تفسیر دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری بیگ نیوز؛ شرح دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان به شرح زیر است:

“خدایا ، خوشبختی من را در آن از پریشانی نجات بده و با نزدیك كردن مسائل و نزدیك كردن تو به وسایل ، من را در آن افتخار كن ، ای كسی كه اضطراری فوری ندارد. »

“خدایا ، با گرفتن توصیه ها و گرامی داشتن در آن ، ارائه آن ، یا داشتن مشكلاتی و نزدیك كردن آن به آن مجموعه بین وسایل ، علاقه من به آن را بیشتر كن ، تا اصرار و لجاجت اصرار برانگیزد. »»

نماز در روز بیست و هشتم ماه رمضان

آیت الله مجتهدی تهرانی وی در توصیف نماز بالای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان می گوید:

نماز به کمال انسان می انجامد

بر خلاف تصور عمومی ، هدف از نماز کسب پاداش الهی است ، مضامین نماز پر از درس اخلاق و خرد است و توجه به این معانی به کمال انسان منجر می شود. اگر کسی زبان عربی نمی داند ، باید به ترجمه دعا مراجعه کند و به مضامین و نکات آموزنده ادعیه توجه کند تا به لطف عالی ترین کمال انسانی برسد. دعای کمیل و ابوحمزه ثمالی و … برای کمال من و شماست. در دعای ابوحمزه ، امام سجاد علیه السلام می فرماید: «خدایا ، آیا بنده بدتری از من داری؟ این برای کمال است و به ما درس مبارزه با غرور را می آموزد. در جایی که امام معصوم چنین حرفی می زند ، تکلیف من و شما مشخص است و به دلیل دو رکعت نافله و نماز شب جایی برای تعجب و غرور ما نیست.

برای مرگ آماده شوید

دعای ابوحمزه می گوید: “خدایا ، اگر به هر حال بمیرم چه باید بکنم؟” امروز فکر کردم خدایا اگر امروز با دست خالی بمیرم چه باید بکنم؟ به خدا گفتم اگر آماده باشم و الان آماده نباشم می میرم!

یادآوری آیت الله خوانساری:

آیت الله العظمی خوانساری (ره) معمولاً با آن مقام و عظمت می فرمودند: من در حالی که دست خالی هستم از این دنیا می روم!

امام (ره) درباره او فرمود: آیت الله خوانساری مرجعی متدین بود؛ و او را صاحب روح مقدس می دانستند.

درباره س theال عدالت آیت الله خوانساری؛ حضرت فرمود: ما نسبت به عصمت او تردید داریم و تو تقاضای درستی او را داری!

من به اشکهایم امیدوارم

یک مرجع بی جان در طول زندگی او. من هنوز چیزی نظیر آیت الله خوانساری ندیده ام و چیزهای زیادی درباره او دارم که الان وقت ندارم آنها را بگویم. من فقط به عملی امیدوارم که من را نجات دهد و آن اشکهایی است که در مجالس عزاداری اهل بیت (ع) برای عصمت و طهارت ریخته ام.

اهمیت بقاع اهل بیت (ع)

زنان روزه دار مانند پیرزن ها به نظر می رسند و فریاد امام حسین (ع) را دست کم نمی گیرند. وقتی حبیب بن مظاهر را در خواب دیدند؛ وی گفت: دوست دارم به دنیا برگردم؛ و در مجالس عزاداری اباعبدالله (ع) گریه کند.

نماز را تکرار کنید

خدایا ، به کارهای نافله و مستحب توفیق بده و علاقه من به نافله را بیشتر کن.

استاد من ، آقای برهان ، گفت: “گاهی اوقات شخص مجبور است مستحبات را نیز بخواند ، همانطور که اگر میوه جدیدی در بازار بیاید و شما آن را بخوانید ، گاهی اوقات نماز شب را نیز می خوانید.” دعای مجیر را نیز بخوانید؛ شخصی که مستحب نیست فایده ای ندارد. اگر همیشه موفق نیستید ، باید حداقل گاهی مستحبات را تمدید کنید.

وَأَكْرِمْنِي فِيهِ بِإِحْضَارِ الْمَسَائِلِ ؛ خدایا ، مرا احترام کن تا بتوانم مسائل دینی خود را بدانم

انسان باید مسائل دین خود را بداند ، خصوصاً دانشجویی که باید مشت مشت داشته باشد و بتواند به مشکلات مردم پاسخ دهد. (به عنوان مثال در مورد ارث خواهر و برادر)

َََِِِِِِِِِِِِ ِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِ. خدایا ، مرا در میان وسیله ای که من را زودتر به تو می رساند ، نزدیک کن.

بهترین راه اهل بیت (ع) است.

توسل به حضرت نرجس خاتون (سلام الله علیها)

یکی از علما به من آموخت که مشکلاتم را با حضرت نرجس خاتون (سلام الله علیها) مادر امام زمان (عج) به کار گیرم. پناهگاه سرعت تحقق آن است.

یا از کسی که راحتی افراد صالح را ندارد. خدایا ، استواری بندگانت مانع تو نخواهد شد

وقتی همه دنیا با خدا صحبت می کنند ؛ او از خدا غافل نمی شود و همزمان از همه بندگانش مراقبت می کند. از شما می خواهیم که دعاهای من را مستجاب کنید.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا