ثبت دو زلزله بزرگتر از ۴ در استان‌های کرمان و فارس

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” ثبت دو زلزله بزرگتر از ۴ در استان‌های کرمان و فارس ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

بررسی زلزله‌های هفته گذشته نشان می‌دهد که در زرند استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ و در قیر استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۳ به ثبت رسید، ضمن آنکه قصرشیرین استان کرمانشاه نیز زلزله ای به بزرگای ۳.۴ را تجربه کرد.

به گزارش بیگ نیوز، در هفته گذشته قصرشیرین استان کرمانشاه با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ و بندرخمیر استان هرمزگان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ لرزیدند.

همچنین در زرند استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ و در قیر استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۳ به ثبت رسید.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است.

شنبه ۱۹ خرداد

در تربت حیدریه استان خراسان رضوی زلزله ۲.۷ و در قائمیه استان فارس زلزله ۲.۶ رخ داد.

بیکاه استان هرمزگان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۹ کیلومتری زمین لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۱ کیلومتری بیکاه، ۱۸ کیلومتری دهبارز و ۲۶ کیلومتری میناب این استان گزارش شد.

محمله استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۳۲ کیلومتری محمله، ۳۲ کیلومتری افزر و ۴۵ کیلومتری خنج این استان به ثبت رسید. همچنین در این منطقه بار دیگر زلزله ۳.۱ در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده است

اردکان استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۳ در عمق ۵ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۶ کیلومتری اردکان، ۳۴ کیلومتری کامفیروز و ۳۷ کیلومتری نورآباد این استان بوده است.

یکشنبه ۲۰ خرداد

افزر استان فارس با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۸ کیلومتری افزر، ۳۶ کیلومتری محمله و ۴۱ کیلومتری قیر این استان گزارش شد.

در آلونیه استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

دوشنبه ۲۱ خرداد

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹ و در راور استان کرمان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

قصرشیرین استان کرمانشاه با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۵ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۱ کیلومتری قصر شیرین استان کرمانشاه و ۲۵ کیلومتری خانقین عراق گزارش شد.

کنارتخته استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۷ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۰ کیلومتری کنار تخته، ۱۵ کیلومتری خشت و ۱۷ کیلومتری کازرون این استان بوده است.

در بندرخمیر استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۲۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۳۳ کیلومتری بندر خمیر، ۴۳ کیلومتری کنگ و ۴۶ کیلومتری لافت این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۲۲ خرداد

در زرند استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۶ کیلومتری رخ داد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۴ کیلومتری زرند، ۱۹ کیلومتری یزدانشهر و ۲۳ کیلومتری خانوک این استان گزارش شد.

چهارشنبه ۲۳ خرداد

در برازجان استان بوشهر زلزله ۲.۵، در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۶، در یامچی استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۷، در انبارالوم استان گلستان زلزله ۲.۶ و در بهبهان استان خوزستان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

پنج‌شنبه ۲۴ خرداد

در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۶ و در تایباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶ رخ داد.

دهلران استان ایلام با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۶ کیلومتری لرزید که کانون آن در ۳۲ کیلومتری دهلران و ۳۸ کیلومتری پهله این استان بوده است.

قیر استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین را تجربه کرد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۳ کیلومتری قیر، ۱۹ کیلومتری افزر و ۲۴ کیلومتری دوزه این استان به ثبت رسید.

جمعه ۲۵ خرداد

در راور استان کرمان زلزله ۲.۵، در قلعه قاضی استان هرمزگان زلزله ۲.۷، در ریز استان بوشهر زلزله ۲.۵ و در قیر استان فارس زلزله ۲.۹ رخ داد.

انتهای پیام

گروه تحریریه اجتماعی

پژوهشگر مسائل اجتماعی با تمرکز بر تحولات سیاسی و نقش آن در جامعه. مقالات کوتاه و تحلیلی درباره مسائل سیاسی فعلی.
دکمه بازگشت به بالا