جزییات ساخت ۵۰۰۰ خانه برای مردم

جزییات ساخت ۵۰۰۰ خانه برای مردم

تعداد خانه های هلال سال گذشته نزدیک به 5000 خانه بود که هنوز با تعداد مطلوب 37000 خانه هلال فاصله دارد. عملکرد خانه هایی که پایه هلال احمر کوچک در روستاها و محلات در سال 1999 است چیست و چه اقداماتی باید انجام شود؟

به گزارش بیگ نیوز ، در اوایل سال 1994 بود که اولین زمزمه های شکل گیری “خانه هلال” در روستاها و محلات به گوش می رسید. به گفته علی اصغر احمدی ، دبیرکل وقت جمعیت هلال احمر ، این خانه ها بدون نیاز به ایجاد موقعیت های سازمانی و با استفاده از قدرت و مشارکت مردم ساخته شده و محلی برای آموزش و استفاده عمومی برای نجات شد. از قدرت مردم در صورت تصادفات احتمالی.

احمدی درباره هلال خانه ها گفته بود: “یکی از راه های عملکرد صحیح در مواقع بحرانی و همچنین تصادفات ، آموزش به شهروندان است. وقتی شهروندان مهارت لازم را داشته باشند ، در شرایط سخت بهتر مدیریت می کنند و این will اگر ما بخواهیم شعار “هر خانواده یاوری را تحقق می بخشند” ، باید توجه بیشتری به آموزش و پرورش داشته باشیم. در حال حاضر ، یکی از مهمترین ویژگی های این برنامه ، مشارکت مستقیم مردم در امور امداد و نجات است و در این با توجه به این ، ما سعی می کنیم در هر روستا یا محله یک خانه هلال تشکیل دهیم و از طریق آن آموزش های لازم را به شهروندان منتقل کنیم. البته با آمادگی مردم ، می توانیم در برابر حوادث و بحران ها نتایج بهتری کسب کنیم. ” با اجرای پروژه هلال احمر ، شهروندان به عنوان اولین موج امداد در مواقع بحرانی در کمترین زمان ممکن حضور خواهند یافت. “

در این زمان بود که به تدریج طرح ساخت خانه های هلالی مورد توجه قرار گرفت ، اما این توجه دیری نپایید و به مرور زمان ادامه یافت و خصوصاً با تغییرات مدیریتی جمعیت هلال احمر ، این طرح به حاشیه رفت و کمتر مورد توجه قرار گرفت. طرحی که با اجرای آن می توان مدیریت بحران و آمادگی در برابر بلایا را از انحصار مرکز مدیریت کشور دور کرد و آن را به دورافتاده ترین و کم جمعیت ترین نقاط کشور برد.

پنج سال پس از ایده اولیه ایجاد خانه هلال و راه اندازی چندین خانه هلال در کشور ، هلال ها در ابتدای دولت کریم همتی در راس انجمن هلال احمر به سرخط خبرها بازگشتند و همتی بر لزوم این خانه ها را بزرگ و تأسیس کنید. وی در مورد لزوم ساخت خانه های هلال گفت: پروژه هلال خانه در سال 2015 اجرا شد اما متاسفانه متوقف شد. “خانه های هلال باید در تمام روستاها و شهرها افتتاح شود تا مردم به عنوان اولین خانه نقش مهمی داشته باشند.” در هنگام حوادث و بحران ها روی صحنه حاضر شوید. “

خانه های هلال باید خانه مردم باشد

آرمان محمدی ، فعال اجتماعی و عضو داوطلب فعالیت های بشردوستانه در مصاحبه ای با بیگ نیوز ، وی در مورد فعالیت خانه های هلال ، معتقد است: “به طور کلی ، این یک چیز خوب است که ما می توانیم شرایطی را فراهم کنیم که توجه و مدیریت از مرکز به حومه و مناطق دور افتاده و به اصطلاح مدیریت محلی تقویت شود ، و برای به همین دلیل معتقدم اولین ماموریت خانه های هلال باید انتقال مدیریت اجرایی محلی از مرکز به همان منطقه باشد. به عنوان مثال ، اگر خدای ناکرده زلزله ای در یک روستا رخ دهد ، ظرفیت خانه هلال باید بتواند از ظرفیت موجود در سطح همان محله استفاده کند ، نه اینکه یک ستاد پشتیبانی ارسال کند. استان یا شهر و هدایت عملیات از آنجا. او ابتدا كمك كرد و سپس در صورت لزوم از نیروهای دیگر استفاده كرد.

این عضو داوطلب فعالیت های بشردوستانه ادامه داد: آموزش هایی که به این افراد ارائه می شود باید دارای برخی ویژگی ها باشد. ابتدا علاوه بر آموزش استاندارد و عمومی ، حتماً در مورد خطرات همان منطقه و محل زندگی ، آموزش ویژه ای به ساكنان ارائه كنید. به عنوان مثال ، اگر یک روستایی در موقعیتی قرار دارد که احتمال بهمن وجود دارد ، باید در این شرایط به آنها کمک شود. مسئله دیگر این است که آموزشها نباید جنبه باز کردن و بروشورها داشته باشند. مربیان باید با شرایط ساکنان همان منطقه و رعایت مسائلی مانند سواد ، زبان ، فرهنگ و غیره آموزش ببینند و زنان و کودکان را در فرایند آموزش فراموش نکنند.

وی در عین حال معتقد است که در صورت بروز بحران نباید شرح وظایف خانه های هلال محدود شود و گفت: باید از ظرفیت خانه های هلال در آموزش ، بهداشت و به طور کلی همه مسائل بشردوستانه استفاده شود. این خانه ها باید مرجع مردم و به معنای واقعی کلمه باشد “خانه مردم” بخاطر تجربه من از حضور در مناطق محروم و کم برخوردار کشور ، باید بگویم که در بسیاری از روستاهای ما کمبود جدی آموزش و پرورش وجود دارد و این خانه ها می توانند بخش عمده ای از شکاف آموزشی را حفظ کنند ، خصوصاً در زمینه آموزش کمکی. کشتن.

خانه های هلال به طبقات پایین توجه دارند

محمدی ادامه داد: خانه های هلال ماه می توانند و در واقع به نظر من باید به پناهگاه و پناهگاهی امن برای حمایت از افراد فقیر و محروم جامعه تبدیل شوند. بنابراین ، من توصیه می کنم جمعیت هلال احمر اولویت خود را برای راه اندازی خانه های هلال احمر در روستاها و مناطق محروم کشور در استانهایی مانند سیستان و بلوچستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، ایلام ، هرمزگان ، لرستان ، خراسان جنوبی ، و غیره.

به گفته این فعال اجتماعی ، افراد در خانه های هلال ماه علاوه بر اینکه می توانند از خدمات بهداشتی و درمانی و غیره برخوردار شوند ، همچنین امکان افزایش اعتماد به نفس ، پذیرش نقشی در جامعه و تعامل با سایر گروه ها را دارند و احساس مهم بودن می کنند. با الهام از آنها ، آنها همچنین می توانند مسیر زندگی خود را تغییر دهید.

وی ابراز امیدواری کرد که خانه های هلال به فضایی برای تعامل مردم با یکدیگر و مکانی برای کاهش مسافت و امکانات تبدیل شود.

روشی جدید برای استفاده از مهارت های هلال احمر

کریم همتی ، رئیس جمعیت هلال احمر ، در مصاحبه با بیگ نیوز ، وی در مورد خانه های هلال هلال احمر گفت: ه هلال خانه ها الگوی خدماتی و روشی جدید برای استفاده از ظرفیت های جمعیت هلال احمر به ویژه ظرفیت داوطلبانه و توجه به توانمند سازی جوامع محلی است. در حقیقت ، طراحی خانه های هلال روشی م effectiveثر در مدیریت و اجرای فعالیت ها با رویکردی جامعه محور است که به حضور و مشارکت مردم محله اعتقاد دارد و به آنها اعتماد می کند و از ظرفیت مشارکت آنها برای ایجاد بیشترین شرایط استفاده می کند. مشارکت در ابزار دقیق تصمیم گیری اساس اصلی اهداف این روش است.

وی با بیان اینکه خانه های هلال احمر یک مرکز داوطلبانه است ، افزود: این خانه ها با ساختار و امکانات وابسته به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هستند و فعالیت های داوطلبانه در مناطق شهری و روستایی ایجاد می شود. به مناطق حادثه خیز “.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان همچنین در مورد اهداف ساخت و ایجاد این خانه ها گفت: تقویت تقویت رویکرد جامعه-محله برای پاسخگویی به حوادث و بالا بردن سطح مقاومت جامعه و گسترش فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه با افزایش آگاهی عمومی و افزایش آمادگی جامعه بومی سازی در برابر بلایا ، کاهش آسیب پذیری با رویکرد انعطاف پذیری ، و توسعه ظرفیت داوطلب در جوامع محلی و مسئولیت های اجتماعی از جمله اهداف مهم خانه های هلال است.

همتی با بیان اینکه خانه های هلالی بار مالی اضافی را متوجه دولت نمی کند ، گفت: “تمام تلاش ما ایجاد خانه های هلال با استفاده از امکانات و شرایط موجود و بار مالی ناشی از فعالیت های ساختمانی و … است. هلال احمر و وارد دولت نمی شویم. خوشبختانه ما تاکنون همان اقدامات را انجام داده ایم ، بنابراین اکنون طبق برنامه پنج ساله ششم جمعیت هلال احمر ، 5000 خانه هلال احمر باید در 31 استان کشور ایجاد و فعال شود ، که در حال حاضر بیش از 4900 خانه هلال در کشور فعال است.

وی همچنین با اشاره به چشم انداز بلند مدت جمعیت هلال احمر برای ساخت 37 هزار خانه هلال شکل در سراسر کشور ، گفت: این بدان معناست که خدمات جمعیت هلال احمر در تمام روستاها و مناطق دورافتاده اجرا می شود.

فعالیت ها داوطلبانه است

هزینه ها و شرایط عملیاتی خانه های هلال مسئله دیگری است که س forالات زیادی در مورد آن وجود دارد. محمدحسن قوسیان مقدم سخنگو و دبیرکل جمعیت هلال احمر در گفت وگو با بیگ نیوز وی به این س questionsالات پاسخ داد و گفت: یکی از موارد مربوط به تعداد پرسنل است. طبق دستورالعمل تأسیس و فعالیت خانه های هلال و سازوکار موجود ، کلیه فعالیت ها و برنامه ها با حضور و مشارکت اعضا و داوطلبان انجام می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر که بیشتر آنها در خانه هلال فعال هستند بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر است ، گفت: 60 درصد جمعیت را زنان و 40 درصد را مردان تشکیل می دهند. . دامنه سنی این افراد از 10 سال تا 70 سال است.

قوسیان مقدم با بیان اینکه محل اجرای برنامه های فعلی مسکن هلال در مناطق شهری و جوامع روستایی در اولویت مناطق حادثه خیز است ، همچنین در مورد تأمین اعتبار خانه های هلال گفت: هزینه ها باید براساس مشارکت خیرین و کمک های مردمی تأمین شود. . آنها در مسیری قرار دارند که با کمترین هزینه و تشریفات نقشی حمایتی در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی جمعیت هلال احمر ایفا می کند. ما اطمینان داریم که با گسترش و تکمیل این شبکه جامع ، خانه های هلال احمر می توانند با کمک به خودیاری و سایر امکانات در جامعه روستایی کشور ، نقش مهمی در حمایت از اشتغال و اقتصاد روستایی ، آموزش ، فرهنگ و ایجاد جو داشته باشند. مشارکت عمدی و همدلی

چه بر سر خانه های هلال آمده است؟

سخنگوی جمعیت هلال احمر همچنین از اقدامات انجام شده توسط خانه های هلال احمر در سال 1999 خبر داد و گفت: تا به امروز 4 هزار و 914 خانه هلال در کشور احداث شده و 92 هزار و 297 نفر به صورت عمومی و در معرض خطر آموزش دیده اند.

وی با بیان اینکه 51 هزار و 672 گواهینامه برای افراد آموزش دیده صادر شده است ، افزود: 115 هزار جوان و داوطلب جوان در همین مدت از طریق خانه های هلال جذب فعالیت مردم شدند كه فعالیت های داوطلبانه خود را آغاز كردند.

قوسیان مقدم با بیان اینکه 1407 انبار در خانه های هلال آماده شده است ، گفت: در این انبارها تجهیزات و اقلام کمک اولیه در همان انبار ذخیره می شود.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تعداد کل شناسنامه های خطرناک تهیه شده توسط خانه های هلال احمر را 1159 نفر اعلام کرد و گفت: 2400 نفر در تیم های کمک به خانه هلال احمر سازمان یافته اند و این افراد در مجموع 2557 پروژه از جمله پروژه ها را اجرا کرده اند. : شهید سلیمانی ، یاس ، کاروان های سلامت. اهدای خون. نمایش. آنها در پروژه های معیشتی و غیره شرکت کرده اند.

اگرچه خانه های هلال در ابتدای جاده ای هستند که در سال 1994 آغاز و متوقف شده است ، اما باید دید که تقریباً در 5000 خانه هلال ماه 1400 چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا تعداد این خانه ها در قرن جدید برابر خواهد بود یا خیر. به عنوان 37،000 خانه هلال برای همه آیا به روستاها و شهرهای کشور می رسد یا خیر؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا