تمهیدات ویژه آزمایشگاهی برای پاییز / احتمال بکارگیری کیت‌های تشخیص همزمان آنفلوآنزا و کرونا

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت ، ضمن اعلام تمهیدات اندیشیده شده در سطح آزمایشگاه در آستانه فصل سرد سال ، اقدامات استفاده از توابع دوگانه برای تشخیص همزمان آنفلوانزا و بیماری کرونا را تشریح کرد.

در مصاحبه ای با بیگ نیوز ، دکتر سیامک سمیعی وی درباره توانایی روزانه برای انجام آزمایش های تشخیصی بیماری کرونا گفت: برآورد ما از حداکثر ظرفیت برای انجام آزمایش تشخیصی مولکول 19 در آزمایشگاه های وزارت بهداشت حدود 25000 آزمایش در روز است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش ظرفیت آزمایش های آزمایشگاهی ، افزود: “در چارچوب برنامه ریزی موثر برای آماده سازی آزمایشگاه و پاسخ به بحران ، فوریت و موثرترین راه برای افزایش ظرفیت آزمایش پس از اصلاح ساختار و روند ارائه خدمات ، منابع استخر و راه اندازی شبکه آزمایشگاهی ، تهیه تجهیزات بیشتر و جایگزینی تجهیزات فرسوده برای آزمایشگاه های شبکه Quid 19. اکنون انتخاب تجهیزات قابل آزمایش بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.

تهیه تجهیزات آزمایشگاهی تحت تأثیر تحریم های ایالات متحده

وی ادامه داد: ‘در سال های اخیر ، با وجود تحریم های سرکوبگرانه اعمال شده توسط ایالات متحده و شرکای آن ، تأمین تجهیزات مورد نیاز وزارت تشخیص مولکولی با موانع و مشکلاتی روبرو شده است و در ماه های اخیر این تحریم ها نه تنها زنده می مانند بلکه تشدید می شوند.

باید تولید کیتهای تشخیصی همزمان برای آنفلوانزا و تاج را تسریع کند

سمیعی ادامه می دهد: “مهمترین راهکارهای جایگزین بهبود گردش کار و همچنین افزایش تعداد شیفت در طول روز است که در بسیاری از آزمایشگاههای ما برای افزایش ظرفیت استفاده شده است.” آموزش و توانمندسازی کارکنان آزمایشگاه برای افزایش منابع انسانی ماهر نیز مهمترین گام در هفته های آینده خواهد بود. هماهنگی های فنی نیز انجام شده است ، مانند طراحی و ساخت کیت های تشخیص مولکولی که می توانند به طور همزمان آنفولانزا و کووید 19 را آزمایش کنند. یکی از راه های محافظت از ظرفیت آزمایشگاه در شرایط بحرانی ، اولویت بندی نسخه و آزمایش است که این نیز در دستور کار قرار دارد.

وی درباره مکانیزم ارائه Covid 19 و آزمایشات همزمان اظهار داشت: تا آنجا که من می دانم ، تولید کننده یا وارد کننده هنوز مجوز ساخت و فروش Covid 19 و کیت های تشخیصی آنفلوانزا همراه را از تجهیزات پزشکی اداره کل دریافت نکرده است ، اما اقدامات تحقیق و توسعه در برخی از مشاغل تولیدی و دانش بنیان محلی و کشور مراکز تحقیقاتی انجام شده است که باید تسریع شود.

دقت توابع دوگانه

سمیعی درباره صحت این آزمایشات تشخیصی دوگانه گفت: “گزارشاتی که از همکاران ما در آزمایشگاه مرجع ملی کوید 19 در انستیتو پاستور ایران شنیده ام نشان می دهد که تعدادی از کیت ها در مرحله تحقیق و توسعه هستند و برای ارزیابی به موسسه پاستور ارسال شده است ، نتایج خوبی دارد. ” داشته است. علاوه بر این ، برخی از آزمایشگاه های شبکه Covid 19 که به دلیل استفاده از ویروس شناسان توانایی طراحی روش های تشخیصی مبتنی بر آزمایش همزمان این دو ویروس را دارند ، در این زمینه نیز موفقیت هایی دارند. موسسه پاستور ایران روشهای طراحی شده را در آزمایشگاههای خود تصویب و معرفی می کند. این اخبار و نتایج ، امیدهای ما را برای پاسخ مناسب و به موقع در صورت بروز بحران افزایش می دهد.

وی گفت: از آنجا که این آزمایش همزمان انجام می شود ، قطعاً در مقایسه با زمانی که این دو آزمون به طور جداگانه انجام می شود ، هزینه و همچنین سرعت آن کاهش می یابد. شستشو. در عین حال ، ظرفیت آزمایشگاهی شبکه Covid-19 به طور قابل توجهی کاهش نمی یابد. اما پاسخ دادن به این سوال که کاهش یا سرعت هزینه چقدر خواهد بود کمی زود است.

سمیعی در پاسخ به این سال که آیا قیمت کیت های دو منظوره و نرخ آنها برای بیماران مشخص شده است یا خیر ، گفت: چون این کیت هنوز مجوز قانونی برای این منظور دریافت نکرده است و ایده هزینه آزمایش با استفاده از روشهای مبتنی بر آزمایش همزمان. ” نه ، در حال حاضر نمی توان تصوری از میزان آزمون همزمان داشت. همچنین آزمایش همزمان برای همه بیماران لازم نیست و یکی از عوامل تعیین کننده نیاز به آزمایش همزمان ، بروز آنفولانزای فصلی است. اگر بروز آنفلوانزا زیاد نباشد ، نیاز به آزمایش همزمان کم است.

انتهای پیام

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا