حق کاراته این بودجه نیست/لطفا امور ورزش را به اهالی خود ورزش بسپارید

صدای اعتراض رئیس فدراسیون کاراته در آمد:

قانون |کاراته

رییس فدراسیون کاراته گفت: یک مشکل مهم داریم و آن هم این است که چانه ورزش کوچک است و اعتبار در نظر گرفته شده برای ورزش کم است.

سید حسن طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای فدراسیون کاراته کفاف این رشته ورزشی را می‌دهد یا خیر، اظهار داشت: ما در بحث بودجه همیشه جزو فدراسیون‌هایی محسوب شدیم که آن توجه لازم به آن نشده است. ما یک مشکل مهم داریم و آن هم در این است که چانه ورزش چانه کوچکی است و اعتبار در نظر گرفته شده برای ورزش بسیار کم است. همچنین با توجه به شرایطی که در بحث ورزشکاران داریم و موضوعات بیشتری که مدیران در آن در جریان هستند، جغرافیای مدیریت هم در ورزش تغییر کرده است. اگر در یکی، دو سال اخیر صحنه ورزش را با چند سال پیش در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که تغییر کرده است.

وی افزود: بحث اقتصادی، نرخ دلار و اعزام‌ها در چند سال گذشته تفاوت زیادی کرده‌اند. به طور مثال فدراسیونی مانند کاراته در ۲ بخش آزاد و همچنین کومیته فعالیت می‌کند و کنار آن هم ۴ تیم ملی دختران و پسران داریم. ما در بازی‌های جاکارتا از ۸ ورزشکار اعزامی موفق به کسب هشت مدال شدیم و حق کاراته این نیست که وقتی در مجلس شورای اسلامی با فدراسیون‌های دیگر که نگاه می‌کنیم تفاوت معناداری داشته باشد. به طور حتم تفاوت معنادار باعث سرخوردگی ورزشکار و حاشیه در تیم ملی می‌شود و به ورزشکار این احساس را می‌دهد مسئولان، کشور دیگری را بیشتر می‌بینند تا اینکه ورزشکار ما را ببینند، حتی دیگری را نزدیک‌تر از خودشان محسوب می‌کنند تا اینکه ورزش کاراته را ببینند. نه فقط در رشته کاراته بلکه در سایر ورزش‌های دیگر هم چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

رییس فدراسیون کاراته تاکید کرد: مسئولان نباید تنها یکی، دو رشته ورزشی را ببینند. با توجه به شرایط تغییر گفتمان در شان ورزش نیست و در بیان دوستان این اتفاق می‌افتد. جالب است این‌ها سیستم ما و ورزش‌های دیگر را با چالش مواجه می‌کنند. درخواست من این است همانطور که رییس جمهور در دیدار با ورزشکاران عنوان و بحث عدالت بودجه را مطرح کردند و همچنین مقام معظم رهبری بار‌ها در دیدار با قهرمانان، ورزشکاران و مدیران ورزشی نسبت به تامین مشکلات معیشتی و مشکلات به وزیر ورزش و مسئولان تذکر دادند کمک حال ما ورزشی‌ها باشند و لازم است این دستورات اجرا شود.

طباطبایی گفت: من درخواست دارم که مسئولان بودجه به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند. امروز بسیاری از بودجه‌های ورزش در وزارت ورزش بسته نمی‌شود. سال گذشته در بحث تبصره ۱۴ که قانون آن را مجلس اعلام کرده بود، یکسری از فدراسیون‌های ورزشی صددرصد بودجه و تبصره ۱۴ را گرفتند، اما فدراسیونی مثل کاراته و چند فدراسیون دیگر دریافت نکردند. فردی در سازمان مدیریت که نمی‌داند معقوله ورزش چه چیزی است بودجه ما را پرداخت نمی‌کرد. ما ۶ ماه دیگر مسابقه قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان داریم و امروز باید اردو و بازی تدارکاتی داشته باشیم تا ورزشکاران را آماده مسابقات کنیم، اما متاسفانه چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. من درخواستم از نهاد‌های مختلف این است زمانی که می‌خواهند به ورزش کمک کنند حتما کار ورزش را به اهالی همین ورزش بسپارند زیرا این  تصمیم‌گیری آفتی برای بسیاری از رشته‌های ورزشی خواهد بود.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا