تصاویری که دستاوردسازی از حمله تروریستی در اصفهان را ناکام گذاشت

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” farsnews.ir ” تفصر مقاله ” تصاویری که دستاوردسازی از حمله تروریستی در اصفهان را ناکام گذاشت ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین بیگ نیوز، روابط عمومی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه در اطلاعیه‌ای از حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در شامگاه هشتم بهمن خبر داد و افزود با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته، یکی از آن‌ها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

وزارت دفاع اعلام کرد این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشت و خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرد و تنها آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد نمود.

حمله تروریستی

 

تلاش برای دستاوردسازی از حمله‌ای ناموفق

در پی آن، جریان رسانه‌ای تلاش کرد تا این حمله ناموفق را موفقیتی بزرگ و دستاورد جلوه دهد. در ابتدا شبکه سعودی الحدث با پرداختن به این حمله، مدعی شد عملیات شنبه شب علیه تاسیسات وزارت دفاع ایران، توسط آمریکا و کشور دیگری غیر از رژیم موقت سعودی انجام شد. 

ادعایی که ساعاتی بعد از سوی خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی پنتاگون رد شد و واشنگتن اعلام کرد هیچ نیروی نظامی آمریکا در حمله در ایران شرکت نکرده است. پیش از آن هم یک مقام آمریکایی به خبرنگار شبکه صهیونیستی کان گفت که هیچ نیروی نظامی آمریکا حمله یا عملیاتی در داخل ایران انجام نداده است. 

بعد از ادعای مطرح شده از سوی الحدث، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی، ضمن ادعای «حمله پهپادی» در اصفهان، این حمله تروریستی شکست‌خورده را به نقل از ترکیبی از منابع اطلاعاتی غربی و منابع خارجی، «موفقیت فوق‌العاده» خواند!

تنها چند ساعت بعد از آن، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی متناقض با ادعاهای قبل، به نقل از مقام‌های آمریکایی، رژیم موقت صهیونیستی و موساد را پشت حمله شکست‌خورده به مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع ایران دانست. 

وال استریت ژورنال همچنین به استناد تصاویر ماهواره‌ای، آسیب جزئی به ساختمان مورد حمله را تایید کرد. «رونن سولومون» تحلیلگر اطلاعاتی مستقل نیز ضمن تایید «کوچکی انفجار»، مدعی شد این نشان می‌دهد هدف یک انبار مهمات نبوده بلکه ممکن است یک آزمایشگاه یا مکان لجستیکی نظامی باشد.

در این بین، میخائیل پودولیاک مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین هم به استناد حمله تروریستی شکست‌خورده در اصفهان، به تکه‌پرانی پرداخت و این حمله را به جنگ اوکراین و ادعاهای ضد ایرانی اخیر کی‌یف ربط داد. او در حالی که جاه‌طلبی‌های دولت تحت امر زلنسکی در اوکراین، مردم این کشور را سپر تقابل غرب با روسیه کرده و تاکنون به از دست رفتن حدود ۲۰ درصد از خاک آن منجر شده و جهان را تا آستانه جنگ جهانی سوم کشانده، مدعی وحشت در روسیه شد و در اشاره به حادثه اصفهان، آن را شب انفجاری در ایران خواند. 

تصاویری که ناکامی حمله را تایید کرد

اما ساعاتی بعد از این ادعاها، وبگاه دیفنس اکسپرس با مقایسه تصاویر ماهواره‌ای سایتی که در اصفهان هدف حمله ناکام تروریستی قرار گرفت در تاریخ‌های ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲ و ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳، اذعان کرد این سایت هیچ خسارتی ندیده است.

پایگاه خبری دیفنس اکسپرس در گزارش خود نوشت برخی رسانه‌ها پیش از این از آسیب زیاد به این تاسیسات خبر داده بودند اما وزارت دفاع ایران گفته بود که این حمله که با استفاده از سه ریز پرنده انجام شد، ناموفق بوده است. 

دینفس اکسپرس افزود: بر اساس تصاویر ماهواره «اسکای سَت» که سایت Planet Lab آن را در ساعت ۱۰:۱۰ صبح به وقت محلی بعد از این حمله منتشر کرده، هیچ آسیبی قابل مشاهده‌ای دیده نمی‌شود.

حمله تروریستی

حمله تروریستی

به این ترتیب هجمه گسترده تبلیغاتی که پس از ناکام ماندن حمله تروریستی در اصفهان برای دستاوردسازی از آن آغاز شده بود، به‌وسیله خود منابع غربی همچون همان اقدام تروریستی ناکام ماند.

رسانه‌های غربی که این روزها پروژه‌های گسترده‌ای از دروغ‌پردازی علیه ایران آغاز کرده‌اند، این بار نیز مثل پروژه‌های ضدایرانی دوران اغتشاشات، با شکست مواجه شدند.

پایان پیام/ 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تصاویری که دستاوردسازی از حمله تروریستی در اصفهان را ناکام گذاشت – خبرگذاری بیگ نیوز

منبع : تصاویری که دستاوردسازی از حمله تروریستی در اصفهان را ناکام گذاشت

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا