درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

سازمان ملل |سازمان ملل متحد

به گزارش شفاف، دکتر. اسکندر مومنی صبح امروز در بازدید از مرکز مراقبت، درمان و کاهش آسیب معتادان بند 16 (اخوان) شهرستان ملارد در غرب استان تهران، اظهار داشت: ساماندهی معتادان یکی از اولویت های نظام جمهوری است. – مواد مخدر. جمهوری نیز بر آن تاکید ویژه دارد و قرار است سازماندهی کاملی در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت دوره های آموزشی گفت: پس از طی مراحل درمانی دوره های آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این دوره ها در کانون اخوان برگزار می شود.

دبیرکل سازمان ملل گفت: افرادی که در این مراکز حضور دارند، پس از سم زدایی و انجام مراحل اولیه و اقدامات روانی، مهارت هایی را می آموزند که از قرار دادن این مهارت ها، محصولات سفارش داده شده خارج از مرکز و حتی بخشی از درآمد حاصل می شود. این افراد برگردانده خواهند شد.

مؤمنی گفت: به عبارت دیگر، اگر معتاد معالجه شود و مهارت نداشته باشد، درمان به تنهایی کافی نیست; بنابراین توانمندسازی این افراد بخش مهمی از درمان است و مهم ترین آن آموزش و بازگشت به جامعه است.

وی گفت: این مجموعه برای ایجاد اشتغال کافی نیست و خیرین می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند زیرا دولت به تنهایی قادر به ساماندهی این موضوع نیست و رویکرد اجتماعی در این حوزه بسیار مهم است. لذا از تمامی خیرین و کسانی که دستی در امر خیر دارند تقاضا داریم در این امر سهیم باشند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دبیرکل سازمان ملل متحد در پایان گفت: یکی از مهمترین وظایف، مراقبت و هدایت معتادان به سمت درمان است که خانواده های زیادی را درگیر خود می کند و از همه می خواهیم که برای بازگشت معتادان به جامعه و مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند. مجلس، ستاد «مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و بهزیستی تلاش می کند معتادان را به جامعه بازگرداند.

دکمه بازگشت به بالا