درگیری هند و روسیه بر سر ماه!

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” درگیری هند و روسیه بر سر ماه! ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز، آژانس فضایی روسیه، Roscosmos، ابزارهای علمی را در کاوشگر Luna-۲۵ خود روشن کرده است و دانشمندان پردازش اولین داده‌های این فضاپیما را آغاز کرده‌اند. ماموریت Luna-۲۵، اولین ماموریت فرودگر ماه روسیه از سال ۱۹۷۶، در حال مسابقه با فرودگر ماه Chandrayaan-۳ هند است. Chandrayaan-۳ می تواند اولین فرودگر موفق ماه توسط سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) باشد.

بیشتر بخوانید:

هدف هر دو ماموریت فرودگر انجام یک فرود نرم بر روی قطب جنوبی ماه است که قبلاً هرگز کاوش نشده است و هر کدام از فرودگرها ممکن است زودتر برسد.

Luna-۲۵ و Chandrayaan-۳ به سمت قطب جنوب ماه مسابقه می دهد

آژانس‌های فضایی پیشرو جهان به دلیل این واقعیت که دانشمندان بر این باورند که در زیر خاک ماه و درون دهانه‌ها حفره‌هایی از یخ پنهان شده‌اند، قطب جنوبی ماه را هدف گرفته‌اند که هرگز نور خورشید به آن نمی خورد.

روز جمعه، ۱۰ اوت، روسیه یک موشک سایوز ۲.۱ حامل فضاپیمای Luna-۲۵ را از پایگاه فضایی وستوچنی در خاور دور روسیه پرتاب کرد. قبل از پرتاب، کل روستای شاختینسکی تخلیه شد زیرا Roscosmos اعلام کرد که در منطقه ای است که بوسترهای موشک سایوز ممکن است پس از جدا شدن از تقویت کننده مرحله دوم خود، به زمین سقوط کنند.

Luna-۲۵ اکنون در حال گذراندن یک سفر ۳۸۴۴۰۰ کیلومتری به ماه است و Roscosmos ابزارهای علمی خود را در مسیر خود روشن کرده است. آژانس فضایی اعلام کرد که اولین داده های خود را از این ماموریت پردازش کرده است.

بر اساس گزارش ها، Roscosmos توضیح داد:«اولین داده های اندازه گیری در مورد پرواز به ماه به دست آمده است و تیم علمی پروژه پردازش آن را آغاز کرده است.» «Luna-۲۵ به پرواز خود به سمت ماهواره طبیعی زمین ادامه می دهد، تمام سیستم های ایستگاه اتوماتیک به درستی کار می کنند، ارتباط با آن پایدار است و تعادل انرژی مثبت است.»

درگیری هند و روسیه بر سر ماه!

هند ماموریت Chandrayaan-۳ خود را در ۱۴ ژوئیه آغاز کرد، اگرچه سرعت آن کندتر از Luna-۲۵ است. Luna-۲۵ مستقیماً به ماه سفر می کند، این در حالی است که Chandrayaan-۳ چندین مانور تیرکمانکی در اطراف زمین انجام داد و همچنین چندین بار به دور ماه می چرخد.

انتظار می رود Chandrayaan-۳ در ۲۳ اوت، تقریباً همزمان با Luna-۲۵، به سطح ماه برسد. تاریخ فرود هر دو ماموریت مشخص نیست، به این معنی که هر دو می توانند ابتدا به آنجا برسند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فرودگر Luna-۲۵ که تقریباً به اندازه یک ماشین کوچک است، به مدت یک سال از قطب جنوب ماه کار خواهد کرد. اگرچه آژانس فضایی ایالات متحده، ناسا اولین کسی بود که انسان را به ماه فرستاد، اما ماموریت Luna-۲ روسیه در سال ۱۹۵۹ اولین مأموریتی بود که به ماه رسید و Luna-۹ در سال ۱۹۶۶ اولین بار بود که فرود نرم روی ماه انجام داد.

در حال حاضر، Luna-۲۵ اولین ماموریت فرودگر ماه روسیه در ۴۷ سال است. آژانس فضایی این کشور امیدوار است به جهانیان نشان دهد که می تواند بدون هیچ مانعی با تحریم های ادامه دار پس از حمله روسیه به اوکراین، به عملیات فضایی خود ادامه دهد.

روسیه قصد دارد ماموریت‌های بیشتر ماه را راه‌اندازی کند و در حال بررسی امکان ساخت یک ایستگاه فضایی ماه همراه با چین و همچنین انجام یک فرود مشترک خدمه روسیه و چین روی ماه است.

منبع: interestingengineering

۲۲۷۳۲۳

نشر علوم پزشکی

من به عنوان یک نویسنده متخصص در زمینه علمی و پزشکی، مطالبی را به شما ارائه می‌دهم که به طور جذاب و قابل فهم، اطلاعات لازم را درباره موضوعات مختلف سلامتی به شما منتقل کنند.
دکمه بازگشت به بالا