تلاش نافرجام 2 جنگنده ناتو برای نقض حریم هوایی روسیه

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” farsnews.ir ” تفصر مقاله ” تلاش نافرجام 2 جنگنده ناتو برای نقض حریم هوایی روسیه ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین بیگ نیوز، همزمان با ادعای پنتاگون مبنی بر رهگیری جنگنده‌ها و بمب افکن‌های روسیه حین ماموریت نزدیک آلاسکا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تلاش چند جنگنده  ناتو را برای نقض حریم هوایی روسیه خنثی کرده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷» این کشور حین پرواز بر فراز دریای بالتیک چند جنگنده اعضای ائتلاف ناتو را رهگیری کرد.

روسیه اعلام کرده که این جنگنده در این ماموریت موفق ۲ فروند هواپیمای نظامی فرانسه و آلمان، از اعضای ناتو را که تلاش می‌کردند حریم هوایی این کشور را نقض کنند، رهگیری کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پس از دور کردن هواپیماهای نظامی خارجی از مرز هوایی روسیه، جنگنده  روسی به سلامت به پایگاه هوایی خود بازگشت. این وزراتخانه به نوع جنگنده‌های ناتو در این ماموریت اشاره‌ای نکرده است.

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی  روز دوشنبه اعلام کرد، جنگنده‌های آمریکا ۶ هواپیمای نظامی روسیه را که در حریم هوایی بین‌المللی نزدیک آلاسکا مشغول پرواز بودند، رهگیری کردند.

رسانه‌های آمریکایی بر این باورند که روسیه با نفوذ در منطقه دفاع هوایی آلاسکا پیام‌های پنهان به ارتش آمریکا ارسال می‌کند.

همزمان با ادامه درگیری بین روسیه و اوکراین، تولید انبوه جنگنده روسی «میگ-۳۵» بیش از پیش در رسانه‌های روسیه مطرح شده است.

 در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نظامی «ارو ایندیا ۲۰۲۳» در هند مدیرعامل «شرکت هواپیمایی متحد» از تولید جنگنده جدید میگ-۳۵ خبر داد. به گفته کارشناسان، صنایع دفاعی روسیه به شدت نگران این مسئله است که در صورت وقوع درگیری در مقیاس بزرگ، جنگنده کافی وجود نداشته باشد به همین دلیل این شرکت روسی تصمیم گرفته تولید انبوه این جت را از سربگیرد.

فرانسه |ناتو

 

هر نیروی هوایی پیشرفته باید از یک سوم هواپیماهای سنگین و دو سوم جنگنده‌های سبک تشکیل شود و این تضمین مستقیم موفقیت نیروهای مسلح آن کشور است. به همین دلیل این شرکت روسی در حال احیای جنگنده‌های میگ-۳۵ است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تلاش نافرجام 2 جنگنده ناتو برای نقض حریم هوایی روسیه – خبرگذاری بیگ نیوز

منبع : تلاش نافرجام 2 جنگنده ناتو برای نقض حریم هوایی روسیه

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا