی و برگزاری رزمایش؛ تا جایی که اکنون برخی از مقامات نظامی آمریکایی از احتمال بروز درگیری نیابتی با روسیه در شرق سوریه به خصوص استان دیرالزور، سخن می‌گویند.

یک مقام عالی‌رتبه وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه (۲۵ تیر) به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که کشورش در حال بررسی چندین گزینه برای مقابله با «اقدامات فزاینده خصمانه روسیه» در سوریه است؛ او توضیحی در خصوص این گزینه‌ها نداد و صرفا مدعی شد که واشنگتن از مناطق تحت کنترل خود در شرق و شمال شرق سوریه کوتاه نخواهد آمد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که هماهنگی‌ها میان روسیه، ایران و دولت سوریه برای تحت فشار قرار دادن آمریکا برای خروج از سوریه افزایش یافته است. او گفت که آمریکا در جریان تبادل اطلاعات امنیتی میان روسیه و نیروی قدس ایران در سوریه جهت تحت فشار قرار دادن آمریکا قرار دارد.

در این راستا وبگاه العربی الجدید نیز در ۱۷ تیر ماه در گزارشی به نقل از منابع معارضان سوری نوشت که نیروهای «سپاه پنجم» (تحت نظر روسیه) در مناطق همجوار با شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه مستقر شده‌اند.

همچنین ائتلاف آمریکایی و تروریست‌های «ارتش آزاد» در تاریخ چهارم جولای اقدام به برگزاری رزمایش در پایگاه التنف کردند که این رزمایش چهار روز به طول انجامید و در آن از انواع سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین استفاده شد.

همزمان با رزمایش در پایگاه التنف، ائتلاف آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد اقدام به برگزاری تمرین نظامی در پایگاههای مستقر در استان الحسکه و دیرالزور در شرق فرات کردند. ائتلاف آمریکایی در سوریه بالغ بر ۱۷ پایگاه نظامی و سه فرودگاه نظامی را به اشغال خود در آورده است و در آن‌ها اقدام به آموزش و پشتیبانی از تروریست‌ها می‌کند. تروریست‌هایی که هر از گاهی به نظامیان و غیرنظامیان سوری حمله ور شده و تلفات قابل توجهی به جا می‌گذارند.

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا