حل مشکل تم در پیام، تماس و مخاطبین گوشی های شیائومی

نمایش آیکون تماس و آیکونهای دیگر گوشی شیائومی

به نقل از mi.com مشکل حذف آیکون تماس در گوشی‌ شیائومی، به تنظیمات هوم اسکرین در رابط کاربری MIUI ارتباط دارد. باگ به وجود آمده نه تنها آیکون تماس را حذف می‌کند، بلکه پس از هربار راه‎‌اندازی مجدد گوشی، هر آیکونی که به صورت سفارشی و توسط خودتان به این صفحه آمده ‌است، ناپدید می‌شوند.

می‌توانید تنظیمات تماس گوشی شیائومی خود را سفارشی‌سازی می‌کنید و آیکون‌هایی را که می‌خواهید به صفحه اصلی بیاورید. کاملا مشخص است که برنامه‌هایی را به این صفحه می‌آورید که از آن‌ها بیشترین استفاده را می‌کنید.

اما اگر لازم باشد که هر بار پس از راه اندزای مجدد گوشی خود، همه این کار ها را مجددا انجام دهید، تکلیف چیست؟ این اتفاق، شایع‌ترین مشکل در گوشی‌هایی است که از رابط کاربری MIUI 12 استفاده می‌کنند. مشکل تماس گوشی شیائومی و آیکون‌های دیگر و راه حل آن را در همین مقاله بخوانید.

مشکلات تماس و آیکونهای دیگر شیائومی چیست؟

قیمت گوشی شیائومی: وقتی آیکون‌های مورد نیاز خود، از جمله آیکون تماس گوشی شیائومی را بر اساس ترجیحتان روی صفحه اصلی می‌آورید و آن‌ها را مرتب می‌کنید و بعد بنا به هر دلیلی گوشی را مجددا راه اندازی می‌کنید، با اتفاقی آزاردهنده مواجه می‌شوید. پس از هر بار خاموش و روشن شدن، تمام آیکون‌هایی که شخصی‌سازی کرده‌اید ناپدید شده‌اند. با این روش، آیکون تماس گوشی شیائومی را روی صفحه خود حفظ خواهیم کرد.

چگونه این مشکل را حل کنیم؟

خب، در این قسمت راه حلی ارائه می‌شود که تا زمان رفع اشکال رسمی توسط کمپانی شیائومی، کارتان را راه می‌اندازد. اگر دقت کرده باشید، اپ دراور امکان جدیدی است که رابط کاربری MIUI اضافه شده ‌است. به احتمال زیاد همین ویژگی دلیل بروز مشکل است. برای حل آن، لازم است که تنظیمات صفحه اصلی را تغییر دهید. این تغییر تنظیمات به صورت زیر انجام می‌شود.

  1. تنظیمات تماس گوشی شیائومی را باز کنید و به بخش صفحه اصلی یا Home Screen بروید.
  2. در صفحه باز شده، از میان گزینه‌های موجود، صفحه اصلی یا Home Screen را باز کنید. پس از آن، با دو گزینه به نام‌های کلاسیک (Classic) و اپ دراور (App Drawer) مواجه خواهید شد.
  3. حالت کلاسیک را انتخاب کنید.

تمام! حالا پس از آنکه هوم اسکرین را سفارشی‌سازی کردید، پس از هر بار ری‌استارت تغییری را مشاهده نخواهید کرد و آیکون‌های شما همانطور که آنها را چیده بودید، موجو خواهند بود.

همان‌طور که اشاره شد، این یک راه حل موقتی است و باگ اصلی باید از سوی شیائومی مرتفع شود. اگر همچنان دوست دارید که از اپ دراور استفاده کنید، نمی‌توانید این راه حل را به کار بگیرید. اگر راه حل دیگری می‌دانید یا متوجه شده‌اید که شیائومی مشکل را حل کرده‌است، در کامنت‌های این پست به دیگران اطلاع دهید.

رفع این مشکلات را نیز آموزش داده‌ایم:

آموزش |آی تی

 تنظیمات تماس جذاب و کاربردی گوشی شیائومی

حالا که یکی از مشکلات تماس گوشی شیائومی را حل کردیم، وقت آن است که به تنظیمات جذاب آن بپردازیم.

می‌دانیم که گوشی‌های هوشمند، امروزه جایگزین تمام وسیله‌های ما شده‌است. ما با گوشی‌های خود به موسیقی گوش می‌دهیم، فیلم می‌بینیم، کتاب می‌خوانیم، اینترنت را مرور می‌کنیم، مسیریابی می‌کنیم و بسیاری از کار‌هایی را انجام می‌دهیم که باعث شده‌اند زندگی بدون موبایل، تصور ناپذیر باشد.

برای آن لحظات کمیاب که ما از گوشی موبایل برای کاربرد واقعی آن یعنی زنگ زدن استفاده می‌کنیم، تنظیماتی وجود دارد که شاید از آن‌ها بی‌خبر باشیم!

البته با وجود این‌که گوشی‌های اندرویدی بسیاری از قابلیت‌ها و امکانات جذاب را در اختیار کاربران قرار داده ‌است، تنظیمات تماس اما از آن توجهی که لایقش هستند محروم مانده‌اند. در همین حال، ما یک Redmi را برداشتیم تا تنظیمات و ترفند‌های آن را پیدا کنیم.

  1. ضبط خودکار

شیائومی دو گزینه را برای ضبط تماس‌ها در اختیار ما قرار داده است: ضبط دستی و ضبط خودکار. برای شروع ضبط تماس‌ها به صورت دستی، کافی است هنگام برقراری تماس گزینه Record را فعال کنید. اما برای فعال کردن قابلیت تماس خودکار، طبق تصاویر زیر عمل کنید.

    1. به تنظیمات تماس گوش شیائومی بروید.
    2. وارد بخش Call Recording شوید.
    3. گزینه Record calls automatically را فعال کنید.

می‌توانید تعیین کنید که همه تماس‌های شما به صورت خودکار ضبط شود یا این‌که لیستی از مخاطبین را برای انجام این‌کار تعیین کنید.

  1. فلیپ سایلنت

روش مرسوم برای سایلنت کردن صدای تماس دریافتی، فشردن دکمه‌های ولوم است. اما درست مانند گوشی‌های سامسونگ، در تنظیمات تماس گوشی شیائومی نیز امکانی وجود دارد که در صورت فعال کردن آن، می‌توانید با چرخاندن یا Flip کردن گوشی، صدای زنگ تماس دریافتی را غیرفعال کنید. طبق تصاویر عمل کنید:

  1. تنظیمات تماس را بازکنید و وارد بخش Incoming call settings شوید.
  2. Flip to Silence ringer را فعال کنید.
  1. چراغ زدن گوشی هنگام دریافت تماس

این قابلیت معمولا در بخش تنظیمات دسترسی، مورد تنظیم قرار می‌گیرد. اما در گوشی‌های ردمی مستقیما از قسمت تنظیمات دسترسی می‌توانید آن را پیدا کنید. همان‌طور که از سرفصل پیداست، فعال کردن این قابلیت باعث می‌شود که وقتی در حال دریافت تماس بودید، فلش دوربین چشمک بزند. طبق تصاویر زیر عمل کنید.

  1. تنظیمات تماس گوشی شیائومی را باز کنید و وارد بخش Incoming call settings شوید.
  2. گزینه Flash when ringing را فعال کنید.
  1. شمارهگیری مجدد به صورت خودکار

در زندگی همه ما، حداقل یک‌بار این اتفاق افتاده است که شماره‌ای را بگیریم و به جای صدای طرف مقابل که می‌گوید “الو، جانم”، صدای بوق اشغال را بشنویم. اگر این اتفاق معمولا برای شما می‌افتد، Redmi یک قابلیت فوق‌العاده برای شما دارد.

تنها کاری که لازم است انجام دهید، فعال کردن گزینه مربوطه است. همان‌طور که انتظار دارید، پس از این کار، هر زمان که با کسی تماس بگیرید و خط او اشغال باشد، گوشی مجددا و به صورت خودکار شماره‌گیری خواهد کرد و نیاز نیست تا شما کاری انجام دهید.

  1. از تنظیمات تماس، وارد بخش Advanced settings شوید.
  2. گزینه Redial Automatically را فعال کنید.
  1. یادداشت برداری هنگام تماس

برگ برنده مقاله امروز و یکی از جذاب‌ترین تنظیمات تماس گوشی شیائومی، قابلیت یادداشت‌برداری به هنگام تماس است. در بسیاری از اوقات که می‌خواهیم آدرس، شماره تلفن و موارد دیگری را از مخاطب خود بپرسیم، معملا قلم و کاغذ پیدا نمی‌کنیم.

توسعه‌دهندگان شیائومی به این نکته توجه کرده و قابلیتی را ارائه کرده‌اند که به آسانی وقتی در حال مکالمه هستید، بتوانید یادداشت برداری‌های خود را نیز انجام دهید.

برای انجام این‌کار، حتی لازم نیست صفحه مکالمه را ترک کنید. گزینه Notes در همان صفحه موجود است و به محض اینکه روی آن بزنید، صفحه یادداشت برای شما باز می‌شود.

جمع بندی

کمپانی‌های بزرگ هر روز در رقابت با یکدیگر هستند تا امکانات پیشرفته‌ای را در اختیار کاربران خود قرار دهند. در این میان، غول‌های بزرگ تکنولوژی هر روز با ارائه محصولات جدیدتر و پیشرفته‌تر به بازار، گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند.

در این میان شیائومی نیز در رابط کاربری MIUI خود امکانات جذابی را ارائه می‌دهد. در این مقاله، رفع یکی از مشکلات تماس گوشی شیائومی آموزش دادیم و برخی از امکانات جذاب آن را نیز معرفی کردیم. حالا که تنظیمات تماس گوشی شیائومی را شناختید و علاقه‌مند به این گوشی شدید، می‌توانید برای به فروشگاه مراجعه کنید. البته محصولات هدهد آی تی به این گوشی محدود نمی‌شود و می‌توانید انواع گوشی‌های هوشمند، تبلت، لپ تاپ، نمایشگر و تلویزیون را تهیه نمائید

منبع : techradar.com

دکمه بازگشت به بالا