خطر همزمانی کرونا و آنفلوآنزا در فصول سرد سال

آفتاب نیوز:

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز یکشنبه ، دکتر علی پیر صالحی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری Covid 19 ، اظهار داشت: با وقوع تاج از اوایل اسفندماه سال 1388 ، موج گسترده ای از همه گیری های این بیماری را تجربه کرده ایم. رسیدن به پایین ترین سطح

وی با اشاره به شیوع بیماری تاج در روزهای اخیر ، افزود: در حال حاضر با عادی سازی شرایط توسط مردم و مسئولان در بسیاری از بخش های بیمارستان ها ، شاهد موج گسترده شیوع این بیماری هستیم. “”

این متخصص طب داخلی تأکید کرد: بیمارستان ها و مراکز درمانی باید بیماران غیر از بیماری انسداد قلب و عروق قلب را نیز بپذیرند اما بخش درمان باید به حالت قبلی خود برگردد و سایر درمان ها را در بالاترین سطح انجام دهد.

پیر صالحی افزود: در اسفندماه بیشترین ظرفیت بیمارستان ها به بیماران مبتلا به تاج اختصاص یافته است ، اما در حال حاضر ما نمی توانیم از سایر بیماران غافل شویم ؛ به عنوان مثال بیماران مبتلا به سرطان یا شخصی که دچار حمله قلبی شده است باید خدمات اورژانسی دریافت کنند.

وی از افزایش تعداد بیماران ابراز تاسف می کند و همچنان در حال افزایش تعداد کشته شدگان ناشی از تاج است: “طولانی شدن و مزمن بودن بیماری همه گیر تاج باعث شده است که مردم به نکات ایمنی توجه نکنند.”

پیر صالحی با بیان اینکه نتیجه سفر ، سفر غیرضروری و عدم توجه به توصیه های بهداشتی مهمترین عامل در افزایش تعداد بیماران مبتلا به Qovid 19 است ، اظهار داشت: با هوای گرم و تمایل مردم به سفر در شهر و با مسافرت ، بسیاری از بیمارستان ها پر از بیماران هستند. تاج گذاری شده بود

وی گفت: “با پیشرفت اپیدمی کورنا ، علائم تاج به اشکال مختلف رخ می دهد زیرا ویروس به طور طبیعی تغییر می کند ، بنابراین ممکن است این علائم در برخی بیماران و در برخی دیگر شدیدتر باشد.” .

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، بیماری تنفسی هنوز یکی از مهمترین علائم و عوارض بیماری کرون است.

وی با تأکید بر اینکه کورونا با کسی شوخی نمی کند گفت: “اگر در فصل گرما بیماری همه گیر بسیار جدی داشته باشیم ، مطمئناً در فصول سرد سال و احتمال کرونا و آنفولانزا مشکلات جدی تری خواهیم داشت. و یک بحران جدی تر و پیچیده تر. ” ما بیش از گذشته خواهیم دید.

این متخصص داخلی گفت: “با رعایت توصیه های بهداشتی ، مسافرت نکردن و کاهش ترافیک ، می توانید همه گیر بیماری تاج را به طور قابل توجهی کنترل کنید.”

در بخش دیگری ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواستار جلوگیری از تجمعات غیرضروری شد ، افزود: باید مراسم عروسی ، عزاداری و تشریفات اجتماعی برای پایان دادن به ریشه کن کردن Quaid 19 لغو شود. “”

وی گفت: “دولت ها و مردم برای تأمین نیازهای اساسی خود باید زندگی عادی را پشت سر بگذارند.” “امروز به هر كجا نگاه كنید ، روند تمایل به حمایت از جریانات در جریان است. اما افراد می توانند در صورت ترک خانه با تمهیدات ویژه ای در جامعه حضور یابند.

پیر صالحی در ادامه با توجه به اصول بهداشتی و در نظر گرفتن فاصله اجتماعی را راه حل مناسبی برای مبارزه با تاج دانست و ادامه داد: قطعاً برای یک سال مسافرت نیست و ملاحظات بهداشتی را در نظر می گیرد ، به شخص آسیب نمی رساند ، اما نادیده گرفتن توصیه ها منجر به رفتار مخاطره آمیز خواهد شد. ” این می تواند مردم و جامعه را به طور جدی در بحران قرار دهد. وی افزود: در بحران کورنا ، مسافرت باعث آلوده شدن جاده سایر شهرها و استانها نمی شود.

وی افزایش تعداد مبتلایان به تاج را پیش بینی خطرناک برای بروز بحران پیش رو در پاییز و زمستان عنوان کرد و افزود: فصل تابستان و محیط گرم فرصت خوبی برای کاهش بحران تاج است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه بر لزوم غربالگری در محیط های کاری برای جلوگیری از تاج تأکید کرد.

وی خاطرنشان كرد: كرونا یك بیماری نوظهور است. وی اظهار داشت: مطالعات و دانش انسانی به طور قطعی نمی تواند عوارض جانبی زیر کرونا را بعد از بهبودی نشان دهد. هیچ دارویی برای درمان تاج شناخته نشده است ، و تمام آنچه برای معالجه بیماران مبتلا به تاج انجام می شود ، فقط مطالعه است ، و هنوز هیچ توافق جهانی در مورد نحوه مبارزه با ویروس وجود ندارد.

پیر صالحی با بیان اینکه کرونا تابعیت ندارد ، افزود: کرونا پیروان جوان را نمی شناسد و به راحتی می تواند هر سنی را درگیر خود کند.

وی گفت: “کورو ویروس در طبیعت وجود دارد و ما باید سعی کنیم ضمن جلوگیری از رفتار وسواسی و اجباری و ترس غیر ضروری از این ویروس کشنده جلوگیری کنیم.”

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا