تصاویر ماهواره ای واضح از حمله پهپادی اوکراین به عمق روسیه / روس ها پول ساخت آشیانه بتونی ندارند؟

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” تصاویر ماهواره ای واضح از حمله پهپادی اوکراین به عمق روسیه / روس ها پول ساخت آشیانه بتونی ندارند؟ ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

در این تصاویر، 3 فروند هواپیمای سوخو 57 فلون، پیشرفته ترین هواپیمای جنگی مسکو را در پایگاه هوایی آختوبینسک، 600 کیلومتر دورتر از خط مقدم نبرد روسیه و اوکراین، قبل و بعد از حمله 8 ژوئن (19 خرداد) نشان می دهد. هرچند تصاویر ارسال شده توسط اداره اطلاعات دفاعی اوکراین (GUR) روی هواپیمای آسیب دیده متمرکز بود، اما نماهای تازه و وسیع تری که روز قبل و بعد از حمله را نمایش می دهند، تحلیل مقایسه ای را تسهیل می کند.

هواپیمایی که در وسط تصاویر جدید ماکسار می بینید، همان هواپیمایی است که اوکراین مدعی است آسیب دیده و زیر چارچوبی برای سرپناه بدون پوشش پارک شده است. در تصویر 7 ژوئن (قبل از حمله) تغییر رنگ جزئی روی زمین در سمت چپ هواپیما وجود دارد، اما نشانی از سوختگی یا دهانه برخوردی وجود ندارد. همچنین در پایین تصویر، نقاشی هواپیمای سوخو-57 روی زمین بتونی نقاشی شده است که روس ها مدت ها است از این روش برای ایجاد اختلال در حملات هوایی و پهپادی اوکراین استفاده می کنند.


تصویر ماهواره ای Maxar در روز 7 ژوئن (قبل از حمله)، 3 فروند هواپیمای سوخو-57 فلون را در فرودگاه آختوبینسک روسیه نشان می دهد. برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ،اینجا را کلیک کنید

تصویر دومی که Maxar تهیه کرده، همان جنگنده ها را نشان می دهد که پس از حمله 8 ژوئن (19 خرداد) روی زمین بتونی پارک شده اند. در این تصویر هم مانند تصویر GUR، علائم سوختگی و آنچه اکنون به وضوح دهانه ای کوچک در سمت چپ کابین خلبان جت میانی است، دیده می شود. انتظار می رود شدت انفجار و به خصوص ترکش های ناشی از چنین انفجار نزدیکی، بدنه هواپیما را سوراخ کرده و آسیب های دیگری نیز وارد کرده باشد. علامت سوختگی دیگری نیز در عقب هواپیما دیده می شود که به نظر می رسد سوراخ کوچکی در بتن است.


تصویر ماهواره ای Maxar که روز 8 ژوئن (19 خرداد) و پس از حمله گرفته شده، آسیب به یک و احتمالاً دو جنگنده سوخو-57 فلون را نشان می دهد. برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید

که سفیدی نیز در بالای بدنه و پشت کابین خلبان وجود دارد. معلوم نیست که این لکه چیست، اما این امکان وجود دارد که نوعی برزنت باشد که موقتا آسیبی را پوشانده باشد. ناهنجاری رگه مانند سفیدرنگ دیگری که از ناحیه بال داخلی سرچشمه می گیرد، احتمالا بازتاب آفتاب است.

از قرار معلوم، روس ها و اوکراینی ها سال هاست که بسیاری از هواپیماهای نظامی خود را روی باند فرودگاه و بدون سرپناه خاصی پارک می کنند؛ درحالی که هزینه ساخت پناهگاه بتنی مستحکم برای این جنگنده های پیشرفته از قیمت یکی از این هواپیماها کمتر است!

منبع: The War Zone

5454

خروج از نسخه موبایل